Projeckt: RAT Duck

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 8 jul, 2007 12:51

mooie ropperd :lol:
kun je een nummer geven van het deel wat eventueel verzet kan zijn? (dan bedoel ik hetb nummer zoals dat in de vraagbaak staat aangegeven)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 8 jul, 2007 13:00

met een aca haal je niet veel snelheid uit beter een 2cv bak nemen

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » zo 8 jul, 2007 18:49

THE SPITFIRE schreef:ow als dat zo is zal ik is kijken. ik heb het zelf ook.
3e bak al in 1.5 jaar...
Als je gewend bent om je hand op de pook te laten rusten tijdens het rijden kan dat de oorzaak zijn. Na het schakelen de pook los laten dus ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
Locatie: s heerenbroek

Bericht door THE SPITFIRE » ma 9 jul, 2007 07:42

ja anders slijt het in de bak toch??? :lol:
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » ma 9 jul, 2007 13:45

Hoezo dat dan?

Rij al jaren met de hand regelmatig op de pook. volgens mij kan dat bij de eend geen kwaad.....

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 9 jul, 2007 14:41

THE SPITFIRE schreef:ow als dat zo is zal ik is kijken
ik heb het zelf ook... :lol:
3e bak al in 1.5 jaar...
Je moet ook geen achteruitrijrace doen met een eend he. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 9 jul, 2007 17:13

nee dat verhaal ken ik, achteruit doe ik altijd rustig aan!

gaat het goed trouwens een aca bak achter een opgepepte visa (omdat je met die korte vertanding zit!! :roll: )
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 9 jul, 2007 23:48

charleston tuning schreef:nee dat verhaal ken ik, achteruit doe ik altijd rustig aan!

gaat het goed trouwens een aca bak achter een opgepepte visa (omdat je met die korte vertanding zit!! :roll: )
sommigen hebben korte spline, latere versie heeft wel lange splines
Ami 8 break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 10 jul, 2007 13:27

Evan schreef:
charleston tuning schreef:nee dat verhaal ken ik, achteruit doe ik altijd rustig aan!

gaat het goed trouwens een aca bak achter een opgepepte visa (omdat je met die korte vertanding zit!! :roll: )
sommigen hebben korte spline, latere versie heeft wel lange splines
eigenlijk net een eend zo'n aca
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Wim van den Bergh
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
Locatie: Kraggenburg
Contacteer:

Bericht door Wim van den Bergh » do 9 aug, 2007 10:53

Wim van den Bergh schreef:Als je gewend bent om je hand op de pook te laten rusten tijdens het rijden kan dat de oorzaak zijn. Na het schakelen de pook los laten dus ...
Jheronimus schreef:Hoezo dat dan? Rij al jaren met de hand regelmatig op de pook. Volgens mij kan dat bij de eend geen kwaad.....
Het schijnt dat je door met je hand op de pook te rijden de schakelvork onder druk kan zetten waardoor die achterste ring los zou kunnen lopen. Die ring zit normaliter geborgd met een minimale borging die door trilling wordt opgeheven. Heel verhaal maar sinds ik mijn pook met rust laat zijn mijn loslopende borgring problemen (tweemaal bak vervangen) voorbij ...
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS

http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 9 aug, 2007 12:41

Hand rijden op de pook is bij elke handbak slecht, je oefend constant druk uit op de schakelvork.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 9 aug, 2007 12:50

Zit die pook niet veel te ver naar voor om vast te houden tijdens het rijden?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 10 aug, 2007 12:33

Als je door de stad rijdt, staat ie bij mij vaak in zijn 3 en dan zit ie wel lekker dichtbij.

Pierce
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 01:19
Locatie: Tilburg

Bericht door Pierce » vr 10 aug, 2007 14:10

Ik ben zelf niet zo enorm technisch aangelegd maar het lijkt mij erg vanzelfsprekend dat het niet goed is om met je hand op de pook te rijden. Elke pook trilt een beetje tijdens het rijden, door je hand erop te leggen houd je die trilling tegen waardoor er andere dingen gaan trillen dan alleen het uiteinde. Daar komt nog bij dat je de pook nog ietsjes naar beneden drukt waardoor je de verbinding onder de motorkap omhoog drukt.
Misschien geen erg duidelijke uitleg maar een betere uitleg laat ik aan de experts over :lol:

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » vr 10 aug, 2007 21:40

Om maar weer eens een kleine update te geven...
de charly is inmiddels opgehaald en was het dus tijd om de rat weer rijdend te maken.. dus een andere versnellijngsbak.
zoals we gedacht hadden, het diff. doormidden! dus alles mooi in een dag allemaal weer vervangen, andere bak, motor erweer in... remmen enz enz alles weer aansluiten..mmm wel aardig roest aan het chassis!

jahoor gat! en nog meer en nog meer :cry: je kent het .. nou ja gaat van winter toch een andere koets op dus.. laat maar wezen..

eindelijk klaar, eindelijk weer toeren, totdat we door een onverwachtse behoorlijke kuil jagen en met een boel geratel maar eens tot stilstand komen..

Chassis totaal verzet, koelhuis krom enz enz.. rot rotter rotst.. zucht :cry:

dus nus is de koets rot, het chassis rot ... wat is er nu nog over??

EINDE VERHAAL dus!!

wat we nu verder doen weet ik niet, maar heb nu nog setje avo's, stabilisatiorstang, opgevoerde goedlopende als nieuwe visa, en goeie versnelingsbak en de burton velgen ..

tja, maar eens goed denken wat we nu verder gaan doen..

heb natuurlijk nog een mooie special in de stalling staan, maar die is te fijn om het hele ratte plan in te bouwen :? dus even een dip! en vannacht slecht slapen denk ik :cry:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gesloten