boven 80 km/h slecht remmen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

boven 80 km/h slecht remmen

Bericht door Niels » di 23 okt, 2007 20:00

mijn Dyane remde al een tijdje niet meer zoals het moest.
5 jaar terug zijn de leidingen en remschoentjes vervangen.

2 maanden geleden heb ik de voorremmen opnieuw afgesteld (achter kon ik niet bij omdat ik geen goede bokjes had om eronder te zetten.)

na het afstellen piepen de remmen, ik dacht, dat gaat wel weg, maar het is er nog steeds.... hoewel ik er veel in rij (en rem).

ik ben net terug van een retourtje nijmegen en als ik op de snelweg moet remmen dan kan ik hem zonder verschil tot op de bodem intrappen, ik ga gewoon net zo hard rechtdoor......

als ik 80 of langzamer rijdt kan ik wel een fatsoenlijke noodstop uitvoeren als het moet. ik hoef dan geen 2x te pompen of zo.....

ook trekt hij sinds vandaag naar rechts met remmen terwijl hij na het afstellen precies rechtdoor bleef gaan...

wat kan er aan de hand zijn? ik snap het niet.... of mag ik gewoon niet harder dan 80
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 23 okt, 2007 20:14

Hoe oud is de remvloeistof? Hier komt vocht in en het zou eigenlijk iedre twee jaar vervangen moeten worden.

Is er nergens lekkage? Is het systeem wel goed ontlucht?

Als ik jou was zou ik beginnen met de remvloeistof verversen. Gewoon alles eruit trappen en dan nieuwe erin. Vervolgens goed ontluchten. Kijken hoe het dan is.

En anders zou de hoofdremcilinder ook weleens slecht kunnen zijn. Is niet zo moelijk deze te vervangen. Je zou ook een revisiesetje kunnen nemen. Is stuk goedkoper. Maar vervangen kan ook.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 23 okt, 2007 23:41

Ben het helemaal eens met de bovenste tips. Heb dit zelf pas ook gehad namelijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 24 okt, 2007 08:18

maar dat verklaart toch niet dat je boven de 80 niet kan remmen en onder de 80 wel?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 24 okt, 2007 09:02

zou je na 5 jaar ook niet eens je remblokjes moeten vervangen?

Overigens, monsieur Bugatti zei eens tegen een klant die klaagde over de slechte remmen van zijn kostbare Bugatti: "Een Bugatti is gemaakt om mee te rijden, niet om mee te remmen"
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 24 okt, 2007 09:25

hij zal maar achter die k#tcar van je rijden!!

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 24 okt, 2007 09:30

Ramon2cv schreef:hij zal maar achter die k#tcar van je rijden!!
Wie? die Bugatti of die eend zonder remmen?
Is wel een leuk gezicht in je spiegel! :D
Laatst gewijzigd door leo top op wo 24 okt, 2007 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 24 okt, 2007 09:32

Zijn gezicht door jouw spiegel?? =niet goed.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » wo 24 okt, 2007 11:32

Door het aanlopen kunnen je remmen te heet worden waardoor de remkracht afneemt.
Pas op, als de vloeistof gaat koken vallen de remmen uit.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » wo 24 okt, 2007 19:46

of de hoofdremcilinder ook vernieuwd is weet ik niet zeker, maar ik zal in elk geval eens de remvloeistof eens vernieuwen dan.....

is 5 jaar niet meer gedaan dus zou misschien kunnen helpen...

en dan dat scheeftrekken ineens?

kan het zijn dat het aan een kant na het afstellen weer is teruggedraaid? dat ie daarom ineens een stuk minder goed remt?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » wo 24 okt, 2007 20:38

zoals ik al eerder opmerkte: versleten remblokjes/remvoeringen? zou toch kunnen na 5 jaar remmen!!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 24 okt, 2007 21:05

Trommel remmen?
Dot4 moet eigenlijk wel elke 2 jaar vervangen worden ongeacht hoeveel gereden.
Als je trommel remmen hebt, lekt nu misschien een remcilinder vanwege roest.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » do 25 okt, 2007 21:03

ok, nu remt het dus helemaal niet meer, ook niet onder de 80, als ik hard op het pedaal trap hoor je gewoon een hoop herrie en schud alles door elkaar, was bang dat de auto uit elkaar ging vallen... trekt enorm naar rechts en remt nog enormer slecht..............

geloof dat ik er maar niet meer in rij tot dit opgelost is, de vraag is alleen wanneer ik tijd heb :S
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 25 okt, 2007 21:08

Inderdaad geen meter meer in rijden!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ami Super
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 14 jun, 2007 17:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Ami Super » vr 26 okt, 2007 16:04

Scheef trekken kan, in geval van schijfremmen, worden veroorzaakt door een vast zittende zuiger in een van de remklauwen (aan de kant waar ie niet naartoe trekt). Heb ik ook gehad, was opgelost met een nieuwe remklauw. In mijn geval remde ie nog wel prima verder, maar trok tijdens niet al te hard remmen duidelijk naar 1 kant toe. Bij harder remmen werd waarschijnlijk de remschijf een beetje kromgetrokken waardoor wel allebei de remblokjes goed contact maakten, met hard remmen trok ie ook niet al te veel scheef.

Maar aan de hand van de symptomen die jij beschrijft verwacht ik dat:
1. je remmen staan te strak afgesteld (als het trommels zijn) want ze piepen. Ze zullen dus rijdens het rijden flink heet worden.
2. Oude remvloeistof kan te veel water bevatten. Wanneer dit te heet wordt kan dit gaan koken en trap je (omdat er comprimeerbaar gas in je leidingen zit) je rempedaal zonder effect tot de bodem in. Een paar keer pompen kan helpen, maar is zoals iedereen wel begrijpt niet echt veilig.
Bekijk ook onze site over het opknappen (en meer!) van een Ami Super: www.amisuper.nl

2CV6 Club 1983
de helft van een Ami Super 1973

Plaats reactie