Restauratie van de backfire eend
De handremblokjes horen van voren te zitten.PS Gerard, snap nog steeds niet wat je bedoelt met de klauw? volgens de tekeningen zit het toch allemaal goed, waar ga ik dan de fout in?
Als de remklauw dan vervolgens niet meer past, heb je grote kans dat die dat aan de andere kant v/d bak weer wel doet.
handremblokjes moeten vooraan. Mijn vader heeft het ooit in een ami ook terug ingezet dat de handremblokjes achteraan stonden dat rijd wel maar is gevaarlijk.
Waarom: Omdat de remblokken dan vooraan alleen door dat ijzeren staafje van de veer , om de blokken op zijn plaats te houden, tegen gehouden word. Je kan je voorstellen dat bij het remmen je blokken wat naar voorkomen , is het gepiep van remmen als er geen kopervet achteraan de blokken gedaan is. Moest dit veertje ooit afbreken dan bestaat de kans dat je blokken er vanaf schieten en dan ben nog niet thuis(of juist heel snel)
Robin
Waarom: Omdat de remblokken dan vooraan alleen door dat ijzeren staafje van de veer , om de blokken op zijn plaats te houden, tegen gehouden word. Je kan je voorstellen dat bij het remmen je blokken wat naar voorkomen , is het gepiep van remmen als er geen kopervet achteraan de blokken gedaan is. Moest dit veertje ooit afbreken dan bestaat de kans dat je blokken er vanaf schieten en dan ben nog niet thuis(of juist heel snel)
Robin
Helaas ga ik je nu vertellen dat in elke ami met schijfremmen de klauwen "verkeerd om" zitten. Ik heb nog nooit gehoord dat dat fout is gegaan. Ook bij mijn eigen ami's zitten de handremblokjes aan de achterzijde. Het is alleen lastiger afstellen.robin2cv schreef:handremblokjes moeten vooraan. Mijn vader heeft het ooit in een ami ook terug ingezet dat de handremblokjes achteraan stonden dat rijd wel maar is gevaarlijk.
Robin
Het gepiep van de remmen is niet dat de blokken verplaatsen, maar de resonantie die ontstaat van het "schuren" van het remblok over het niet compleet gladde oppervlak van de schijf. Anders zou je maar een heel kort piepje kunnen horen aangezien die blokjes niet de hele tijd blijven verplaatsen als je langer dan een kort ogenblik remt.
Het kopervet dempt het resoneren, waardoor je minder last hebt van piepen. De mate van gepiep bij remmen ligt ook aan de conditie van je remblokken en het materiaal waar het van gemaakt is.
Ami 8 break
-
- Addicted user
- Contacteer:
In theorie moet het ook goed gaan, want als je achteruit rijdt vallen ze er ook niet uit, maar wat gebeurt er met een noodstop, dan komt er veel kracht op.
Op zich ben ik er niet zo bang voor, als de blokken er uit vallen, dan komt de zuiger tegen de schijf en rem je in princiepe nog met de achterremmen. Tot stilstand komen doe je wel, alleen thuiskomen kan een ander verhaal zijn.
Op zich ben ik er niet zo bang voor, als de blokken er uit vallen, dan komt de zuiger tegen de schijf en rem je in princiepe nog met de achterremmen. Tot stilstand komen doe je wel, alleen thuiskomen kan een ander verhaal zijn.
-
- Heavy user
'k zou 't maar eng vinden. Die dingen zitten zo gemaakt voor de veiligheid, dus als je het iets anders doet weet je niet wat er gebeurt. Misschien dat de klauwen van een Ami wel anders zijn dan die van een eend ofzo. Ik denk dat je beter af bent door die remmen ff goedom te zetten, kost je nog geen 5 minuten.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nou kost wel iets meer als 5 minuten als je het goed wilt doen, zeker als ze al in gebruik zijn (ontluchten, leidingen losmaken)
Maar wees gerust de klauwen zitten nu zoals ze horen
Vandaag weer wat klein spul gehaald, koperen remleidingen voor achter en dus ook zelf de beugeltjes om moeten zetten, leuk werk, ziet er weer toppie uit.
benzineleiding 3 meter en 2 klemmetjes
straks ook nog gereedschap maken om de draagarmmoeren vast te kunnen draaien. Uit het boek heb ik begrepen dat dit met 50nm moet, dus dat valt reuse mee.
Maar wees gerust de klauwen zitten nu zoals ze horen

Vandaag weer wat klein spul gehaald, koperen remleidingen voor achter en dus ook zelf de beugeltjes om moeten zetten, leuk werk, ziet er weer toppie uit.
benzineleiding 3 meter en 2 klemmetjes
straks ook nog gereedschap maken om de draagarmmoeren vast te kunnen draaien. Uit het boek heb ik begrepen dat dit met 50nm moet, dus dat valt reuse mee.