Nee, alleen de vierde versnelling is langer, dat in combinatie met een sterkere motor is prettig. (iets) hogere top, of minder toeren bij gelijke snelheid.Aloha Beach Cruiser schreef:volgens mij zijn aca bakken niet sterker nee..
nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
past dat dan op een eend eenden/visa blok? Een 5 bak uit een gsa? En zo ja, passen de remmen dan ook nog? Als ik naar de visa bak kijk, en naar de LNA bak, die zijn volgens mij hetzelfde, toch? Volgens mij loopt er hier ook een project (of iig in de toekomst) om een visa bak uit te rusten met eenden klauwen. Als dat bij een gsa bak ook kan, is dat best interessant, toch?
Greatnix Spookeend
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
in assen zou iemand bezig moeten zijn met een visa 652 met visa bak en daarop gsa klauwen, heb hierover gesproken met citrac uit drachten(iemand bekend mee ?), hij zou me laten weten waneer er meer duidelijkheid is betreffende het wel of niet slagen van dit project.
een gsa 5 bak lijkt me zoieso vwb verhoudingen geen optie,
iemand nog een gsa 4 bak liggen ?
een gsa 5 bak lijkt me zoieso vwb verhoudingen geen optie,
iemand nog een gsa 4 bak liggen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
ik denk toch dat je iedereen eruit trekt als je een eendenbak achter een visa legt.. (met iedereen bedoel ik dus de mensen die met gsa bakken rijden)
of je moet wel een heel goed gepeekaade visa hebben minimaal 45 pk denk ik!
of je moet wel een heel goed gepeekaade visa hebben minimaal 45 pk denk ik!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
40-45pk is het minimum streefaantal...Aloha Beach Cruiser schreef:ik denk toch dat je iedereen eruit trekt als je een eendenbak achter een visa legt.. (met iedereen bedoel ik dus de mensen die met gsa bakken rijden)
of je moet wel een heel goed gepeekaade visa hebben minimaal 45 pk denk ik!
kan altijd met diverse bakken aan de slag, lijkt erop dat ik een gsa bak gevonden heb......heb ook nog een eendenbak, acabak inmiddels ook erbij en een evt. ombouw van een visa bak is ook nog een optie om te proberen.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
hey
40-45pk zal wel lukken op spa rijden ze met 72pk nu die blokjes houden het ook niet lang vol.
Het is een keuze die je maakt naturlijk. Je kan zeer veel pk's krijgen maar de duurzaamheid gaat sterk achteruit. Denk ook maar aan de koeling en smering van alle onderdelen.
ALs je naar spa komt kan je misschien eens wat rondkijken naar de andere getunde blokjes. Nu ik geloof dat de persoon van http://www.pp-2cv.be/
Daar ook zal zijn. Hij kan je veel meer vertellen en heeft ook veel ervaring. Het materiaal dat hij aflevert is ook zeer kwalitatief.
greets robin
40-45pk zal wel lukken op spa rijden ze met 72pk nu die blokjes houden het ook niet lang vol.
Het is een keuze die je maakt naturlijk. Je kan zeer veel pk's krijgen maar de duurzaamheid gaat sterk achteruit. Denk ook maar aan de koeling en smering van alle onderdelen.
ALs je naar spa komt kan je misschien eens wat rondkijken naar de andere getunde blokjes. Nu ik geloof dat de persoon van http://www.pp-2cv.be/
Daar ook zal zijn. Hij kan je veel meer vertellen en heeft ook veel ervaring. Het materiaal dat hij aflevert is ook zeer kwalitatief.
greets robin
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
24 uur volhouden vind ik toch niet slecht. Nu weet ik dat de engelse variant met 39PK het een heel seizoen volhoudt.
Overigens 45PK is ook mijn streefgetal, maar levensduur bak is natuurlijk ook afhankelijk van je rechtervoet en weten dat Arjan van doorrijden houdt, dus die slijt meer bakken dan gemiddeld
Overigens 45PK is ook mijn streefgetal, maar levensduur bak is natuurlijk ook afhankelijk van je rechtervoet en weten dat Arjan van doorrijden houdt, dus die slijt meer bakken dan gemiddeld
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik zit voor de keuze 123 of W ontsteking (had al een 123 evo besteld maar was niet direct op vooraad en twijfel nu dus weer, wie kan mij meer vertellen over de voordelen of nadelen van de ene tov de andere ?
Heb ook volledig programmeerbaar overwogen, maar is wel erg duur puur voor de hobby.....
Heb ook volledig programmeerbaar overwogen, maar is wel erg duur puur voor de hobby.....
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
bel eens met www.lepatron.nl die heeft de W-ign. voor Visa mede uitgetest.PHoskam schreef:ik zit voor de keuze 123 of W ontsteking, wie kan mij meer vertellen over de voordelen of nadelen van de ene tov de andere ?
.....
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik heb al contact gehad met godfried, maar vraag me af wat het wezelelijke verschil is tussen de W en de 123, de 123 heeft verschillende vervroegingscurves, maar wat bied dat meer dan de W ?leo top schreef:bel eens met www.lepatron.nl die heeft de W-ign. voor Visa mede uitgetest.PHoskam schreef:ik zit voor de keuze 123 of W ontsteking, wie kan mij meer vertellen over de voordelen of nadelen van de ene tov de andere ?
.....
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
laten we de aca en dyane bakken even lekker over voor de aca / dyane rijders onder ons!Aloha Beach Cruiser schreef:versnellingsbak, zou ik van de eemd nemen, (of combi zoals backfire) maar geen aca bak.. Ik vind het niet waard in ieder geval..
maar das mijn mening..
douwe - zoekt nog een nette dyane schijvenbak -
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik kan voor weing een 4 bak kopen die van een gsa 13/646 blok af zou komen, maar das toch een 1300 en heeft die niet altijd een 5 bak ?
of is dit dezelefde 4 bak als een 1220 gehad heeft ?
of is dit dezelefde 4 bak als een 1220 gehad heeft ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004