draagarm monteren
draagarm monteren
Ik heb nieuwe lagerschalen in mijn draagarmen geperst. Nu wil ik weer alles monteren. De vraag is nu worden er per draagarm 1 of 2 kunststof vetkeerringen gebruikt en moeten ze met de platte kant of met de holle kant naar de lagers wijzen.
groeten en bij voorbaat dank
Marc
groeten en bij voorbaat dank
Marc
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zien die keerringen er hetzelfde uit als die voor het motorblok gebruikt worden? want dan moeten ze met de holle kant naar het vet toe. maar ik heb nog nooit een draagarm verwijderd, dus ik ken die keerringen ook niet.
het doel van die holle kant is volgens mij, dat als er vet of olie uit wil (en dus ook IN de holle rand zit) dit de buitenste "lip" naar buiten drukt en zodoende afdicht.
een tip die ik gekregen heb (en ook wil gaan toepassen): plaats een smeernippel op de draagarm en spuit na monteren vet hierin. kost je een koker per kant, maar dan schijnen ze wel een heel stuk langer mee te gaan. (qua alijtage en roest)
het doel van die holle kant is volgens mij, dat als er vet of olie uit wil (en dus ook IN de holle rand zit) dit de buitenste "lip" naar buiten drukt en zodoende afdicht.
een tip die ik gekregen heb (en ook wil gaan toepassen): plaats een smeernippel op de draagarm en spuit na monteren vet hierin. kost je een koker per kant, maar dan schijnen ze wel een heel stuk langer mee te gaan. (qua alijtage en roest)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Bedankt allemaal
Na jullie goede raad en ook nog eens navragen bij de leverancier blijkt inderdaad dat de holle kant naar buiten dient te wijzen en de platte kant richting te lagers.
groeten
Marc
groeten
Marc