Geschud bij afremmen
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Geschud bij afremmen
Post het maar even hier, zal het goed proberen te omschrijven aangezien het niet over mijn eend gaat, maar wel over die van Moon/013
Moon zal er vast wat bij toevoegen/verbeteren
Wanneer Moon met haar eend rijdt, en de motor is warm dan gaat de eend wanneer ze afremt op de motor, of gewoon remt enorm schudden. Pook gaat op en neer.
Heb zelf de eend bekeken:
wielen zitten vast (ervaringsdeskundige)
remschijven zitten niet los
Zelf ook met de eend gereden, en het ergste geschud niet meegemaakt, Moon zei dat ie het erger deed voorheen.
Wat ik wel merkte is, dat bij met lage snelheid rustig remmen, dat de pook heel licht heen en weer (links naar rechts) gaat. Ook komt er dan een raar schavend geluid uit het vooronder. Onder het rijden verder niks gemerkt.
Wat mijn oor ook opgevallen is, is dat er bij het remmen rechtsvoor een tikgeluid zit. Het is niet de velg in tegen de fusee. Heb het niet kunnen traceren terwijl de eend stil staat. Geluid kwam ongeveer 1x per
omwenteling voor.
Zelf heb ik het vermoeden dat het de aandrijfassen zijn. Het moet dan echt in het schuifstuk zitten, of aan bakzijde. Wanneer de wielen helemaal staan ingestuurd is er niet het beklende klop geluid te horen.
Hopen dat iemand er wat mee kan, of dat Moon een toevoeging heeft...
Moon zal er vast wat bij toevoegen/verbeteren
Wanneer Moon met haar eend rijdt, en de motor is warm dan gaat de eend wanneer ze afremt op de motor, of gewoon remt enorm schudden. Pook gaat op en neer.
Heb zelf de eend bekeken:
wielen zitten vast (ervaringsdeskundige)
remschijven zitten niet los
Zelf ook met de eend gereden, en het ergste geschud niet meegemaakt, Moon zei dat ie het erger deed voorheen.
Wat ik wel merkte is, dat bij met lage snelheid rustig remmen, dat de pook heel licht heen en weer (links naar rechts) gaat. Ook komt er dan een raar schavend geluid uit het vooronder. Onder het rijden verder niks gemerkt.
Wat mijn oor ook opgevallen is, is dat er bij het remmen rechtsvoor een tikgeluid zit. Het is niet de velg in tegen de fusee. Heb het niet kunnen traceren terwijl de eend stil staat. Geluid kwam ongeveer 1x per
omwenteling voor.
Zelf heb ik het vermoeden dat het de aandrijfassen zijn. Het moet dan echt in het schuifstuk zitten, of aan bakzijde. Wanneer de wielen helemaal staan ingestuurd is er niet het beklende klop geluid te horen.
Hopen dat iemand er wat mee kan, of dat Moon een toevoeging heeft...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
-
- Regelmatige poster
Hoop niet dat ik iets raars zeg, maar zitten de aandrijfassen goed op de schijven vast? Heb zelf pas nog gehad dat er 3 bouten misten en de rest op het laatste endje schroefdraad zat
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Motorsteunen? Voorzijde en bakzijde, alle 3 nog goed? Als die los zijn, dan kan het blok/bak ook wat scheef voor de assen komen, en zo dus idd wat lawaai gaan maken.
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Ik heb ook geen chassiswissel gehad, maar toch zaten ze los :sTom Duckpower schreef:Remschijven/aandrijfassen zijn niet los geweest bij de chassiswissel..
Maar voor de rest: geen flauw idee, ben nog niet zo bekend met zulke problemen (gelukkig).
Succes ermee
Groene 2cv6 Club 18 november '81
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
kromme schijven lijkt me niet, dan zou je het bijn hard remmen ook moeten merken denk ik
maar ik zal er voor de zekerheid naar kijken.
iig de motorrubbers, remmen...
bakolie moet nog vervangen/ververst worden. is bij de chassiswissel niet gedaan
mss dat verse olie wonderen verricht
maar ik zal er voor de zekerheid naar kijken.
iig de motorrubbers, remmen...
bakolie moet nog vervangen/ververst worden. is bij de chassiswissel niet gedaan
mss dat verse olie wonderen verricht
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Even een toevoeging:
Dat schudden wat Tom niet voelde:
Bij afremmen van een snelheid van 80 km per uur en hoger begon de auto echt als een gek te schudden (alle kanten in) pas als ik terugschakelde werd dat opgeheven, of ik moest, daarna weer in een korte tijd een groot snelheidsverschil veroorzaken door weer te remmen.
en Punky, je kent mijn rijstijl toch inmiddels wel? rij enorm netjes
Dat schudden wat Tom niet voelde:
Bij afremmen van een snelheid van 80 km per uur en hoger begon de auto echt als een gek te schudden (alle kanten in) pas als ik terugschakelde werd dat opgeheven, of ik moest, daarna weer in een korte tijd een groot snelheidsverschil veroorzaken door weer te remmen.
kreeg er last van na t trekken van de kerreven met waggel...Punky schreef:Zijn je schijven nog wel recht? Is Moon toevallig een remtrapper bij rode stoplichten, want dan trekken ze dus krom.
en Punky, je kent mijn rijstijl toch inmiddels wel? rij enorm netjes
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
dikke lol, zelfs de politieagent heeft me ervoor bekeurt afgelopen donderdag!! kun je nagaan....Tom Duckpower schreef:en gebruikt haar remmen amper013 schreef: rij enorm netjes
en kostte 75 eurAU
Misschien met haar 1,54 wel de kleinste eend rijdster van NL..
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
2cv6 1983 LPG
2cv6 1985
fiat 500 1969
solex 3800
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer: