Helemaal niets meer

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
PapaDuckie
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 14 mar, 2007 15:11
Locatie: Oss

Helemaal niets meer

Bericht door PapaDuckie » ma 10 sep, 2007 11:13

Altijd starten en lopen. Maar vorige week gebeurde me het volgende:
- starten; 1x tikje
- helemaal niets meer
- geen verlichting; geen controle lampjes

Accu = goed;
Massa = goed;
+ op startmotor

Wat kan dit zijn?
Let the Duck out

Gebruikersavatar
revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 667
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 14:30
Locatie: Den Haag

Bericht door revi » ma 10 sep, 2007 11:14

Wellicht de aansluiting van de + van de accu ... even opschuren en weer aansluiten!?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Re: Helemaal niets meer

Bericht door leo top » ma 10 sep, 2007 11:37

PapaDuckie schreef:Accu = goed;
Zeker weten? lijkt toch op een lege accu :!:
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 10 sep, 2007 11:40

zoiets heb ik ook eens gehad
was bij mij een los zittende accuklem (de plus)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » ma 10 sep, 2007 11:52

Zekeringen nog goed aangesloten?
Standaard zou er in ieder geval het oliedruk lampje moeten gaan werken.

Verder zou je ruitewisser moeten werken indien je contact aan staat. Zo niet, dan zeker de zekeringen nakijken.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 sep, 2007 14:43

contactrol ligt er af is of is kapot?

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » ma 10 sep, 2007 20:47

Binnenverlichting werkt vlgs mij ook zonder contact, dus zou het dan ook moeten doen. Heb je een multimeter? Meten is weten en bij dit soort dingen is het heeel handig om zo'n ding te hebben.

PapaDuckie
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 14 mar, 2007 15:11
Locatie: Oss

Bericht door PapaDuckie » di 11 sep, 2007 10:14

Met een multi-meter e.e.a. doorgemeten. Er staat spanning op accu, min is goed en ook staat er spanning op de startmotor. Zekeringen zijn goed.

Geen de ruitenwisser doen het niet, zelfs de controle lampjes doen het niet.
Let the Duck out

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 11 sep, 2007 11:45

dan zou je toch de contactrol verdenken...is dat ding onder het contactslot. Heb je die al nagekeken?
succes
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 11 sep, 2007 11:50

contactrol, kun je ook heel makkelijk even tijdelijk (of permanent :D ) bypassen met een draadje. let wel dat je m even in zn vrij zet, want als je perongeluk de plus op de startmotor zet en hij staat nog in zn 1.... is het net kit

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

PapaDuckie
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 14 mar, 2007 15:11
Locatie: Oss

Ze doet het weer

Bericht door PapaDuckie » do 13 sep, 2007 12:14

Voordat ik verder ga met al jullie aanwijzingen en tips, toch nog maar een keer proberen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit ZE DOET HET WEER :lol: . Vraag blijft natuurlijk wat ik het geweest en hoe kan ik het voorkomen?
Let the Duck out

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 13 sep, 2007 13:11

duidt toch echt op ergens een slecht contact, volgens mij. (dat geeft heel vaak het soms wel, soms niet probleem) dus accuklemmen zoieso even losmaken, schoionmaken en goed weer vastzetten met een lik vaseline. en evt een stukje draad met stekkertjes meenemen om contact rol te kunnen bypassen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

victor
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
Locatie: aastricht-het mooie limburg

Bericht door victor » do 13 sep, 2007 13:22

heel vreemd..
ik heb precies het zelvde probleem met de mini..
dalijk eens even de kijken voor een loscontact in t contact slot ja :idea:
mijn eend, ja die is ferrari rood

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » do 13 sep, 2007 15:33

't is mij ook eens overkomen, net een andere auto gehaald, onderweg sloeg de motor af, starten homaar! met geen mogelijkheid! startmotor deed niets. Wegenwacht gebeld, kwam na een half uurtje of zo, toen starte hij direct. Wat bleek: de accu was los geweest en de kabels waren er zo op gedrukt, zonder vast te draaien. Goed vastgezet en geen problemen meer gehad.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Plaats reactie