(Foto's) 24-uursrace Spa 2007
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
- Locatie: aastricht-het mooie limburg
ik baal
en nog niet zo'n klein beetje
k verheugd had me bestwel op de meeting
eergister ben ik tot de ontdekking gekomen dan mn chassis geknikt is vanvoor
toen ik de bumper eraf haalde zag ik dat die dwarsbalk niet meer mooi horizontaal stond, maandje eerder stond ie wel nog goed
ik heb de voorkant van de wagen ontdaan van spatborden , motorkap, etc.. om het geheel wat beter te kunnen inspecteren
ik heb m op van die oprij platen gereden, en onder de afgezakte balk de krik gezet en m wat opgekrikt.. beetje veren met de eend.. en hij staat weer recht
kan ik daar nu van die verstevigings stukken inlassen?
en nog niet zo'n klein beetje
k verheugd had me bestwel op de meeting
eergister ben ik tot de ontdekking gekomen dan mn chassis geknikt is vanvoor
toen ik de bumper eraf haalde zag ik dat die dwarsbalk niet meer mooi horizontaal stond, maandje eerder stond ie wel nog goed
ik heb de voorkant van de wagen ontdaan van spatborden , motorkap, etc.. om het geheel wat beter te kunnen inspecteren
ik heb m op van die oprij platen gereden, en onder de afgezakte balk de krik gezet en m wat opgekrikt.. beetje veren met de eend.. en hij staat weer recht
kan ik daar nu van die verstevigings stukken inlassen?
mijn eend, ja die is ferrari rood
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je chassis is op. Verstevigingsbalken is lapwerk. En de kans dat ie alsnog doorzakt is te groot met het gevolg dat je stuurpen kan breken en je dus zonder stuur over de weg rijdt.
De inwendige verstevigingen van je chassis zijn helemaal weg/op. Dus met 2 anti-knikplaatjes ga je het echt niet redden. Deze zijn met name bedoeld om een nog redelijk chassis een langer leven te kunnen geven een doorgezakte is gewoon op of moet met veel inwendig laswerk opgemaakt worden, maar economisch gezien is een nieuw chassis dan goedkoper en beter.
Hopelijk heb je nog een andere auto om naar Spa te komen.
De inwendige verstevigingen van je chassis zijn helemaal weg/op. Dus met 2 anti-knikplaatjes ga je het echt niet redden. Deze zijn met name bedoeld om een nog redelijk chassis een langer leven te kunnen geven een doorgezakte is gewoon op of moet met veel inwendig laswerk opgemaakt worden, maar economisch gezien is een nieuw chassis dan goedkoper en beter.
Hopelijk heb je nog een andere auto om naar Spa te komen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 26 mar, 2007 13:05
- Locatie: aastricht-het mooie limburg
tis een grijs kenteken.. dus passen ook nog wel een paar eendjes achterin
omdat ik daar dus helemaal niemand ken..
die gozer met de witte volvo 740 gl estate a.k.a space ship galactica is het 'zielige jochie met het geknakte chassis
omdat ik daar dus helemaal niemand ken..
die gozer met de witte volvo 740 gl estate a.k.a space ship galactica is het 'zielige jochie met het geknakte chassis
Laatst gewijzigd door victor op zo 28 okt, 2007 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn eend, ja die is ferrari rood
-
- Beginner
- Berichten: 41
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 22:16
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Bijnaaaaa klaar. *kuch* ........
Wat las ik net? iemand met een geknikt chassis? Tja, kan nou niet zeggen dat ik daar GEEN ervaring mee heb. Met lapwerk kan je nog een poosje rijden, om je doel/eindbestemming/huis te halen, maar is uitstel van executie. Het is inderdaad beter om een ander chassis eronder te kwakken (als je haast hebt, weekendje werk). In de nieuwe 07 EVO III heb ik afgelopen weekend een PO set ingelast Behoorlijk stevig nu, en hoop dat dit chassis het op zijn minst 3 jaar volhoudt?!?!?! we gaan het meemaken : - )
Voor de mensen die geschud of ziekjes zijn: beterschap (en tot Spa)
Voor die het koud denken te krijgen: gebeurdt niet, zelfs ik ga !!!!
Voor die nog moeten sleutelen: hup, aan de slag !!!!
Gr
Frank sf
Citroen 2cv6 Special Barbour 4x4 602cc (1984)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)
Citroen AZU 500cc (1960)
Citroen AZ open vering 425cc (1955)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dat ziet er alvast goed uit!Rageend schreef:Bijnaaaaa klaar. *kuch* ........
Voor de mensen die geschud of ziekjes zijn: beterschap (en tot Spa)
Voor die het koud denken te krijgen: gebeurdt niet, zelfs ik ga !!!!
Voor die nog moeten sleutelen: hup, aan de slag !!!!
Gr
Frank sf
Inderdaad, voor hen die ziek zijn: beterschap!
Jij gaat ook, dus ik hoef inderdaad niet bang te zijn om het koud te
krijgen (welke anti-vriesmaatregelen tref jij?)
Ja, ook ik moet sleutelen: mijn carburateur moet onder de loep
genomen (anders moet ik hortend en stotend naar Spa).
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
He Frank,Rageend schreef: Voor de mensen die geschud of ziekjes zijn: beterschap (en tot Spa)
Voor die het koud denken te krijgen: gebeurdt niet, zelfs ik ga !!!!
Voor die nog moeten sleutelen: hup, aan de slag !!!!
Gr
Frank sf
Dat schiet inderdaad al mooi op. De kleur is ook erg goed
Ik denk trouwens dat het niet zo heel erg koud wordt. Ik neem wel wat dikkere T-shirts mee
Jullie mogen wel weer een plekkie voor me vrij houden. Ik vertrek om 19:00 uur ongeveer... Ik heb die vrijdag niet vrij
Ik weet alleen nog niet met hoeveel tenten ik kom (1 of 2 tentjes)
De tarp is helaas verloren gegaan in de boedelverdeling en heb nog geen nieuwe gekocht
Groeten en tot Spa!!!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Rob,rhassing schreef:Jullie mogen wel weer een plekkie voor me vrij houden. Ik vertrek om 19:00 uur ongeveer... Ik heb die vrijdag niet vrij
Ik weet alleen nog niet met hoeveel tenten ik kom (1 of 2 tentjes)
De tarp is helaas verloren gegaan in de boedelverdeling en heb nog geen nieuwe gekocht
Groeten en tot Spa!!!
Allicht dat we twee vierkante meters hobbelig gras voor jou/jullie
kunnen vrijhouden. Meer heb je toch niet nodig? Vorig jaar waren
we makkelijk te vinden: tweede kampvuur links na de ingang.
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)