Geen chassisnummer

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 19 nov, 2007 14:39

gequote van het Burtonforum:
Godfried van den Bergh schreef:LAAT UW DONOR SCHOUWEN VOORDAT U GAAT DEMONTEREN!

Afgelopen vrijdag heb ik een Vinner (persoon die de herinslag doet) van de RDW gesproken.
Deze raad mij aan om mijn klanten te informeren over de nieuwe gang van zaken. (Ik heb nog niets officieels, maar toch het is het beste als iedereen zsm op de hoogte is)

Men wil dat iedereen die een nieuw chassis gaat gebruiken weer als vanouds een voorschouwing laat doen.
Ook bij twijfelachtige chassisnummers in een oud chassis dat je wilt gaan gebruiken zou ik een voorschouwing laten uitvoeren.

Wij zijn reeds begonnen met inventariseren.
Al onze bestaande en toekomstige klanten kunnen rekenen op al onze mogelijke steun.

Ik roep hierbij dan ook al deze klanten op zich bij mij te melden, zodat ik de ernst van de situatie kan inschatten. le.patron@hetnet.nl

Ook wil ik iedereen op het hart drukken dat de RDW hier geen blaam treft, er is mij een reden genoemd waarbij ik alleen maar kan zeggen: ergens hebben ze gelijk. Desondanks hoop ik en vertrouw ik er op dat alles naar redelijkheid wordt afgehandeld.

Ook de 2cv eigenaren zou ik willen zeggen sla niet zelf nummers in.
De regeling is juist weer van kracht om nog meer fraude te voorkomen en niet te stimuleren.
Topic: http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?p=59732
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 19 nov, 2007 15:58

Punky schreef:gequote van het Burtonforum:
Godfried van den Bergh schreef:LAAT UW DONOR SCHOUWEN VOORDAT U GAAT DEMONTEREN!

Ook wil ik iedereen op het hart drukken dat de RDW hier geen blaam treft, er is mij een reden genoemd waarbij ik alleen maar kan zeggen: ergens hebben ze gelijk.
Maakt mij toch errug nieuwsgierig wat die reden is, dat je gaat zeggen ergens hebben ze gelijk dat iedereen die een paar jaar geleden hoorde dat een voorschouwing niet nodig was, nu ineens een probleem heeft.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » ma 19 nov, 2007 16:03

dyane_maniac schreef:


Maakt mij toch errug nieuwsgierig wat die reden is, dat je gaat zeggen ergens hebben ze gelijk dat iedereen die een paar jaar geleden hoorde dat een voorschouwing niet nodig was, nu ineens een probleem heeft.

douwe
Die mensen hebben geen probleem. Er is voorzien in een overgangsregeling. Als de 2cv voor een bepaalde datum op naam stond is die voorschouwing niet nodig.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 19 nov, 2007 17:05

nou ik moet ze maar langs laten komen (was ik al van plaan) voor een voorschouwing. (mijn project heeft geen papieren meer en staat dus ook niet op mijn naam) maar ik wordt wel gek van die lui. ik heb meerdere malen gebeld. de een zegt dat het niet nodig is, de ander weer wel. de een zegt dat ik het originele kenteken terug kan krijgen de ander zegt dat ik een nieuw kenteken krijg...

ik ga ze een brief sturen en dan hebben ze zich maar aan dat antwoord te houden.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 19 nov, 2007 17:43

Vorige week ben ik ook maar eens begonnen aan mijn project.
Daar kwam ik ook iets vreemds tegen, het mechaniek voor het trommelhandrem
zit er nog grotendeels op, alleen de arm is afgeslepen.
In 1987 hadden alle eenden toch al schijfremmen?
Het chassis nummer ziet er wel goed uit en klopt met het kenteken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 20:42

Bericht door abr2cv » ma 19 nov, 2007 17:48

André Post schreef:Vorige week ben ik ook maar eens begonnen aan mijn project.
Daar kwam ik ook iets vreemds tegen, het mechaniek voor het trommelhandrem
zit er nog grotendeels op, alleen de arm is afgeslepen.
In 1987 hadden alle eenden toch al schijfremmen?
Het chassis nummer ziet er wel goed uit en klopt met het kenteken.
Als je een LHM-systeem hebt, dan heb je schijfremmen iig (met de groene rubbertjes). Misschien is de eend ooit van een ander chassis voorzien, de oudere chassis' zijn iig stukken beter.. Tsja en dan heb je niks aan die arm, dus die slijp je er dan maar af...
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 19 nov, 2007 18:23

Nou, dit chassis is toch wel erg slecht.
Het chassisnummer lijkt wel goed, kompleet met citroen symbooltjes aan weerzijde.
Ik ben benieuwd wat de vinner er van gaat zeggen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 19 nov, 2007 18:46

André Post schreef: In 1987 hadden alle eenden toch al schijfremmen?
.
Vanaf 2e helft '81 hadden alle eenden schijfremmen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 19 nov, 2007 20:24

Ik vind dit maar vreemd. Als er een overgangsregeling is en je zit al met een restauratieproject hoe moet je dan verder? Bij mij in de loods staat zo'n object. Toch maar weer contact opnemen met de rdw. Of zoals dyane_maniac zegt een brief sturen of e-mailen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 19 nov, 2007 20:46

Met een brief of mail heb je het wel zwart op wit. En bij telefoongesprekken altijd aantekingen maken (ook naam van RDW medewerker en datum van gesprek).

Dan zal het niet zo'n vaart lopen. Ik heb het destijds op deze manier gedaan en de nummerinslag was geen probleem. Dit was in de tijd dat er veel onduidelijkheid was over het chassi gebeuren zo'n 4 jaar geleden.

Goed contact met degene die je het chassis heeft verkocht is ook een pre. Die kan je helpen als er zich problemen voordoen. Handelaren hebben vaker met het bijltje gehakt en weten de wegen in RDW-land. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie