Die Kl#%^kleppendeksel.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Die Kl#%^kleppendeksel.

Bericht door Punky » zo 11 apr, 2004 16:09

Ik heb een ander blok gemonteerd in mijn eend en mijn oude kleppendeksels overgezet. (deze waren gespoten). Nu krijg ik die klere dingen niet meer oliedicht. Ik heb de pakkingen al vervanen door nieuwe met vloeibare pakking bezig geweest.

Ik draai ze elke keer met de hand vast en dan nog een halve a 1 hele slag erbij. Dit zou voldoende moeten zijn heb ik ooit gehoord. Maar de olie blijft er met name bij de onderzijde met spetters uitvliegen. Met name bij een hoog toerental.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn om de zooi dicht te krijgen??? Doe ik iets fout???

Wie o wie kan me helpen. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » zo 11 apr, 2004 18:19

Misschine heb je ze ondersteboven gemonteerd ? Of links en rechts verwisseld ? Probeer dat eens. Ik zeg niet dat dat het op zal lossen, maar je weet maar nooit.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 11 apr, 2004 21:47

heb je nieuwe pakkingen gebruikt ?

Heb je de rand (op deksel en op de kop) lichtjes opgeschuurd en schoongemaakt ?

En als hij blijft lekken moet je het misschien toch nog eens controleren met een momentsleutel.

Wat ook kan is dat je het te strak gezet heb, waardoor de desksel nu krom is.

Vloeibare pakking is hier eigenlijk helemaal niet nodig als de rest in orde is.

Marcel

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » zo 11 apr, 2004 22:36

controleer ff of ze recht zijn. vaak zijn ze een keer te strak aangedraaid oid. en zijn ze krom. Gooi ze dan maar gerust weg. Goede klepdeksels zijn 100% dicht te krijgen (met een goed rubber dan) zonder kit oid.
Kheb trouwens ook wel eens van die keiharde kartonne pakkingen gezien. Die werken voor geen meter.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 11 apr, 2004 22:52

Hoe kun je het beste controleren of ze recht zijn?

Klopt het dat wanneer je ze met de hand vastdraait en er vervolgens een halve slag bij doet ze voldoende vastzitten?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » zo 11 apr, 2004 23:04

hou ze eens tegen elkaar aan. zie je verschil? koop dan 2 andere of als je nog een sloopblok hebt liggen gebruik deze.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 11 apr, 2004 23:12

Zal ik morgen eens doen.

Anders moet ik anderen monteren. Ik heb er nog enkele liggen, dus dat is geen probleem. Alleen mijn huidige zijn in kleur gespoten. Dus is weer wat extra werk om die andere ook te spuiten.

Maar ja het is een hobby he. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 11 apr, 2004 23:21

Onder publicaties het antwoord op mijn andere vraag gevonden.

Citaat:
Controleer of de pakking nog soepel is en goed afsluit. Als deze niet goed in de deksel blijft zitten plak hem dan vast (vloeibare pakking). De deksel niet te vast draaien!! Hiervoor geldt als de deksel niet meer met de hand heen en weer bewogen kan worden dan de moer nog een slag vaster.
Controleer ook het oliepeil er is immers een beedtje uit de deksels gekomen.


Morgen eens proberen.

Ik ga er vanuit dat ze krom zijn. Een of andere idoot heeft ze namelijk steeds vaster gedraaid toen ze begonnen te lekken, zonder het bovenstaande gelezen te hebben.
Ik zal maar geen namen noemen, maar hij schaamt zich diep. :oops: :oops: :oops:

Gelukkig mag hij ook voor het extra werk opdraaien. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 12 apr, 2004 22:29

Vandaag andere gemonteerd. Maar hetzelfde geeuvel. Lekt met name op de hoeken.

Dus maar de originele aan allebij de kanten met vloeibare pakking volgesmeerd (niet te veel). En morgen maar eens kijken of hij nog steeds lekt.

Anders weet ik het ook niet meer.

Kan de cilinderkop niet wat krom zijn. Het blijft wel aan beide zijde lekken. Met name spatjes olie die eruit spatten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » di 13 apr, 2004 00:02

Heb je dan wel gechecked of ze wel of niet krom zijn? Heb je alle ouwe pakkingsresten ertussenuit gehaald? Veel succes met deze uitdaging!!!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 apr, 2004 08:54

Ze zijn allemaal gechect ja. En alle 4 wijken ze wat of op de hoeken. Nu zit er op de andere deksels ookal kitresten van de vorige montage.

Bestaan er uberhaupt wel rechte deksels en hadden ze deze dingen niet wat steviger kunnen maken door ze wat dikker te maken. :evil:

Dadelijk eens testen of ze nu dicht ziten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 285
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:27
Locatie: Nijmegen

Bericht door Teun » di 13 apr, 2004 09:01

Sommige deksels hebben een O ingeslagen aan de bovenzijde.
misschien is dit het probleem..
Dat je ze dus verkeerd om hebt gemonteerd...ondersteboven..
Wat brengt morgen.???

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 13 apr, 2004 10:44

er bestaan ook dikkere, gegoten exemplaren

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Olie lekkage

Bericht door Le Patron » do 15 apr, 2004 21:32

Weet je wel 100 % zeker dat het de deksels zijn die lekken, niet toevallig langs de stoterpijpjes, omdat de onderdruk overdruk is geworden door een slechte olievulpijp?
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 apr, 2004 22:42

Nee dat is het niet bij de stoterpijpjes is het droog.

Vandaag andere kleppendeksels met nieuwe pakkingen gemonteerd. En alles is tot nu toe droog.

Ad (van der Horst) gaf aan dat het ook de olie kon zijn die in de windtunnel druipt bij het verwijderen van de deksels. Deze blaast er dan later uit door de lucht van de van. Dit lijkt het euvel te zijn geweest. De olie landde ook steeds wat achter de koppen op het chassis. Precies waar ook de wind heen blaast.

Maar tot nu toe is alles nog droog, dus ik denk van het lek of mogelijke lek af te zijn.

Bedankt nog he. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten