Wat is de huidige stand van zaken, oftewel de time-lap update:
In november 2002 had ik een leuke eend op MP gezien en het zag er in het donker erg goed uit en nog een vol jaar APK. De (voormalig en bijna gepensioneerde) keurmeester op het dorp waar ik toen woonde, was in november 2003 van mening dat ik maar beter niet meer kon gaan rijden. Hij demonstreerde mij dit door een stuk chassis af te breken en mij te overhandigen. Ook de aansluitingen met de deurstijlen waar niet al te best meer.
Direct daarna ben ik met allerlei plannen en ideëen gekomen om de eend snel weer op de weg te krijgen. Dat is dus niet gelukt.
Inmiddels was het 2004, huisje, boompje, beestje moest nog komen, en dus weinig tijd. In 2005 is de eend gearriveerd bij mijn eigen huisje en kon verdere demontage beginnen. Toen was het huis weer aan de beurt en kwam het beestje. Iedere keer dat de eend weer ontdaan was van daar tijdelijk ingelegde troep, moest er weer wat anders en lag de eend snel weer vol.
Eind 2007 was ik niet meer te houden en begin van deze week heeft mijn vrouw mij een spreekwoordelijke schop gegeven om een chassis te gaan kopen omdat het er anders nooit meer van zou komen. Dus, ik moet aan het werk!

Hieronder wat foto's van de huidige situatie.
De motor:

Kleine voorraard onderdelen (delen van de bodemplaten wil ik zelf proberen te maken)

Nieuw en oud bij elkaar

Die onderdelen weer (overigens iemand interesse in die bullbar-bumper voor de eend?)

Stapeltje zut (wie herkent de motorkap??)

Plaatschaar

Plaatstaal (een standaard carrosserie plaat van 0.6mm dikte vanwege de grote in drie stukken laten knippen)

Ik hoop snel aan de slag te gaan, maar dat heb ik vaker gezegd.