Na vierduizend kilometer in twee-en-een-halve week - door Pyreneen en tropische hitte in Spanje - wil m'n Gele Eend niet meer zo...
Het begon al in de bergen: knallen bij afremmen op de motor. Dat is ie blijven doen, ook in ons platte vaderland.
En problemen met starten: na een natte nacht is ie amper aan de praat te krijgen. Wel accu, maar niet aanslaan. Ook hier weer knallen en na heel veel proberen (en dito geluk) begint ie wat kuchend te pruttelen. Na warme nachten: rien de problem.
Bovendien loopt ie niet meer zo lekker stationair, en lijkt ie in te houden m.n. bij hogere snelheden.
De feiten: er zit een 123-ontsteking in, olie, oliefilter, bougies en bougiekabels zijn vlak voor de zomer vernieuwd (en extra geisoleerd), en ik heb het kapok onder de motorkap vervangen door echte, glimmende motorkapbekledingspullie. Kleppen stellen is alweer even geleden.
Wat kan het zijn? Bobine? Toch bougiekabels? Kleppen? Algehele malaise?
Kuchen en knallen
-
- Beginner
- Berichten: 24
- Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 15:50
- Locatie: Den Bosch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Gebruik je Equum bougies? In samenhang met 123-ontsteking kan dit problemen opleveren, gebruik nu zelf NGK bougies. Schroef je bougies er eens uit, als ze verkoold en blauw verbrand zijn is dat misschien het probleem.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist