uitlaat

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

uitlaat

Bericht door Ramon » zo 2 mei, 2004 17:05

ik heb een uitlaat gespot op citromobile. Een mooie pijp vanuit de 1e demper onder de dorpel tot het achterwiel en daar schuin afgeslepen, Dus geen 2e demper maar heel veel herrie en het was ook nog apk keur waardig heel mooi ik denk dat het rvs is??

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » zo 2 mei, 2004 23:22

wow dat is knap dat hij door de apk komt. weet je het zeker? het kan ook zijn dat hij na de apk erop is gezet :wink: :wink: :wink:
Ik ken wel een uitlaat die voor het achterwiel uitkomt namelijk een 2de demper met een mehari pijpje. Maar dat is dus wel met een 2de demper. heb je misschien een foto van het idee?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 3 mei, 2004 09:32

Job schreef:Ik ken wel een uitlaat die voor het achterwiel uitkomt namelijk een 2de demper met een mehari pijpje. Maar dat is dus wel met een 2de demper. heb je misschien een foto van het idee?
Zo ziet mijn uitlaat er nu ook uit ja. Oogt best geinig, maar geeft geen ander geluid.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » ma 3 mei, 2004 09:41

je kan dit toch ook wel aan elkaar knopen zonder 2e demper, ook kan je gewoon een stuk pijp kopen en dit ipv de tweede demper tussen je uitlaat zetten heb je ook je geluid.

groet Frank

Gast

Bericht door Gast » ma 3 mei, 2004 20:53

Frank Munneke schreef:je kan dit toch ook wel aan elkaar knopen zonder 2e demper, ook kan je gewoon een stuk pijp kopen en dit ipv de tweede demper tussen je uitlaat zetten heb je ook je geluid.

groet Frank
Ja dat kan maar dan komt hij denk ik niet door de apk.
ten eerste omdat hij te veel herrie maakt
ten tweede omdat hij en te hoge CO2 uitstoot heeft (tenzij de auto voor 19... is geproduceerd geloof ik)

Job

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » ma 3 mei, 2004 21:09

hoi

bij de apk kijken ze naar het dicht zijn van de uitlaat dus zonder tweede demper moet hij er wel door komen. wat denk je van al die kadetjes gsi met sportdempers? Wel of geen dempers heeft helemaal geen invloed op het co gehalte.

groet Frank

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 3 mei, 2004 23:28

je draait gewoon voor je naar de keuring rijdt je co schroef toe tot je eendje bijna stilt valt en dan halve draai terug. is ie altij in orde en als je buiten rijdt zet je hem terug goed
greets robin

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » di 4 mei, 2004 13:11

de dempers hebben inderdaad geen invloed op de uitstoot.. En als je uitlaat onder een bepaald geluidsnivo blijft (kweet niet precies hoeveel) mag het ook nog gewoon.
Het bouwjaar waarvoor géén co meting hoeft te worden gedaan is overigens 1974 of ouder.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 4 mei, 2004 16:24

decibels van uitlaat zijn 90 voor brommer 85
greets robin
toch in belgie

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 4 mei, 2004 17:00

ja maar ik heb nog nooit een decibelmeter bij de keuring gezien
bovendien heb laast een jeep met 4 liter 6 cilinder zrijwel zonder demping (ik kon hem al vanaf 5 km aan horen komen) door de keuring gehaald zonder problemen

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » di 4 mei, 2004 17:06

de politie kan dit wel controleren. dit zal wel weinig voorvallen maar het kan
greets robin

Gast

Bericht door Gast » wo 5 mei, 2004 00:14

'Sidepipe' mag wel als hij de uitlaatgassen maar niet onder de auto uitstoot, de uitgang van de uitlaat moet dus buiten de auto uitsteken (niet te ver natuurlijk). Je ziet het ook wel es bij bestelbusjes. Dan moet een side-pipe zonder enige mooite door de apk komen.

Greetz revers :twisted:

Gast

Bericht door Gast » wo 5 mei, 2004 00:44

Klik hier maar es op voor een foto van een simpele side-pipe van een eend :roll:

http://groups.msn.com/hellseendjes/rhst ... hotoID=918

Niet goed voor de apk, maarja :evil:

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » wo 5 mei, 2004 11:50

Als hij gasdicht is doet de APK hier niets aan.Het voldoet volledig aan de wet,en als je
auto aan de APK voldoet kan de politie ook niets,want die moeten zich aan diezelfde wet
houden.Alle APK punten zijn nl in het APK boek met wetsartikel genoemd.Alleen als je
een auto wilt invoeren en voor een type goedkeuring gelden de decibellen.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 5 mei, 2004 18:25

ik heb mijn sigaar demper eraf gehaald en een pijp gemonteerd schuin afgeslepen en ja hoor dikke herrie net een harly, en alles is gasdicht naar mijn idee. ik denk dat het geen probleem is voor de apk de pijp hangt gewoon en de rubbers van de dempers.

Gesloten