Starten...
Starten...
Hoi,
Mijn 2CV uit 87 slaat pas heel laat aan (warm en koud)
na een ridje slaat hij vaak helemaal niet meer aan, rijden gaat perfect en aanslaan gaat goed met een andere auto er voor..
Iemand misschien tips?
Gr Daan.
Mijn 2CV uit 87 slaat pas heel laat aan (warm en koud)
na een ridje slaat hij vaak helemaal niet meer aan, rijden gaat perfect en aanslaan gaat goed met een andere auto er voor..
Iemand misschien tips?
Gr Daan.
Ok, de accu is wel goed ja,
kan het komen doordat ik van de week zo stom ben geweest door het contact een paar uur te hebben laten aanstaan?
Toen starte die namelijk ook niet, maar na afkoelen wel..
Had dit al een beetje uitgesloten omdat hij het daarna gewoon weer deed, maar misschien toch stuk gegeaan hierdoor?
dank voor je reactie alvast
kan het komen doordat ik van de week zo stom ben geweest door het contact een paar uur te hebben laten aanstaan?
Toen starte die namelijk ook niet, maar na afkoelen wel..
Had dit al een beetje uitgesloten omdat hij het daarna gewoon weer deed, maar misschien toch stuk gegeaan hierdoor?
dank voor je reactie alvast
idd vervang de bobine eens kost iets van 35 euro, als je contaqct punjtes nog hebt dan kan ie te warm zijn geweest, omdat je je contact hebt aanlaten staan.
verder start een eend bijna altijd je moet even gevoel met de auto krijgen, het is niet zoals bij een nieuwe auto sleutel om en lopen maar, je moet zelf even een manier vinden hoe je dat beest start.
bij warme moter is er maar een regel
plank gas houden (niet pompen) tot dat ze aanslaat dan laat je rustig je gas los, dit kan soms wel even duren.
als het met je bobine niet werk zou ik proberen je onstekeing eens even te stellen zowel op tijd als de putjes afstelling
verder start een eend bijna altijd je moet even gevoel met de auto krijgen, het is niet zoals bij een nieuwe auto sleutel om en lopen maar, je moet zelf even een manier vinden hoe je dat beest start.
bij warme moter is er maar een regel
plank gas houden (niet pompen) tot dat ze aanslaat dan laat je rustig je gas los, dit kan soms wel even duren.
als het met je bobine niet werk zou ik proberen je onstekeing eens even te stellen zowel op tijd als de putjes afstelling
- bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
ik start als ie warm is eigenlijk niet meer met plank gas. vaak geen gas en zodra je de sleutel los laat beetje gas geven. dan loopt ie eigenlijk ook (sneller op gang dan bij starten met plankgas). maarja elke eend heeft zo z'n eigen truukjes.
Maar ik zou de bobine idd maar ff vervangen.
Maar ik zou de bobine idd maar ff vervangen.
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
eigenlijk kun je er niet veel van zeggen als je de eend net hebt en niet weet wanneer ie voor het laatst een beurt heeft gehad. (en nieuwe bougies, kabels) ik ben het met eerdere posters eens dat het waarsch. bobine of puntjes zijn. ook de puntjes kunnen inbranden bij lang contact aan. ik snap dat je nu nog niet precies weet hoe je een beurt uit moet voeren, maar als je een beetje handig bent lukt het je best met een vraagbaak of het eendologie boek er naast.
succes
douwe
succes
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
slecht starten
Mijn eendje start de laatste tijd erg slecht. Volgens de wegenwacht zou het contaktslot kapot zijn. Bij het terugdraaien van de sleutel zou er dan te veel stroom verbruikt worden waardoor de startmotor wel draait maar de motor niet aan slaat. Ook loopt de startmotor vaak vast. Die monteur maakte ff snel een tekeningetje waar hij een overbruging maakte achter het contaktslot met een schakelaar er tussen zodat de bobine altijd stroom heeft. Hij had verder geen tijd om het goed uit te leggen en ik snapte niet meteen wat ie bedoelde. Weet iemand of het indedaad aan het contaktslot ligt of zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben. Ik heb overigens een maakrelais tussen de lichtschakelaar en het contaktslot zoadat mijn lampen uitgaan als ie van het contakt af gaat, misschien dat dit toch kwaad kan? Of moet ik het eerder zoeken in de bobine of misschien wel de dynamo. Ook kan het zijn dat de afstelling van de kleppen gewijzigd is tijdens de apk keuring. Wie helpt?