
Inhouden na 10 km normaal rijden
Opgelost
Vandaag een grote beurt uitgevoerd. Kleppen stonden nagenoeg goed en eerder te los dan te strak dus dat was niet de oorzaak.
Vervolgens de bedrading na de bobine nagelopen, zat goed.
Daarna de carburateur even goed onder handen genomen. Vlotterhoogte gesteld, alle sproeiers schoongemaakt en doorgespoten. Intern benzinefilter schoongemaakt en extern benzinefilter vervangen.
Nieuwe bougies, olie ververst en oliefilter vervangen.
Daarna vol spanning een proefrit gemaakt, en wat jullie al verwachten probleem opgelost!
Achteraf was het vrijwel zeker een brandstofprobleem. Volgens mij het externe filter, het oude filter was wel erg smerig vergeleken met het nieuwe. In het nieuwe filter blijft ook minder brandstof staan, het loopt dus sneller door naar de carburateur. Dat is voor mij wel een leerpunt, als je externe filter volloopt houdt hij blijkbaar veel brandstof tegen en gaat je motor minder lopen. Vervangen is een fluitje van een cent en het filtertje kost bijna niets!
Vervolgens de bedrading na de bobine nagelopen, zat goed.
Daarna de carburateur even goed onder handen genomen. Vlotterhoogte gesteld, alle sproeiers schoongemaakt en doorgespoten. Intern benzinefilter schoongemaakt en extern benzinefilter vervangen.
Nieuwe bougies, olie ververst en oliefilter vervangen.
Daarna vol spanning een proefrit gemaakt, en wat jullie al verwachten probleem opgelost!

Achteraf was het vrijwel zeker een brandstofprobleem. Volgens mij het externe filter, het oude filter was wel erg smerig vergeleken met het nieuwe. In het nieuwe filter blijft ook minder brandstof staan, het loopt dus sneller door naar de carburateur. Dat is voor mij wel een leerpunt, als je externe filter volloopt houdt hij blijkbaar veel brandstof tegen en gaat je motor minder lopen. Vervangen is een fluitje van een cent en het filtertje kost bijna niets!
Ik weet het ook niet allemaal, dus probeer ik het maar...