stotstotstoteren

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

stotstotstoteren

Bericht door siemen » zo 26 aug, 2007 15:00

een probleempje als wij voor de stoplichten wachten en wachten en wachten springt het op groen wij trappen het gas in en dan sputter de sputter valt ie helemaal weg paar keer trappen op het pedaal en we hebben weer vermogen wie weet wat dit voor probleem is?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 26 aug, 2007 16:06

Te veel benzine? Carb. opnieuw afstellen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » zo 26 aug, 2007 16:52

ontstekking heb het ook gehad wilde bij lage toeren niet meer op pakken

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 26 aug, 2007 18:22

ik heb de cabrateur schoon gemaakt en liep daarna beter maar over is het niet
moet ik de onstekeing gewoon effe weer op nieuw afstellen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 26 aug, 2007 18:33

valse lucht?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 26 aug, 2007 19:00

accelaratiepompke niet helemaal lekker is ook een optie ;)

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » di 28 aug, 2007 14:05

en al opgelost?

antarctica
Beginner
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:18
Locatie: Apeldoorn

Bericht door antarctica » wo 29 aug, 2007 22:44

Ik had ook een stoterend motortje in m'n Patron.
Starten: perfect, hoog toerental perfect, maar daartussen ..........
Alles geprobeerd totdat ik me de keurmeester van de APK herinnerde, toen hij de CO2 schroef indraaide: als ie slecht gaat lopen moet je deze schroef maar weer een beetje uitdraaien.
Vanavond gedaan en hij gaat weer als de brandweer!
En ik maar denken dat die schroef alleen invloed heeft op stationair draaien.
P

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 12 sep, 2007 14:45

ga ik dat ook maar eens proberen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » wo 12 sep, 2007 15:47

tot hoever moet je die schroef opendraaien? de mijne is ook net weer van de apk

mvg
Bert

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 12 sep, 2007 17:11

niet zomaar en lukraak aan die schroef gaan draaien als je er niet zo bekend mee bent! maar dit is een aardige leidraad:

draai de schroef met het gleufje dat niet in het midden zit totdat het motortje de meeste toeren maakt. stel het stationaire toerental weer af en herhaal dan de eerste stap. als je eend verder gewoon goed rijdt blijf er dan vanaf maar als je versteld, onthoud de uitgangspositie.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » do 13 sep, 2007 23:11

Ik heb afgelopen week ook een aantal middagen en avonden aan een stotterende motor gewerkt. Boegiekabels en bobine vervangen. De carburator een aantal keer doorgeblazen, vlotterhoogte afgesteld en zelfs een volledig andere carburator geplaatst. (En opnieuw begonnen met doorblazen en afstellen.)

Achteraf lijkt de meest logische verklaring,.....diesel getankt ipv euro 98. :oops: :oops:

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » vr 14 sep, 2007 13:46

Co2 schroef bijstellen:

- Zorgen dat de motor warm is.
- Zorg dat stationair toerental rond de 800 tpm maakt (bijna afslaan)
- Onthoud het aantal slagen draaien.
- Draai hem dicht en dan langzaam verder open totdat de motor het hardst draait.

Let op dat je choke dicht is!

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » vr 14 sep, 2007 13:47

Oh, en als die niet op 800 tpm wil, dan mag die iets hoger. Maar stationair zou je motor rond de 800 rp/m moeten maken.
Da's langzamer dan je denkt...
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 14 sep, 2007 15:10

mij is altijd verteld dat je de co schroef moet uitdraaien totdat ie het hardst loopt en dan klein stukje terug.

Plaats reactie