2pk kopen met vastte motor??
ik weet niet of je kan zien dat deze man graag van z"n eendje af wil < doe anders een bod en gebruik de goede onderdelen. je zegt dat het dak stuk is heeft er geen water ingestaan is de bekleding nog goed . ik zou de oud ijzer prijs bieden en anders gewoon laten staan
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4
-
- Heavy user
Je kunt je chassis voor n deel bekijken van binnenuit; til je kleedje eens op. Ik weet niet of iemand zich herrinerd hoe k mijn basis voor de transat gekocht had, die had k voor 500 euro met n extra motorblok erbij [stond ook vast]. Die zag er destijds zo uit:

Ik heb hier n nieuwe koets en chassis op gezet, meteen een gegalvaniseerde dus wel wat duurder maar je kunt zo een nieuwe koets vinden. Voor de mensen die het nog niet door hebben: eenden worden niet goedkoper, het worden er niet meer. Dus ga onderhandelen, háál nog 100 euro van die prijs af en neem m mee naar huis, zodat er weer een eend gered is! Ik heb mijn oude koets ook nog, die ga k nog een keer opknappen als k heb leren lassen. Andere eenden die ik hier in Nederland zie staan komen vaak ook niet onder de 750/800 euro uit, dus als je jou eend voor 400 kunt krijgen heb je n mooie deal

Ik heb hier n nieuwe koets en chassis op gezet, meteen een gegalvaniseerde dus wel wat duurder maar je kunt zo een nieuwe koets vinden. Voor de mensen die het nog niet door hebben: eenden worden niet goedkoper, het worden er niet meer. Dus ga onderhandelen, háál nog 100 euro van die prijs af en neem m mee naar huis, zodat er weer een eend gered is! Ik heb mijn oude koets ook nog, die ga k nog een keer opknappen als k heb leren lassen. Andere eenden die ik hier in Nederland zie staan komen vaak ook niet onder de 750/800 euro uit, dus als je jou eend voor 400 kunt krijgen heb je n mooie deal

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Re: 2pk kopen met vastte motor??
[quote="Br3cht"]hallo,
ik ben nieuw hier weet niet goed waar het posten.
Ik ben daarnet naar een citroën garage geweest waar ik een oranje 2pktje zag staan (2cv6) op eerste zicht goede lak
maar de eigenaar zei dat de motor vast zit (enkel cilinders vervangen of ook krukas en de rest?)
-de bodemplaat is rot (de bovenste zei mijn pa onder de mat)
-dorpels valt goed op te knappen niet veel roest
-achterspatbord is uitgebluts met ijzere hamer presies(opte knappen?)
-linker achterdeur sluit niet goed (rubbers komen niet tot op de kader)
-dak kapot aan de bevestigingen (hoeveel kost nieuw? of te fixen?)
-waar het reserve wiel ligt is denk ik al aan gelast geweest (een andere kleur gespoten donkerder oranje)
de eigenaar vraagt er min. 500euro voor met papieren (uit 1979 dacht ik)
goede koop en opte knappen?[/quote]
NOOIT doen!. Je kan het geld ook gewoon naar die garage vermaken, hoef je de eend niet eens voor op te halen. Het geld ben je toch kwijt. Artsen zonder Grenzen lijkt mij in dit geval een beter doel dan de zoveelste malafide autohandelaar.
ik ben nieuw hier weet niet goed waar het posten.
Ik ben daarnet naar een citroën garage geweest waar ik een oranje 2pktje zag staan (2cv6) op eerste zicht goede lak
maar de eigenaar zei dat de motor vast zit (enkel cilinders vervangen of ook krukas en de rest?)
-de bodemplaat is rot (de bovenste zei mijn pa onder de mat)
-dorpels valt goed op te knappen niet veel roest
-achterspatbord is uitgebluts met ijzere hamer presies(opte knappen?)
-linker achterdeur sluit niet goed (rubbers komen niet tot op de kader)
-dak kapot aan de bevestigingen (hoeveel kost nieuw? of te fixen?)
-waar het reserve wiel ligt is denk ik al aan gelast geweest (een andere kleur gespoten donkerder oranje)
de eigenaar vraagt er min. 500euro voor met papieren (uit 1979 dacht ik)
goede koop en opte knappen?[/quote]
NOOIT doen!. Je kan het geld ook gewoon naar die garage vermaken, hoef je de eend niet eens voor op te halen. Het geld ben je toch kwijt. Artsen zonder Grenzen lijkt mij in dit geval een beter doel dan de zoveelste malafide autohandelaar.
-
- Veelvuldig poster
Dat vind ik nogal een dwaze uitspraak. Je kan geen oordeel vellen over deze auto nog niet gezien hebt. zelfs oordelen op basis van foto's is soms moeilijk.
@brecht: zoals yannick heeft gezegd, ga er nog eens langs toon intresse bekijk de auto van boven tot onder. de motor is meestal geen probleem. en als het chassis slecht is kan ge waarschijnlijk wat van de prijs afdoen.
De zoektocht via kapaza en 2de hands.... is inderdaad niet zo simpel. vaak zijn de vraag prijsen die ze er opzetten geen reële prijzen.
Veel geluk
@brecht: zoals yannick heeft gezegd, ga er nog eens langs toon intresse bekijk de auto van boven tot onder. de motor is meestal geen probleem. en als het chassis slecht is kan ge waarschijnlijk wat van de prijs afdoen.
De zoektocht via kapaza en 2de hands.... is inderdaad niet zo simpel. vaak zijn de vraag prijsen die ze er opzetten geen reële prijzen.
Veel geluk
-
- De Forumbelg
Re: 2pk kopen met vastte motor??
Dat is best een dwaze uitspraak ja. Bij een Citroën garage wil niet zeggen dat er een overspoten rotte auto staat met een bordje "Topoccasie" he. Kan evengoed een verdwaalde 2cv zijn die per ongeluk nog achterin de tuin van die garage staat, dat zie je nog wel meer dan je denkt, ook in België!Jan Naezer schreef: NOOIT doen!. Je kan het geld ook gewoon naar die garage vermaken, hoef je de eend niet eens voor op te halen. Het geld ben je toch kwijt. Artsen zonder Grenzen lijkt mij in dit geval een beter doel dan de zoveelste malafide autohandelaar.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963