Eend heeft kuren, maar wat het is???
Eend heeft kuren, maar wat het is???
Laatst reed ik in mijn eend weg en opeens merkte ik dat hij niet echt hard meer reed. Hij wilde maar niet boven de 80 en optrekken deed hij niet hard. Ik heb hem voor de snelweg even langs de kant gezet om te kijken wat het was. Niets te zien en ook daarna reed hij weer goed. Wel heb ik hetzelfde nog twee keer daarna (van de vier keer rijden) gehad.
Het luchtje wat ik ruik kan ermee te maken hebben. Wanneer ik de koppeling intrap om te schakelen remt hij sneller af heb ik het idee. Hij loopt daarom ook met de koppeling ingetrapt veel minder snel door. Ik heb zelfs gehad dat ik schakelde en wanneer ik de koppeling intrap hij echt voelbaar remde of iets. Ook trilt het stuur dan en schokt hij heel erg. Wat kan ik doen en wat zou het kunnen zijn. Ik ben namelijk bang dat er iets is met de koppelingsbak of versnellingsbak en dat dat weer heteen en ander gaat kosten.
Ik hoor het graag!
Het luchtje wat ik ruik kan ermee te maken hebben. Wanneer ik de koppeling intrap om te schakelen remt hij sneller af heb ik het idee. Hij loopt daarom ook met de koppeling ingetrapt veel minder snel door. Ik heb zelfs gehad dat ik schakelde en wanneer ik de koppeling intrap hij echt voelbaar remde of iets. Ook trilt het stuur dan en schokt hij heel erg. Wat kan ik doen en wat zou het kunnen zijn. Ik ben namelijk bang dat er iets is met de koppelingsbak of versnellingsbak en dat dat weer heteen en ander gaat kosten.
Ik hoor het graag!
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
ik kan je beschrijving niet helemaal volgen, maar als ik het zo lees lijkt het alsof je koppelingsplaat versleten is.
Als het niet te veel is kan je je koppeling bijstellen en anders moet je koppelingsplaat vervangen worden.
Als het forum je bevalt, moet je je maar eens registreren. Biedt alleen maar voordelen !!
Marcel
Als het niet te veel is kan je je koppeling bijstellen en anders moet je koppelingsplaat vervangen worden.
Als het forum je bevalt, moet je je maar eens registreren. Biedt alleen maar voordelen !!
Marcel
-
- Heavy user
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
Qua onderdelen is het niet zoveel. een koppelingsplaat kost iets van 40 a 50 euro ofzo.kroimel schreef:Heb me geregistreerd, weet iemand ook wat het zou kosten mocht het een versleten koppelingsplaat zijn?
Maar het is nogal een hoop werk. Als je het laat doen is het zo 300 of 400 euro.
Maar het is nog niet gezegd dat je plaat op is. Als je hem bij kan stellen kost het helemaal niks.
Anders rij je toch eens langs bij een 2cv garage voor een oordeel ?
Waar woon je ergens ?
Marcel
-
- Regelmatige poster
hoi
als ik het goed begrijp heb je het volgende probleem:
je eend gaat niet hard genoeg
je eend remt snel af als je je koppeling intrapt
dit klinkt alsof er iets is vastgelopen(rem of lager) als hij in de vrij op vlak asfalt staat moet je dan zwaar duwen of duwt hij licht? probeer anders eens de wielen op te kriken en vervolgens te voelen of ze soepel draaien, bij de voorwielen wel in de vrij en van de handrem af(eend wel even met stenen voor de wielen blokkeren)
als je problemen met je koppeling hebt moet je in de 3 als je bij ongeveer 40 km/h het gas plotseling vol intrapt de motor meer toeren horen maken zonder dat je veel harder gaat. als je dan je gas iets loslaat moet je het toerental snel horen zakken zonder dat je weer langzamer gaat.
het klinkt als niet ernstig maar ik zou er wel snel iets aan doen anders gaat er straks iets meer stuk.
als ik het goed begrijp heb je het volgende probleem:
je eend gaat niet hard genoeg
je eend remt snel af als je je koppeling intrapt
dit klinkt alsof er iets is vastgelopen(rem of lager) als hij in de vrij op vlak asfalt staat moet je dan zwaar duwen of duwt hij licht? probeer anders eens de wielen op te kriken en vervolgens te voelen of ze soepel draaien, bij de voorwielen wel in de vrij en van de handrem af(eend wel even met stenen voor de wielen blokkeren)
als je problemen met je koppeling hebt moet je in de 3 als je bij ongeveer 40 km/h het gas plotseling vol intrapt de motor meer toeren horen maken zonder dat je veel harder gaat. als je dan je gas iets loslaat moet je het toerental snel horen zakken zonder dat je weer langzamer gaat.
het klinkt als niet ernstig maar ik zou er wel snel iets aan doen anders gaat er straks iets meer stuk.
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Motor houdt in
Ik zou in dit geval de vrije slag van de koppeling even controleren,Maar zeker de kleppen
stellen.Je bent je winterhoesje toch niet vergeten?Trap een keer stevig op de rem en ga
daarna elk wiel voelen of het soepel draait(Opkrikken dus)
stellen.Je bent je winterhoesje toch niet vergeten?Trap een keer stevig op de rem en ga
daarna elk wiel voelen of het soepel draait(Opkrikken dus)
kroimel
Hoi,
Ik ga er deze week eens goed mee aan de slag. mocht ik na jullie adviezen nog niets wijzer worden dan laat ik er even naar kijken.
Bedankt
Ik ga er deze week eens goed mee aan de slag. mocht ik na jullie adviezen nog niets wijzer worden dan laat ik er even naar kijken.
Bedankt
Beter een vogel (eend) in de hand als helemaal geen hand!
rem
je remmen lopen aan. dit komt doordat de zuigers (van de remmen) niet meer goed vrij lopen in hun cilinder.
Als je ditzelf oplost kost het je 2 setjes remblokken, 2 setjes revisierubbertjes en 1 flesje groene olie. Totaal 50 Euro?
Het is prima zelf te doen.
Ik heb dit probleempje al 2x gehad bij een eend.
Als je ditzelf oplost kost het je 2 setjes remblokken, 2 setjes revisierubbertjes en 1 flesje groene olie. Totaal 50 Euro?
Het is prima zelf te doen.
Ik heb dit probleempje al 2x gehad bij een eend.