Bridgestone 155/15 winterbanden ook geschikt? Heb ik in duitsland gehaald voor 38 euro p/st.
Dat was mij ook opgevallen, de mijne zitten er nu een goede 15.000 KM onder, en de voorbanden zijn dus echt aan vervanging toe (nog wel apk waardig, maar voor de winter toch maar verse eronder)Robbert. schreef:Nu dit topic toch weer aangewakkerd is:
is het normaal dat banden (firestone) na 13000 km al zo goed als versleten zijn (lees: niet apk waardig)?? Vorig jaar september zijn deze firestones gemonteerd, dus heb er nog maar krap een jaartje mee kunnen rijden.
Bij mij is alleen de rechtervoorband verder gesleten dan de linker, komt door een niet helemaal perfecte uitlijning.Robbert. schreef:Daarnaast viel het me op dat de linker banden (dus voor en achter) veel verder afgesleten zijn dan de rechter. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
ja, maar dat hebben mij n michelin 125ers ook met een beetje warm wegdek.Revi schreef:Sinds ik de auto heb (gekocht in maart 2004 in Frankrijk) zitten er al Mabors onder.
Nooit problemen mee gehad en als ik eens enthausiast door een bochtje ga dan piepen ze een beetje
mee eens. ik heb ze onder de aca zitten en ik hou heel erg veel van scherpe bochten, maar ik heb ze nu ongeveer 25dkm er onder zitten. heb wel bij ca 4mm profiel voor. de wielen gewisseld (voor naar achter en vv). zit nu nog redelijk profiel op, maar moet wel weer gaan sparen.Revi schreef:En 10.000km met Mabors? Echt niet! Volgens mij zitten ze er nu al 28.000km onder en ze zijn nog goed!
ik vind van wel. ik vond firestones (ik heb 125ers onder de aca gehad) iets sneller slijten (20.000km schat ik) en ik vond ze wat harder dan mabor. rijgedrag van de firestones vond ik niet slecht, maar mabor net ietsje fijner.Robbert. schreef:Dus mabors zijn beter dan firestones? Als in: gaan ze langer mee?