lekkage
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 10:29
- Locatie: 's-Heerenberg
- Contacteer:
lekkage
Hoi Hoi
Mijn eendje lekt nog steeds. We hebben al van alles geprobeerd.
Nieuwe rubbers, ruiterwisserasjes.
De ventilatieklep helemaal dicht gemaakt.
En ook een nieuw raamrubber, met een dikkere ruit.
Maar hij lekt nog steeds, het water loopt in t midden aan de voorkant naar binnen, lang de knop van de ventilatieklep.
Iemand een idee?
Mijn eendje lekt nog steeds. We hebben al van alles geprobeerd.
Nieuwe rubbers, ruiterwisserasjes.
De ventilatieklep helemaal dicht gemaakt.
En ook een nieuw raamrubber, met een dikkere ruit.
Maar hij lekt nog steeds, het water loopt in t midden aan de voorkant naar binnen, lang de knop van de ventilatieklep.
Iemand een idee?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 645
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
toen ik een lekkage had heb ik met een gietertje de auto water gegeven.... hij ging niet groeien maar ik zag wel goed waar hij lekte, bij mijn dyane midden in de ventilatiebak onder de motorkap, dit kwam dus midden in de auto binnen, ik weet niet of de eend ook zo'n bak-ding heeft, maar wellicht vind je op deze manier iets.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik vermoed dat je ventilatieklep verbogen is door te strak dichtdraaien of dat het rubber van de klep kapot is.
Ik heb dit in het verleden ook een keer gehad en het vervangen van de ventilatieklep bleek toen de oplossing.
Deze moet je ook nooit te strak dicht draaien, want dan vervormd ie en sluit ie niet mooi meer af.
Is trouwens het staal onder e ventilatieklep schoon en vrij van allerlei opsmuk. Ze plakken daar namelijk ook wel eens tochtstrip of zoiets dergelijks en dit kan ook zorgen voor lekkage.
Ik heb dit in het verleden ook een keer gehad en het vervangen van de ventilatieklep bleek toen de oplossing.
Deze moet je ook nooit te strak dicht draaien, want dan vervormd ie en sluit ie niet mooi meer af.
Is trouwens het staal onder e ventilatieklep schoon en vrij van allerlei opsmuk. Ze plakken daar namelijk ook wel eens tochtstrip of zoiets dergelijks en dit kan ook zorgen voor lekkage.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Eend heeft geen bak. Maar is je voorruitfrasme wel goed ?? Daar willen ze ook wel eens flink op lekken.
Edit: had wat tekst bijbevoegd maar dat moest bij de volgende post staan
Edit: had wat tekst bijbevoegd maar dat moest bij de volgende post staan
Laatst gewijzigd door Jeroen-citroen op vr 26 okt, 2007 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Voorruitframe is gewoon de rand waar je ruit inzit met het rubber. Als daar een roestgaatje (of meerdere) zit, ook onder het rubber, kan het gaan lekken. In het frame zitten trouwens standaard al gaatjes van de fabriek uit waar een soort tape over hoort te zitten.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Dit is idd je ventilatieklep. Ik had daar nooit lekkage totdat ik die klep regelmatig ging gebruiken (in een zomervakantie). Dus veel open en dicht. Daarna met regenbuien lekkage.
Half jaartje geleden steen erop gehad; nieuwe ventilatiekleo -> geen lekkage meer. En om verbuigen te voorkomen gebruik ik die klep ook nooit meer.
Half jaartje geleden steen erop gehad; nieuwe ventilatiekleo -> geen lekkage meer. En om verbuigen te voorkomen gebruik ik die klep ook nooit meer.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam