Kuchen en knallen

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
ZKH Dinges van Oranjes
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 15:50
Locatie: Den Bosch

Kuchen en knallen

Bericht door ZKH Dinges van Oranjes » ma 3 sep, 2007 18:52

Na vierduizend kilometer in twee-en-een-halve week - door Pyreneen en tropische hitte in Spanje - wil m'n Gele Eend niet meer zo...
Het begon al in de bergen: knallen bij afremmen op de motor. Dat is ie blijven doen, ook in ons platte vaderland.
En problemen met starten: na een natte nacht is ie amper aan de praat te krijgen. Wel accu, maar niet aanslaan. Ook hier weer knallen en na heel veel proberen (en dito geluk) begint ie wat kuchend te pruttelen. Na warme nachten: rien de problem.
Bovendien loopt ie niet meer zo lekker stationair, en lijkt ie in te houden m.n. bij hogere snelheden.

De feiten: er zit een 123-ontsteking in, olie, oliefilter, bougies en bougiekabels zijn vlak voor de zomer vernieuwd (en extra geisoleerd), en ik heb het kapok onder de motorkap vervangen door echte, glimmende motorkapbekledingspullie. Kleppen stellen is alweer even geleden.

Wat kan het zijn? Bobine? Toch bougiekabels? Kleppen? Algehele malaise?

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » ma 3 sep, 2007 19:03

ik heb zelf geen 123 maar is dit niet een probleem alla vocht in deze ontsteking want op droge warme avonden heb je geen problemen zeg je gewone puntjes al geprobeerd?
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » ma 3 sep, 2007 19:09

Gebruik je Equum bougies? In samenhang met 123-ontsteking kan dit problemen opleveren, gebruik nu zelf NGK bougies. Schroef je bougies er eens uit, als ze verkoold en blauw verbrand zijn is dat misschien het probleem.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » zo 14 okt, 2007 14:35

Knallen en ploffen bij afremmen lijkt mij meer op een lekke spruitstukpakking,Als dat het geval is,draai dan na het vernieuwen de
koppen even los en weer op spanning zodat de koppen in lijn komen met het spruitstuk

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » vr 19 okt, 2007 13:07

idd, lijkt erop dat inlaat en carburateur gedeelt hier mee te maken hebben.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie