lowbudget restauratie

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » zo 16 dec, 2007 15:45

Ik had op lascursus geleerd dat je de plaat het beste kon vast zetten met een paar puntlasjes zodat de plaat op zijn plek blijft zitten. en daarna door constant korte punt lasjes achter elkaar te leggen de hele plaat vast te lassen. Dus iedere keer even laten koelen tot de gloed er een beetje vanaf is en dan het volgende puntje lassen. Maar als er betere methodes zijn hoor ik ze graag want ik moet nog beginnen met het las werk aan mijn eigen eend.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 dec, 2007 15:50

die methode doe ik altijd! anders vlieg je toch door het blik heen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 16 dec, 2007 17:15

ik ook en soms doe ik er een stukje koperplaat achter.

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » zo 16 dec, 2007 17:31

backfire schreef:ik ook en soms doe ik er een stukje koperplaat achter.
Waarvoor is dat stukje koper?

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 dec, 2007 17:31

dan brand je niet zo snel door het blik heen
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 dec, 2007 17:36

Afbeelding

hmmmmm het leek zo mee te vallen maar helaas :(
dit is balen en ik moet even bedenken hoe ik dit moet oplossen.
vanavond haal ik de koest van het chassis af.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Tom de Wolff » zo 16 dec, 2007 19:10

Is dat deel van die andere niet nog goed zodat je hem kan overzetten.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 dec, 2007 20:22

nee dat deel is grotendeels overget naar de oranje dyane maar dat was het scharnier maar ook dat deel was groten deels weg geroest ik ben no op zoek naar een nieuw examplaar (zie elders op het forum) of opzoek naar een donorstuk.
Iemand meschien :D:D
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 16 dec, 2007 21:46

vanavond helaas de koets niet van het chassis afgekregen ivm dat er een paar boutjes happeren en omdat mijn haakseslijper nog bij de doe het zelf zaak ligt wachtent op zijn 2de zet koolborstels, dus zonet maar wat tektyl gekrabt.Morgenavond dan maar de motor er uit en de werkbank maar opruimen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 dec, 2007 11:44

stukje pijp met de juiste inwendige maat?

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 17 dec, 2007 17:56

stukje pijp met de juiste inwendige maat?
sorry??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 dec, 2007 19:45

Dyane werkt toch met een splitpen, kun je dan niet een stukje buis gebruiken waar de splitpen in past, welke je dan aan de rest van het plaatwerk last. Ik heb geen perfect beeld meer van een dyane koets, is erg lang geleden dat ik daar nog mee bezig ben geweest, vandaar.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 18 dec, 2007 00:17

Kun je niet een stuk van bovenkant van een ruitframe gebruiken als donorstuk. Het heeft de zelfde vorm, alleen is de ruit onder breder meen ik me te herinneren, dus heb je wat meer nodig. En meestal is de bovenkant niet rot.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 18 dec, 2007 17:53

waar de splitpennen is vallen dat stuk is niet verrot maar onder het ruit....
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 18 dec, 2007 21:58

eindelijk kon ik mijn haakseslijper ophalen dus ik kon vanavond weer los met het chassis.
dagen daar voren de aca gedemoteerd
Afbeelding
zo staat ie er bij!

Afbeelding
nieuwe onderplaat


Afbeelding
rondom afgelast.

de planning is om het chassis met de kerstdagen weer helemaal opte bouwen en de koets er weer op compleet monteren van de aca word hem helaas niet omdat eerst een ander project tussen komt! komt binnen kort wel een topic over.
Tot die tijd ga ik gewoon verder met de aca!!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie