ronny schreef:maandag neem ik wat foto's als ik bij m'n werkplaats ben maar wezenlijk verschilt het niet van de foto's hierboven, tot nu toe had ik alleen alle draden uitgevoerd met 2 x 2,5 mm2 en das eigenlijk te dun, ze worden warm bij 75 ampere dus wil ik dikkere draden gaan gebruiken, 6mm2 zodat ik naar de max van 135 ampere kan.
wat me trouwens opviel is dat de zwarte laag nu ook veel makkelijker eraf gaat, het word een poeder datje er met een staalborstel zo af veegt terwijl dat met 3 ampere leek op een vaste laag op het metaal leek die er met veel moeite af was te krijgen,
trouwens ,het proces stopt vanzelf als er geen roest meer is , dat vond ik wel grappig om te merken. in eerste instantie dacht ik dat ik kortsluiting had of de soda uitgewerkt was maar nadat het volgende stuk roestig ijzer in hetzelfde badje ging begon het proces gelijk weer heftig te werken.
la soixante neuf
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Bij deze nog wat extra info.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Vandaag lekker vrij en kon ik dus weer eens naar de loods. Eerst maar eens de 4 nieuwe mabor bandjes onder de eend gezet. Met dank aan mijn broertje en de slopel garage waar ie werkt, waar we zaterdag de bandjes even op de velg gelegd hebben.
Daarna begonnen met de achterkant van de dyane. die was (of eigenlijk is ie dat nog steeds) behoorlijk gedeukt en moet vervangen worden. Daar heb ik een donor deel voor liggen, alleen is dit van een modern type en zonder de steunen voor de bagage vlonder.
De vergendeling voor de achterklep aanpassen was nog een lastiger klusje dan gedacht. Bij het origineel gaan de boutjes voor de vergrendeling door en door. Maar bij de nieuwe zit er een dubbelplaat in de weg.
Hierdoor moest ik zelf wat fabrieken. Niet geheel origineel, maar dat vind ik in deze niet zo heel erg omdat je er toch eigenlijk geen bal van ziet als het later af is.
De steunen voor de bagage vlonder waren zo over gezet.
En tot slot heb ik nog twee aarde boutjes naast de achterlichten gelast om massa problemen te voorkomen. En massa problemen wil je niet. Echt niet.
Al met al is het dus niet gelukt om de achterkant er ook in te zetten. Maar dat had ik, als ik eerlijk ben, ook niet verwacht. Nuja heb ik later ook nog wat leuks te doen.
Daarna begonnen met de achterkant van de dyane. die was (of eigenlijk is ie dat nog steeds) behoorlijk gedeukt en moet vervangen worden. Daar heb ik een donor deel voor liggen, alleen is dit van een modern type en zonder de steunen voor de bagage vlonder.
De vergendeling voor de achterklep aanpassen was nog een lastiger klusje dan gedacht. Bij het origineel gaan de boutjes voor de vergrendeling door en door. Maar bij de nieuwe zit er een dubbelplaat in de weg.
Hierdoor moest ik zelf wat fabrieken. Niet geheel origineel, maar dat vind ik in deze niet zo heel erg omdat je er toch eigenlijk geen bal van ziet als het later af is.
De steunen voor de bagage vlonder waren zo over gezet.
En tot slot heb ik nog twee aarde boutjes naast de achterlichten gelast om massa problemen te voorkomen. En massa problemen wil je niet. Echt niet.
Al met al is het dus niet gelukt om de achterkant er ook in te zetten. Maar dat had ik, als ik eerlijk ben, ook niet verwacht. Nuja heb ik later ook nog wat leuks te doen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja wat ik achteraf misschien wel beter had kunnen doen is, dat balkje van de oude af halen en dat erop lassen. ik heb het wel zo moeten doen omdat bij mij, na het verwijderen van het nieuwtype slotvanger, de rest aardig verbogen en verroest bleek. als het helemaal goed zou zijn, kun je gewoon gaatjes door en door boren, alleen moet je dan nog door een stukje dubbelplaat (ca 1,5 mm) heen die er bij een NT wel zit en bij een OT niet. deze dubbelplaat heeft allerlei ribbeltjes en dingen, waardoor die plaat met inwendig schroefdraad niet mooi zal komen te zitten. jeez dit klinkt allemaal errug vaag, maar als je het ziet dan begrijp je wel wat ik bedoel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 221
- Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
- Locatie: standdaarbuiten
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik heb het geprobeerd, maar dit lukte niet echt. ook is de auto na de deuk nooit bijgewerkt en was het behoorlijk gaan roesten. hierdoor was het geroeste plaatwerk ook heel dun door de roest. en het zijn echt hele nare deuken/slechte plekken hoor. tuurlijk dat een pro het wel uitgedeukt had kunnen krijgen, maar dan had het veel te duur geworden en had er evengoed nog een deel gelast moeten worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
ik zie heel wat mooie foto's voorbij komen met heel veel verschillende kleurtjes en ik begon me stiekum af te vragen wat voor kleur de dyane uiteindelijk word?
Oranje blijft natuurlijk een mooi kleurtje...
ga je voor de klassieke kleuren of ga je voor een ( wel Citroen) apartere kleur?
ben benieuwd!
Oranje blijft natuurlijk een mooi kleurtje...
ga je voor de klassieke kleuren of ga je voor een ( wel Citroen) apartere kleur?
ben benieuwd!
met eendige groeten,
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
tsja dat is voor jou net zo'n groot vraagteken als voor mij. ik heb verschillende kleuren in mn hoofd gehad: olijf/cactus groen, echt donkerbruin, helder lichtblauw (maar dan wel echt een hele mooie kleur blauw en blauw is een hele lastige kleur) paille brulee (maar ik heb een aantal foto's en op elke foto is die kleur weer anders, van heel mooi tot een schijtkleur) en momenteel heb ik een mooie stijlvolle donkergrijs in mn hoofd. maar ja dat kan zo weer veranderenhobbes schreef:ik zie heel wat mooie foto's voorbij komen met heel veel verschillende kleurtjes en ik begon me stiekum af te vragen wat voor kleur de dyane uiteindelijk word?
Oranje blijft natuurlijk een mooi kleurtje...
ga je voor de klassieke kleuren of ga je voor een ( wel Citroen) apartere kleur?
ben benieuwd!
het wordt waarsch. geen officiele citroen kleur omdat dat het nog moeilijker maakt. zoieso geen originele dyane kleur (buiten evt paille brulee) hoewel ik rouge geranium (?) (oranje rood) ook wel mooi vind.
lastig lastig
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Goed...
nou, na 3 dagen heb ik het donordeel en de bestaande koets dan eindelijk passend en met een paar hechtjes vast zitten. Hopelijk gaat ie morgen avond helemaal vast. Het blijft altijd even een priegelwerkje om oud en nieuw helemaal mooi passend te krijgen. Het lassen zelf (wat het leukste is) is eigenlijk zo gedaan.
Hiero dan even een sfeer impressie:
Zoals het was.
Chop chop.
Passend maken.
Sfeerbeeld van de loods.
Het zit er in! (Ja, dat was de groen van de vorige dyane. Leuke kleur, maar iets te.)
De hoop, om de dyane voor de komst van de kleine af te hebben, heb ik laten varen. Maar dit geeft de burger weer moed. Het duurt helaas altijd 4 x langer dna je hoopt. Maar als het dan lukt, dan is dat snel vergeten. Volgende project (buiten alles even goed vastlassen): De voorkant.
nou, na 3 dagen heb ik het donordeel en de bestaande koets dan eindelijk passend en met een paar hechtjes vast zitten. Hopelijk gaat ie morgen avond helemaal vast. Het blijft altijd even een priegelwerkje om oud en nieuw helemaal mooi passend te krijgen. Het lassen zelf (wat het leukste is) is eigenlijk zo gedaan.
Hiero dan even een sfeer impressie:
Zoals het was.
Chop chop.
Passend maken.
Sfeerbeeld van de loods.
Het zit er in! (Ja, dat was de groen van de vorige dyane. Leuke kleur, maar iets te.)
De hoop, om de dyane voor de komst van de kleine af te hebben, heb ik laten varen. Maar dit geeft de burger weer moed. Het duurt helaas altijd 4 x langer dna je hoopt. Maar als het dan lukt, dan is dat snel vergeten. Volgende project (buiten alles even goed vastlassen): De voorkant.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
dat groen heeft destijds veel stof doen opwaaien. ik had weinig medestanders van die kleur (net zoals de dyane an sich haha) ik vind die groen wel okay, maar zou m een ietsiepietsie minder fel willen. een beetje meer olijf.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: