Eend laten spuiten dit voorjaar (friesland)
Eend laten spuiten dit voorjaar (friesland)
Ik wil graag van mijn lichtgrijze eendje een zwart eendje maken. Er moet nog het 1 en ander aan roest verwijderd worden. En waarschijnlijk moeten ook de deuren vernieuwd worden. Evenals de motorkap, die is omhoog gewaaid met alle schade van dien. Wanneer dit alles klaar is, wil ik hem graag spuiten of verven. Maar thuis hebben wij hier niet veel ruimte voor. En ik weet eigenlijk zeker dat dit niet zo mooi zal worden.
Weet iemand een autospuiter in friesland die dit wel doet. En misschien ook toevallig weet wat dit gaat kosten. Ik hoor nl. veelal schrikbarende bedragen.
Weet iemand een autospuiter in friesland die dit wel doet. En misschien ook toevallig weet wat dit gaat kosten. Ik hoor nl. veelal schrikbarende bedragen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
goede verf is duur, helaas.
Ik heb ervaring met zelf verven (en zelf spuiten in de tuin, door mijn pa, toen dan, met de compressor)
Een eend leent zich bij uitstek voor zelfstandig spuitwerk, door de vele losse onderdelen die ook nog eens erg eenvoudig te demonteren zijn.
Zelf verven is erg makkelijk, zoek alleen een goede lak (ik gebruik hammerite, maar alleen doen als je nooit meer iets anders wilt, lol) Spuiten met spuitbussen kan ook makkelijk. Alleen je geduld en goede voorbereiding zullen dan een goed resultaat geven.
Greatnix Spookeend
Ik heb ervaring met zelf verven (en zelf spuiten in de tuin, door mijn pa, toen dan, met de compressor)
Een eend leent zich bij uitstek voor zelfstandig spuitwerk, door de vele losse onderdelen die ook nog eens erg eenvoudig te demonteren zijn.
Zelf verven is erg makkelijk, zoek alleen een goede lak (ik gebruik hammerite, maar alleen doen als je nooit meer iets anders wilt, lol) Spuiten met spuitbussen kan ook makkelijk. Alleen je geduld en goede voorbereiding zullen dan een goed resultaat geven.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Ik heb al hammermite primer (?) gebruikt voor de binnenkant van de deuren. En ik moet zeggen het roest niet meer, dus dat is al goed.
Dank voor je antwoord. Ik kan het natuurlijk altijd eens proberen op een deurtje. Maar ben altijd bang dat ik iets vreselijks verknal, vandaar de vraag naar een spuiter
Dank voor je antwoord. Ik kan het natuurlijk altijd eens proberen op een deurtje. Maar ben altijd bang dat ik iets vreselijks verknal, vandaar de vraag naar een spuiter
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Addicted user
- Contacteer:
leuk hammerite, maar daar kun je geen andere lak fatsoenlijk over heen zetten, alleen maar hammerite, zoals Spookeend ook al aangeeft.
Je kunt ook industrielle 2k lak gebruiken, iets minder hoogglans, kost je ongeveer 28 euro per liter en met 3 liter ben je er. Verder bij de action primer in spuitbus kopen, kost 2 euro per bus, voor 24 euro heb je 12 bussen, dat moet voldoende zijn om je eend in de primer te zetten.
Je kunt ook industrielle 2k lak gebruiken, iets minder hoogglans, kost je ongeveer 28 euro per liter en met 3 liter ben je er. Verder bij de action primer in spuitbus kopen, kost 2 euro per bus, voor 24 euro heb je 12 bussen, dat moet voldoende zijn om je eend in de primer te zetten.
Hele domme vraag natuurlijk, maar waarom kan er over hammerite geen andere lak?
Kijk die prijzen zijn al iets beter. Dus gewone grijze primer kopen bij de action. En dan industriele lak in zo'n special spuitbus doen en proberen om het geheel een beetje dekkend te maken? Dat ga ik eerst maar eens testen, op een oud proefdeurtje.
Lijkt mij beter, straks durf ik niet meer de straat op.
Kijk die prijzen zijn al iets beter. Dus gewone grijze primer kopen bij de action. En dan industriele lak in zo'n special spuitbus doen en proberen om het geheel een beetje dekkend te maken? Dat ga ik eerst maar eens testen, op een oud proefdeurtje.
Lijkt mij beter, straks durf ik niet meer de straat op.
-
- Addicted user
- Contacteer:
over hammerite -> de samenstelling van hammerite reageerd verkeerd met de meeste oplosmiddelen, je zult de hammerite er af moeten schuren. Op zich is dat een makkie als je een fohn hebt, hammerite wordt al snel erg zacht, borstel je er zo af met een staalborstel.
Tenzij je natuurlijk hammerite er over heen doet.
Overigens die industrielle lak kun je niet in een spuitbusje doen, tenzij je de machine bij je thuis hebt staan, na 2 uur kun je het niet meer spuiten . Je moet of zelf een compressor hebben, of je kunt met vertrager de lak ook rollen c.q. kwasten. EN een echt spuitmasker, niet zo'n ding van de bouwmarkt.
Tenzij je natuurlijk hammerite er over heen doet.
Overigens die industrielle lak kun je niet in een spuitbusje doen, tenzij je de machine bij je thuis hebt staan, na 2 uur kun je het niet meer spuiten . Je moet of zelf een compressor hebben, of je kunt met vertrager de lak ook rollen c.q. kwasten. EN een echt spuitmasker, niet zo'n ding van de bouwmarkt.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Volgens een ander topic wel, daar werd iemand door een spuiter gewezen op deze primer, waarbij die spuiter aangaf dat deze goed was om met autolak over te spuiten.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/8497940
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/8497940