gat in dorpel
gat in dorpel
ik heb een gat in dorpel bij linker achterdeur
hoe erg is dat
ik snap dat dat gerapareerd moet worden en liefst zo snel mogelijk ivm verder roesten enzo maar ik bedoel eigenlijk.....
in hoeverre is het ivm veiligheid belangrijk dat het snel gebeurd
met andere woorden .....bestaat de kans dat mijn eendje straks op eens door zijn beentjes zakt. Verder lijkt alles nog behoorlijk hard trouwens
hoe erg is dat
ik snap dat dat gerapareerd moet worden en liefst zo snel mogelijk ivm verder roesten enzo maar ik bedoel eigenlijk.....
in hoeverre is het ivm veiligheid belangrijk dat het snel gebeurd
met andere woorden .....bestaat de kans dat mijn eendje straks op eens door zijn beentjes zakt. Verder lijkt alles nog behoorlijk hard trouwens
- André Post
- Heavy user
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Mijn Eend is vandaag APK gekeurd. Natuurlijk weer zeuren over de fusee-speling maar toch goedgekeurd. Ook met gat in de dorpel. Nu wil ik dat binnenkort gaan lassen maar jullie hebben het over een plaatje in lassen, zijn er geen inlas-delen voor te krijgen ?. Ik bedoel dus een stuk dorpel van ca 200 mm lang dat in de plaats van het rotte deel kan worden gelast.
Dan zou je een hele dorpel moeten kopen en daarvan een stuk inzetten.
Maarr.... ik heb ook tijdenlang zo'n dorpel gehad en is wel eens wat aan gelast. Tot een paar maanden terug bleek dat zo'n 50% van de dorpel weg was.
Dus als je zo'n gat hebt zitten is er meer aan de hand met je dorpel dan dat je volgens mij op het oog ziet (hoeft niet natuurlijk).
Maarr.... ik heb ook tijdenlang zo'n dorpel gehad en is wel eens wat aan gelast. Tot een paar maanden terug bleek dat zo'n 50% van de dorpel weg was.
Dus als je zo'n gat hebt zitten is er meer aan de hand met je dorpel dan dat je volgens mij op het oog ziet (hoeft niet natuurlijk).
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Zoals tweceve aangeeft is hoogst waarschijnlijk de constructie daaronder over deze lengte ook totaal verrot, gelukkig is wat er onder zit zelf makkelijk te maken met een stuk plaat.
Je hebt dus wel een complete dorpel nodig, kost ongeveer 40 euro en 50 euro voor een betere kwaliteit (lees kriksteun), verder stuk C-stijl heb je nodig, kan je ook bestellen. Op mijn site kun je bij revisie goed zien hoe dit stuk is opgebouwd uit diverse delen. Enige waar je straks op moet letten is het gaatje van de onderste bout van je achterspatbord. Wel zo makkelijk is die straks weer op de juiste plek zit.
Je hebt dus wel een complete dorpel nodig, kost ongeveer 40 euro en 50 euro voor een betere kwaliteit (lees kriksteun), verder stuk C-stijl heb je nodig, kan je ook bestellen. Op mijn site kun je bij revisie goed zien hoe dit stuk is opgebouwd uit diverse delen. Enige waar je straks op moet letten is het gaatje van de onderste bout van je achterspatbord. Wel zo makkelijk is die straks weer op de juiste plek zit.
-
- Las Expert
- Contacteer:
moewa valt op sich wel wel mee.
als de rest nog goed is dan valt dit makkelijk te herstellen!
als je dat stuk er uit slijpt is hoogwaarschijnlijk dat stuk er achter ook rot maar dat heb je er ook zo in gelast.
een middagje / dagje knippen en lassen en het is weer goed!!
als de rest nog goed is dan valt dit makkelijk te herstellen!
als je dat stuk er uit slijpt is hoogwaarschijnlijk dat stuk er achter ook rot maar dat heb je er ook zo in gelast.
een middagje / dagje knippen en lassen en het is weer goed!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Dat is dus meer werk dan ik gehoopt had. Echter heb ik dat lasapparaat natuurlijk niet voor niets gekocht.
@Backfire; goede foto's op je site, geeft wat inzicht wat mij te wachten staat.
@Siemen; met jouw ervaring is dat een dag werken, ik denk dat ik er een week over ga doen.
Ik ga er over een paar weken mee beginnen en hou jullie op de hoogte.
Dat is dus meer werk dan ik gehoopt had. Echter heb ik dat lasapparaat natuurlijk niet voor niets gekocht.
@Backfire; goede foto's op je site, geeft wat inzicht wat mij te wachten staat.
@Siemen; met jouw ervaring is dat een dag werken, ik denk dat ik er een week over ga doen.
Ik ga er over een paar weken mee beginnen en hou jullie op de hoogte.