Zijn toch 2cv steunen. Misschien dat er toch wel een afwijking in zit. Ga er nog naar kijken wat ik eraan kan doen.siemen schreef:erg mooi geworden.
alleen die achterbumper klopt niet.
volgens mij zitten er dyane steunen op.
Restauratie 2cv6 Special 1984 (eindresultaat op pag.7)
Hierbij wat foto's van het interieur. Wanadoo wilde gisteravond niet meer meewerken, maar het is gelukt.
Bekleding en deurpanelen zijn van club cassis. Aflegvakken bij dashboard zijn ook nieuw en komen bij club cassis vandaan. Evenals de rest van de bekleding van het dashboard onderaan. En zonnekleppen zijn ook nieuw. Maar dat zie je niet op de foto.
Bekleding en deurpanelen zijn van club cassis. Aflegvakken bij dashboard zijn ook nieuw en komen bij club cassis vandaan. Evenals de rest van de bekleding van het dashboard onderaan. En zonnekleppen zijn ook nieuw. Maar dat zie je niet op de foto.
Laatst gewijzigd door TB op ma 15 okt, 2007 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
Dag,
héle mooie restauratie !! Complimenten.
Maar aan die achterbumper moet je inderdaad iets doen. Als het al geen Dyane steunen zijn aangezien je zeker weet dat het 2CV-steunen zijn: zijn het dan misschien AZ-steunen (dus voor de 2CV tot 4/1970) ?? Op de 18-PK-eenden hoort de smalle bumper namelijk wél zo hoog gemonteerd te zijn, en 18-PK-steunen zijn anders qua vorm dan 2CV-steunen .
héle mooie restauratie !! Complimenten.
Maar aan die achterbumper moet je inderdaad iets doen. Als het al geen Dyane steunen zijn aangezien je zeker weet dat het 2CV-steunen zijn: zijn het dan misschien AZ-steunen (dus voor de 2CV tot 4/1970) ?? Op de 18-PK-eenden hoort de smalle bumper namelijk wél zo hoog gemonteerd te zijn, en 18-PK-steunen zijn anders qua vorm dan 2CV-steunen .
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
@Robbert --> op zich viel het mee. Heb eerst de bankframes geschuurd en gespoten. Hier ben ik inderdaad wel even mee bezig geweest. Vervolgens nieuwe rubbers en matten gemonteerd. Daarna de bekleding eroverheen. Dat was even rommelen om het mooi op te spannen. Ben per bankje zo een 4a5 uur bezig geweest met het bekleden. Het schuren en spuiten weet ik niet precies meer.
@Jof--> Het zijn echt 2cv6 steunen... misschien heeft het te maken met een afwijking in het chassis. Kan het altijd met een plaatje oplossen, maar moet nog even goed naar gekeken worden. Kan ook te maken hebben met de bumper, dat daar een afwijking inzit. Ach ik ben allang blij dat ie naar de RDW keuring kan binnenkort
@Jof--> Het zijn echt 2cv6 steunen... misschien heeft het te maken met een afwijking in het chassis. Kan het altijd met een plaatje oplossen, maar moet nog even goed naar gekeken worden. Kan ook te maken hebben met de bumper, dat daar een afwijking inzit. Ach ik ben allang blij dat ie naar de RDW keuring kan binnenkort
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Mensen, bedankt voor de complimenten. Dat doet me goed na bijna 2 jaar werk aan de restauratie. Met tegenslagen qua tijdsbesteding naast m'n full time baan in de vrije uurtjes. En ook telkens verbeteren,dingen uitzoeken, onderdelen vergaren en zelfs een ritje naar club cassis in het zuiden van Frankrijk om toch maar originele voorschermen erop te zetten.
Een ding weet ik zeker, nog een paar kleine dingetjes doen. Wagenhoogte afstellen, hier en daar nog een boutje indraaien, naar het RDW voor het nieuwe chassisnr en apk. Daarna wordt het genieten als het mooi weer is. Eendje blijft binnen in de garage en doe ik 'nooit' meer weg!
Een ding weet ik zeker, nog een paar kleine dingetjes doen. Wagenhoogte afstellen, hier en daar nog een boutje indraaien, naar het RDW voor het nieuwe chassisnr en apk. Daarna wordt het genieten als het mooi weer is. Eendje blijft binnen in de garage en doe ik 'nooit' meer weg!
-
- De Forumbelg
Om hierop terug te komen, de originele bumpersteunen van mijn Dyane zijn ook recht. En dat zijn de replicadingen die ik heb liggen ook. Ik zou hem eens moeten monteren en kijken wat het geeftMichiel van Ginkel schreef:tochwel, zijn bumpersteunen van een dyane.
bumpersteunen voor een 2cv Spécial zijn recht en zien er gemonteerd met bumper zo uit:
't scheelt 1,5 cm
En TB: mijn complimenten, knap ding hoor!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
Zo, net heel de zooi eens gemonteerd (nu heb ik ook meteen alle goede bouten verzameld) en tegen de achterkant gehouden. Bumper staat goed met rechte steunen. Of begrijp ik verkeerd wat rechte steunen zijn? 't Is namelijk wel geen 90°-hoek die de steun met de bumper maakt.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963