Agent Oranje

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 2 dec, 2007 10:40

hm, ik dacht van een Belg ;) Was die niet toevallig familie van jou? :P
Verbruik: Afbeelding

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » zo 30 dec, 2007 12:10

euh ik ben een beetje verbaasd over allem comotie over het grilletje...
Toen ik de dyane heb opgehaald / gekocht zat deze grille erbij. Omdat er geen winterhoesje bij zat heb ik er later 1 gevonden die op en acadyane thuishoort maar met een paar bindbandjes ook op de dyane past. Bij de koop zaten ook die witte bumpers zodoende zitten die er nu ook weer op. Ik moet ook zeggen dat ik die klassieke look ook leuker vind staan.

Omdat het 33 jaar oude dakje erg poreus begon te worden ben ik maar eens op zoek gegaan naar een ander exemplaar, natuurlijk wel een oranje!
Bij Mark van Boekel lukte dat en dankzij de pakjesboer DHL / TNT werd het in een doos netjes op mijn werk afgeleverd.
Een week later op een zaterdag maar gemonteerd, dat ging veel makkelijker dan ik gedacht had. De dakbalk is niet helemaal jofel meer ( ik heb al een ander liggen maar die komt er van het voorjaar op)
Het is even wennen zo'n knaloranje dak maar het staat errrrug mooi!
Vanwege de kou en de pekel staat ze nu opgehokt onder de carport. Afgelopen week ben ik ook begonnen aan de casper en hobbes eend waar een dyane blokje in komt. Afgelopen donderdag bij Iwan in Gramsbergen een andere carberateur gehaald voor dat blok zodat ik die nu eindelijk kan gaan inbouwen.

zodra de casper en hobbes eend klaar is kunnen ze weer samen in de garage staan, onder de boot.
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door hobbes » zo 13 apr, 2008 19:16

Met de vakantie in zicht ben ik nu volop bezig de dyane in een nog rijbaardere staat te krijgen. Ja ze heeft weer voor 2 jaar keuring, dat was deze keer geen probleem.

Net na de keuring heb ik de 3 aanhechtpunt voor de rolgordels erin gelast. De oudere gordels zaten erg beroerd, waren ook niet stelbaar.

het volgende mankement dat ik heb verholpen is het schuifruitje aan de bijrijderskant, dat steldingetje om hem vast te zetten was kapot, gelukkig had ik nog een ander liggen met ruitje.

Inmiddels is ze ook voorzien van een rechterspiegel ( handig met inparkeren en noodzakelijk vanwege de trekhaak)
en jawel die rubbers aan de binnenkant van de deuren zodat de deuren niet meer te ver opengaan.

Een andere schakelpook ligt ook al klaar want de oude rammelt als de ziekte...

Gister maar eens een dagje wezen lassen aan de achterklep. deze had zeer dringend aandacht nodig. mommenteel staat dze nog in de menie. het raampje heb ik er even uitgehaald, hele stukken waren gewoon weg...Komende week hoop ik daar mee verder te gaan.
met eendige groeten,

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 13 apr, 2008 20:35

ah, bekend bak en braadwerk aan de achterklep :)
Bij mijn dyane vielen de stukken er daar ook uit...
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie