Aanpassingen IVM lichamelijke handicap
We hebben in frankrijk op een sloop eens een eendenbak gevonden met pneumatische koppeling. We hebben dit ding geprobeerd op een oude dyane. Een electromagnetische afsluiter onder de carburateur op het spuitstuk aangesloten en via een stevige slang gekoppeld aan die pneimatische zuiger. Via een knopje op de schakelpook kon je koppelen de koppeling werkte prima zo. De eend creeerde genoeg vacuum opm de ontkoppelen. Ik denk dat je eens wat franse firma's moet benaderen die auto ombouwen voor invaliden.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
nu een wegenbelastingvrije apk gekeurde malibu te koop op marktplaats voor 750 eurootjes: http://link.marktplaats.nl/134868930.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
van de rdw mag je 1/3 van de auto veranderen zonder nieuwe type goedkeurign. dus : de aandrijflijn / koets / chassi
met de beperking van 40% motorvermogen toename.
dus als je alleen de bak verandert zou het volgens mij gewoon mogen al zul je hem misschien wel lokaal opnieuw moelen laten keuren.
maar een vraagje bij de lokale rdw wegleggen met wat je wit gaan doen kan geen kwaat en je weet gelijk waar j e aan toe bent.
met de beperking van 40% motorvermogen toename.
dus als je alleen de bak verandert zou het volgens mij gewoon mogen al zul je hem misschien wel lokaal opnieuw moelen laten keuren.
maar een vraagje bij de lokale rdw wegleggen met wat je wit gaan doen kan geen kwaat en je weet gelijk waar j e aan toe bent.
Laatst gewijzigd door j b op do 13 dec, 2007 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Van de RDW-site haal ik dit:Jeroen-citroen schreef:@Tom
En hebben we dan met moderne eisen te maken ?? Remweg etc...
BRONNadat de identiteit van het samengestelde voertuig is bepaald, vindt een technische keuring plaats. Deze identiteit is bepalend voor de technische eisen die de RDW stelt aan het voertuig. Aan de hand van de identiteit kan de RDW namelijk vaststellen wat de datum van eerste toelating is. De technische eisen waaraan het samengestelde voertuig moet voldoen, zijn afhankelijk van deze datum.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Semi automaat geen oplossing dan, daar is de eend wel mee geleverd.
Verder hydraulisch aangestuurde bakken zitten in een DS, dus de techniek is aanwezig, blijft het dus gewoon een handbak met hydraulische bekrachtiging.
Verder werkt een lupo 3l met exact dezelfde techniek, zelfs de koppeling is hydraulisch bedient, rijdt als automaat maar is gewoon een handgeschakelde bak.
Verder hydraulisch aangestuurde bakken zitten in een DS, dus de techniek is aanwezig, blijft het dus gewoon een handbak met hydraulische bekrachtiging.
Verder werkt een lupo 3l met exact dezelfde techniek, zelfs de koppeling is hydraulisch bedient, rijdt als automaat maar is gewoon een handgeschakelde bak.
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
@ Backfire
voor mij zou op dit moment een half automaat wel voldoen. Gezien het feit dat er ook mensen zijn waarvoor dat niet het geval is (en ik zelf ook niet in de toekomst kan kijken ) zou een volautomaat mooier zijn.
Ik rij momenteel en astra automaat en dat is voor mij veel beter te doen. Alleen het heeft geen karakter he da's jammer
Trouwens, Ook leuk een panda selecta. Heb ik mee proefgereden en het rijdt erg leuk (ware het niet dat die bak rot was ) Het is alleen zo'n gemis dat ze geen vering hebben. Dat systeem in een eend lijkt me perfect omdat ik het idee heb dat dat geen vermogen wegneemt wat een gewone automaat wel doet.
voor mij zou op dit moment een half automaat wel voldoen. Gezien het feit dat er ook mensen zijn waarvoor dat niet het geval is (en ik zelf ook niet in de toekomst kan kijken ) zou een volautomaat mooier zijn.
Ik rij momenteel en astra automaat en dat is voor mij veel beter te doen. Alleen het heeft geen karakter he da's jammer

Trouwens, Ook leuk een panda selecta. Heb ik mee proefgereden en het rijdt erg leuk (ware het niet dat die bak rot was ) Het is alleen zo'n gemis dat ze geen vering hebben. Dat systeem in een eend lijkt me perfect omdat ik het idee heb dat dat geen vermogen wegneemt wat een gewone automaat wel doet.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Tja, een DAF heeft eigenlijk geen bak.
Maar nu je het zo zegt, veel van die grotere brommobielen hebben volgens mij ook een variomatic.
Misschien valt daar meer mee te doen.
Ook veel motorscooters zijn uitgerust met een variomatic.
Dus je zou zo zeggen.
Ruimte is er eigenlijk wel.
Het grootste probleem ligt misschien wel in het differentieel en de remmen die daaraan vast moeten.
In principe valt het bakhuis ook te vervangen door een buizen constructie waar aan de diverse componenten bevestigt worden.
Maar nu je het zo zegt, veel van die grotere brommobielen hebben volgens mij ook een variomatic.
Misschien valt daar meer mee te doen.
Ook veel motorscooters zijn uitgerust met een variomatic.
Dus je zou zo zeggen.
Ruimte is er eigenlijk wel.
Het grootste probleem ligt misschien wel in het differentieel en de remmen die daaraan vast moeten.
In principe valt het bakhuis ook te vervangen door een buizen constructie waar aan de diverse componenten bevestigt worden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Inderdaad DAF is geen optie, je ziet dan met gigantische snaren en enorm zware trommels voor de overbengingen, tenzij er genoeg ruimt is om achterwiel aandrijfing van de eend te maken 
Nadeel van scooters en brommobielen is natuurlijk de lage top en vooral het veel lagere gewicht.
Tenzij je voor een burgman 600 gaat, maar ik geloof niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Vooral omdat bij scooters de constructie gegoten is incl achterwielophanging.
Ik zat eerder te denken aan de CVT van een subaru justy of zo. Koppelomvormer en de Vario gebruiken en passend maken in de huidige 2cv constructie.
Kijk het is allemaal te doen, maar iemand moet gaan sponsoren met onderdelen, gereedschap, werkplek. Ik weet zeker dat er genoeg kennis is om bepaalde onderdelen dan ook pas te krijgen.

Nadeel van scooters en brommobielen is natuurlijk de lage top en vooral het veel lagere gewicht.
Tenzij je voor een burgman 600 gaat, maar ik geloof niet dat de kosten opwegen tegen de baten. Vooral omdat bij scooters de constructie gegoten is incl achterwielophanging.
Ik zat eerder te denken aan de CVT van een subaru justy of zo. Koppelomvormer en de Vario gebruiken en passend maken in de huidige 2cv constructie.
Kijk het is allemaal te doen, maar iemand moet gaan sponsoren met onderdelen, gereedschap, werkplek. Ik weet zeker dat er genoeg kennis is om bepaalde onderdelen dan ook pas te krijgen.