fusee verrot?

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
gheert
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 7 okt, 2007 11:32
Locatie: vlijmen

fusee verrot?

Bericht door gheert » za 13 okt, 2007 20:43

Nu had ik laast gepost over bonken bij remmen, Begon t eendje vandaag toch wel heel raar te sturen. wiel eraf gehaald en toen ja: aandrijfas(gaat over de linkerkant) speling in de lengterichting. hoes weggehaald kun je m gewoon in de homokineet zo'n 3mm in de richting van het chassis heen en weer bewegen. ik wist dat de as slecht was. had gehoopt dat de homokineet een beetje beter was( helaas niet) en toen kwam ik erachter dat mijn fusee ook een beetje speling had. (vandaar dat vaag sturen, je moest m elke keer over een bepaalde aanslag heen duwen) en ik kan t wiel als ie op de grond staat gewoon heen en weer bewegen en dan je hoor je een kloink. Kun je dit makkelijk vervangen? zelf op de plaats? en weet iemand waar ik een werkplaatshandboek kan krijgen? ja ik weet t zijn veel vragen maar heb t eendje nog niet zo lang.

alvast bedankt Gheert

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 13 okt, 2007 21:37

Je smeert de fusees toch wel regelmatig (vaak)?
Vaak smeren met een zwaar belastbaar vet verveelvoudigd de levensduur.
Ook de voelbare speling verminderd met een verse stoot vet.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 13 okt, 2007 22:07

De aandrijfas is zelf makkelijk te vervangen. De fussee is ook zelf te doen, maar alleen als je goed gereedschap hebt. Gezien de tijd die je daar mee kwijt bent kun je de fussees beter laten doen. De fussee kost je ongeveer 16 euro en het er in zetten ongeveer 45 euro. Als je het verkeerd doet sla je de fussee plat en dat wil je niet, verder als je het verkeerd doet kan het zijn dat je draagarm beschadigd en dan ben je nog verder van huis. Als je het laat doen kunnen ze ook meten kijken of de draagarm nog goed is.

gheert
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 7 okt, 2007 11:32
Locatie: vlijmen

Bericht door gheert » zo 14 okt, 2007 13:55

Hey Backfire ik zie dat je bijna bij mij om de hoek woont. weet jij een goed adresje hier in de buurt?

alvast bedankt

Gheert

Plaats reactie