Interesse peiling "oldies event"
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Interesse peiling "oldies event"
Na Bugs meet Ducks is het weer een tijdje stil geweest.
Ik vond dat echt een hele leuke meeting.
Iemand van een ander forum waar ik ook actief ben, rijdt in een mini. Nu hadden we zoiets, er zijn wel meetings, maar die zijn altijd van 1 club uit. Terwijl het mij en de minirijder erg leuk zou lijken een soort van oldies meeting te houden. Hoe dat in het vat moet weet ik nog niet helemaal, maar het is een idee.
Auto's die in aanmerking komen zijn bv de oude fiat's 500 (en andere oude fiats) en bv ook de kevers en bussies, eenden en andere a-types, mini's (de oude) en bv oude opeltjes, fordjes enz. Net wat we kunnen vinden zeg maar, maar ik vermoed dat er van zowat elke oude auto wel een club cq forum of site is, dus, dat willen we eens uitzoeken.
Nu rijdt hier ook iemand in een fiat 500 (013?) en zou die ook eens een balletje op kunnen gooien in de fiat club?
Ook over het waar en hoe zijn tips welkom, want ik ben niet zo heel thuis in het organiseren van meetings.
Greatnix Spookeend
Ik vond dat echt een hele leuke meeting.
Iemand van een ander forum waar ik ook actief ben, rijdt in een mini. Nu hadden we zoiets, er zijn wel meetings, maar die zijn altijd van 1 club uit. Terwijl het mij en de minirijder erg leuk zou lijken een soort van oldies meeting te houden. Hoe dat in het vat moet weet ik nog niet helemaal, maar het is een idee.
Auto's die in aanmerking komen zijn bv de oude fiat's 500 (en andere oude fiats) en bv ook de kevers en bussies, eenden en andere a-types, mini's (de oude) en bv oude opeltjes, fordjes enz. Net wat we kunnen vinden zeg maar, maar ik vermoed dat er van zowat elke oude auto wel een club cq forum of site is, dus, dat willen we eens uitzoeken.
Nu rijdt hier ook iemand in een fiat 500 (013?) en zou die ook eens een balletje op kunnen gooien in de fiat club?
Ook over het waar en hoe zijn tips welkom, want ik ben niet zo heel thuis in het organiseren van meetings.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
Leuk idee. Hier in de regio zijn, in het zomerseizoen, regelmatig oldtimer evenementen. Met een toerrit, een tasje Goodies en een hoop gezelligheid rond een dorpsplein. Het zien van klassiekers en de mensen die er bijhoren met hun eigen subcultuur is altijd heel erg leuk. Al zijn dit altijd evenenemten van een dag.
En is een Kadett van '86 ook een oldie net als een eend uit '90?
Een meeting met een behendigheidsrit oid met allerlei wagens door elkaar, is wel gaaf natuurlijk. eend/kever
/opel/delage/buick. slalom, tereinrijden, 1/4 mijl race enz moet goed zijn.
En is een Kadett van '86 ook een oldie net als een eend uit '90?
Een meeting met een behendigheidsrit oid met allerlei wagens door elkaar, is wel gaaf natuurlijk. eend/kever

Laatst was hier in de buurt ook een zogenaamd oldtimer festival. Er stonden wel wat auto's. Voornamelijk amerikanen, wat VW's, wat 500-jes en een eend. Eettentjes waren er ook.
Maar wat ik daar miste waren vooral de clubstands, de onderdelen hoekjes, de miniatuurtjes, verzameldingen, boeken etc. En de eigenaren va de auto's met hun eigen verhaal zag ik ook niet. Dat lijkt mij ook belangrijk om erbij te betrekken. Auto's kijken is leuk maar alles eromheen is net zo belangrijk wil je het een succes maken.
Voor de rest een super idee! En plan het wanneer het goed weer is... al is dat erg lastig in dit land.
Maar wat ik daar miste waren vooral de clubstands, de onderdelen hoekjes, de miniatuurtjes, verzameldingen, boeken etc. En de eigenaren va de auto's met hun eigen verhaal zag ik ook niet. Dat lijkt mij ook belangrijk om erbij te betrekken. Auto's kijken is leuk maar alles eromheen is net zo belangrijk wil je het een succes maken.
Voor de rest een super idee! En plan het wanneer het goed weer is... al is dat erg lastig in dit land.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
nah, stands, clubs, weet niet of dat echt zoiets moet worden, maar meer gewoon een wat "informele" dag met leden (of niet) van clubs van auto's die niet veel bij elkaar komen.
Wellicht ook leuk om een lijn te trekken naar europe only cars? ofzo? Ik zeg ook maar wat.
Het mag van mij best zo kleinschalig als bij bugs meet ducks hoor, waar zowat iedereen gewoon een beetje de auto open had en lekker bij iedereen aan het kijken was. Lijkt me zelf leuker dan iets opzetten ala een groot event ofzo.
Greatnix Spookeend
Wellicht ook leuk om een lijn te trekken naar europe only cars? ofzo? Ik zeg ook maar wat.
Het mag van mij best zo kleinschalig als bij bugs meet ducks hoor, waar zowat iedereen gewoon een beetje de auto open had en lekker bij iedereen aan het kijken was. Lijkt me zelf leuker dan iets opzetten ala een groot event ofzo.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja, dat soort barrels bij elkaar, dat moet leuk zijn denk ik, toch?Punky schreef:Als je andere forums wilt uitnodigen, dan zeg het maar. Ik heb namelijk ook een account bij:
Het Renault 4 forum
Het Trabant forum
Het Kever forum
Het 2cvkitcar forum![]()
Allemaal wagens die wel in aanmerking komen zeg maar.
Je kunt alvast eens polsen als je wilt? Als er meer mensen met ideeen zijn, alle hulp is welkom hoor.
En Bjorn, vraag maar es daar bij die miniman, of hem dat ook leuk lijkt.
Iemand een locatie in gedachten? Ik geloof niet dat we al over een datum kunnen denken, behlave dan ergens in aan het einde van de lente, begin zomer, omdat er later in het seizoen altijd al heel veel events zijn??
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Kijk, zo wordt het al wat, lol
Als we zo doorgaan moeten we nog uitkijken dat het niet te groot wordt, lol.
De reden dat ik dacht aan europeese wagens alleen, is dat de USA cars vaak met grote getalen zijn, niet dat dat erg is, maar is ook weer niet leuk als er "alleen" maar usa cars zouden zijn toch?
Maar goed, ik heb hier in de buurt ook niet 123 een terrein waar het kan hoor, dus die suggesties zijn zeker welkom.
Greatnix Spookeend
Als we zo doorgaan moeten we nog uitkijken dat het niet te groot wordt, lol.
De reden dat ik dacht aan europeese wagens alleen, is dat de USA cars vaak met grote getalen zijn, niet dat dat erg is, maar is ook weer niet leuk als er "alleen" maar usa cars zouden zijn toch?
Maar goed, ik heb hier in de buurt ook niet 123 een terrein waar het kan hoor, dus die suggesties zijn zeker welkom.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
Hey, heb me ook maar even aangemeld.
Ik ben de minirijder waar Spookeend op doelt.
Mijn idee kwam vooral omdat er in het begin van het jaar een Mini Meets Kever evenement is geweest. En natuurlijk de TomTom FileRally. En waarom moet zo'n groot concern ervoor zorgen dat de neo-klassiekers bij elkaar worden gebracht
US-cars is opzich geen probleem, Maar ik zat meer te denken aan Mini's, Kevers, 2CV's, Dafjes, NSU, Simca's, Trabantjes etc etc... In ieder geval dit soort auto's.
Echter, de ideeën zijn nog vers
Waar ik met name de eerste gedachtes over heb. Willen we een echt treffen of een toerrit met afsluitend ouwehoeren?
Willen we groot inzetten of klein beginnen?
Natuurlijk locatie en periode van treffen (Lente/zomer???)
Wat willen we zien tijdens zo'n treffen? onderdelenverkoop, activiteiten??
Nou jah, ik hoor het wel, ik hou dit topic regelmatig in de gaten en zal ook regelmatig posten
Ik ben de minirijder waar Spookeend op doelt.
Mijn idee kwam vooral omdat er in het begin van het jaar een Mini Meets Kever evenement is geweest. En natuurlijk de TomTom FileRally. En waarom moet zo'n groot concern ervoor zorgen dat de neo-klassiekers bij elkaar worden gebracht

US-cars is opzich geen probleem, Maar ik zat meer te denken aan Mini's, Kevers, 2CV's, Dafjes, NSU, Simca's, Trabantjes etc etc... In ieder geval dit soort auto's.
Echter, de ideeën zijn nog vers

Waar ik met name de eerste gedachtes over heb. Willen we een echt treffen of een toerrit met afsluitend ouwehoeren?
Willen we groot inzetten of klein beginnen?
Natuurlijk locatie en periode van treffen (Lente/zomer???)
Wat willen we zien tijdens zo'n treffen? onderdelenverkoop, activiteiten??
Nou jah, ik hoor het wel, ik hou dit topic regelmatig in de gaten en zal ook regelmatig posten

- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Voor een treffen zul je geen problemen krijgen met vergunningen enzo. Voor een toerrit moet je deze wel hebben. Gezien de file bij Ducks meets Bugs, vermoed ik dat bij een dergelijke meeting als hier voorgesteld wordt de file nog een stuk groter (onhandelbaarder) zal zijn. 

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Er zijn natuurlijk al heel veel Oldtimer-festivals, daar kom je ook 2cv's. mini's , kevers etc. tegen.
De meerwaarde van het organiseren van nog zo'n evenement zie ik niet echt.
Mijn advies zou zijn om het te beperken tot een meeting met slechts één andere club, netzo als met de kevers. Dat kun je dan een jaarlijks gebeuren van maken met steeds een andere vereniging.
Jeroen
De meerwaarde van het organiseren van nog zo'n evenement zie ik niet echt.
Mijn advies zou zijn om het te beperken tot een meeting met slechts één andere club, netzo als met de kevers. Dat kun je dan een jaarlijks gebeuren van maken met steeds een andere vereniging.
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl