ik weet niet hoe...
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Ik heb ook 123. Ik start door de sleutel om te draaien, trek tegelijk de choke vol open, geef een klein beetje gas als ik hoor dat de motor aanslaat en laat het gas dan weer los. Met de choke komt de motor op toeren, dat fluctueert een beetje. Als de toeren op 1 niveau blijven ga ik rijden. Aan het eind van de straat gaat de choke weer uit, tenzij ik merk dat de motor af dreigt te slaan bij het stoplicht. Dan zet ik de choke weer een beetje open tot ik verder rij.
Ene ... ik blijf met m'n poten van het koppelingspedaal af bij het starten.
Ene ... ik blijf met m'n poten van het koppelingspedaal af bij het starten.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Dat klopt, maar als je van de koppeling af blijft, draait de prise-as mee, waardoor de olie al door de bak gespetterd wordt, waardoor je tandwielen en lagers gesmeerd worden, voordat je er kracht op zet bij het wegrijden.Bullit schreef:inderdaad...waarom? Je motor start net wat makkelijker als de bak niet hoeft mee te draaien...
B.
C'est la crème de la crème...
ontsteking maakt zeker uit als je ontsteking goed afgesteld staat moet hij altijd direct aanslaan als je een beetje gas of choke geeft. bij een slechter afgestelde ontsteking start hij vaak wat lastiger. bovendien verschilt het van eend tot eend hoe hij het beste start. maar als hij niet vrijwel direct start moet je toch de afstelling controleren. een eend hoort altijd makkelijk te starten.
groet Frank
p.s. ik heb mijn mercedes diesel uit 1970 vaker met de eend gestart als anderom.
groet Frank
p.s. ik heb mijn mercedes diesel uit 1970 vaker met de eend gestart als anderom.