Restauratie Dyane Confort '67
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Bij deze wil ik mensen demotiveren om lapmiddelen te gebruiken. Als er ooit nog iemand tegen mij zegt "wat ge niet ziet, is er niet", dan verpulver ik persoonlijk mijn achterste binnenspatborden op die mens zijn hoofd.
Links:
Rechts:
Het staat nu wel als een paal boven water dat ik een donorcarrosserie nodig heb om deze mee te redden of om eventueel gewoon te vervangen. Links gaat hij op een bepaalde plaats door tot nét op de rand van de c-stijl, wat ik toch wel wat akelig vind. Dit is niet de enige plek waar ik middendoor prik, voor alle duidelijkheid. We zullen zien wat de toekomst zegt.
Als er iemand zin heeft om een dagje te komen prikken...
Links:
Rechts:
Het staat nu wel als een paal boven water dat ik een donorcarrosserie nodig heb om deze mee te redden of om eventueel gewoon te vervangen. Links gaat hij op een bepaalde plaats door tot nét op de rand van de c-stijl, wat ik toch wel wat akelig vind. Dit is niet de enige plek waar ik middendoor prik, voor alle duidelijkheid. We zullen zien wat de toekomst zegt.
Als er iemand zin heeft om een dagje te komen prikken...
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik wil wel even kijken wat ik eventueel nog heb liggen. volgensmij moet ik nog redelijke donorstukken hebben voor die weggerotte rand op de foto's. c-stijl kun je reparatiedelen voor krijgen. als je interesse hebt, laat het me dan even weten dan zal ik kijken. (delen gaan niet helemaal door tot bodem)
misschien heb ik evt meer donordelen, dus laat me even weten wat je nodig hebt als je interesse hebt.
douwe
misschien heb ik evt meer donordelen, dus laat me even weten wat je nodig hebt als je interesse hebt.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Mja, ik ga niet overal stukjes inlassen, dat lijkt me behoorlijk nutteloos en gekkenwerk. Zeker omdat echt héél z'n achterwerk weggerot is. Achterpaneel, kofferbodem, binnenspatborden, stijlen aan de achterdeuren en zelfs de plaats waar de achterbank op staat is ooit héél slordig opgelast. Donor en gewoon in één keer een strak kontje, simpel als dat
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Gevonden wel maar da's een lang verhaal...Dit is ook helemaal geen oproep om een donor maar ik vond het wel leuk om te laten zien. Laat een Dyane nooit buiten staan met een lek tussen dak en kofferdeksel, dan krijg je ditmartijntje schreef:je had toch al een donorkoets gevonden?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
Balen zeg.Yannick schreef:Mja, ik ga niet overal stukjes inlassen, dat lijkt me behoorlijk nutteloos en gekkenwerk. Zeker omdat echt héél z'n achterwerk weggerot is. Achterpaneel, kofferbodem, binnenspatborden, stijlen aan de achterdeuren en zelfs de plaats waar de achterbank op staat is ooit héél slordig opgelast. Donor en gewoon in één keer een strak kontje, simpel als dat
Dat lijkt me altijd een duivels dilemma bij een restauratie.
Hoever ga je met het vervangen van delen en in hoeverre is het eindresultaat nog representatief voor het origineel.
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja als er zoveel rot is, dan heeft dat geen zin. dat krijg je nooit mooi strak.Yannick schreef:Mja, ik ga niet overal stukjes inlassen, dat lijkt me behoorlijk nutteloos en gekkenwerk. Zeker omdat echt héél z'n achterwerk weggerot is. Achterpaneel, kofferbodem, binnenspatborden, stijlen aan de achterdeuren en zelfs de plaats waar de achterbank op staat is ooit héél slordig opgelast. Donor en gewoon in één keer een strak kontje, simpel als dat
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Dat is inderdaad wat mij zo dwars zit bij deze restauratie. De complete carrosserie vervangen wringt diep vanbinnen een beetje bij mij. Voor de rest is het best een gewone Dyane op vlak van roest. Dorpels vooraan rot, bodemplaatje links, da's alles! De rest is allemaal de schuld van die lek. Het liefst zou ik dus een donor gebruiken enkel en alleen voor zijn achterkant. Zodoende restaureer ik mijn carrosserie en rijd ik binnenkort nog steeds met dezelfde auto of ik vervang ze compleet en dan rijd ik toch niet helemaal meer met dezelfde auto. Beetje een emotioneel dilemma...tonic schreef:Balen zeg.
Dat lijkt me altijd een duivels dilemma bij een restauratie.
Hoever ga je met het vervangen van delen en in hoeverre is het eindresultaat nog representatief voor het origineel.
Jeroen
@Martijntje: ik ken 2 vroege carrosserie's uit Vorst (een blanc everest en een bleu weekend). Normaal gezien kan ik nog op allebei mijn hand leggen maar er is er toch eentje die mijn voorkeur heeft vanwege zijn situatie, lang verhaal
To be continued...vandaag ga ik mijn schroevendraaier eens in de kofferbodem zetten, kijken wat dat geeft
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer: