Bericht
door Spookeend » do 10 jan, 2008 20:17
Als je accu bij stilstand (rustspaning) nog 13.2 doet, dan zou er met die accu niet zoveel mis zijn. 13.8 laadstroom is ook prima.
Ik had in de winter een andere spannings regelaar, vroegah. Die had ik iets zwaarder gesteld, die laadde met lichten aan nog 13,8 volt. Zeker in de winter, toen had ik nog achterruit verwarming en reed ik veel in het donker, was dat gewoon makkelijker.
In de zomer was dat gewoon te veel, dus had ik een andere regelaar die 13.8 laadde met lichten uit, lichten aan, en dan werd het minder, richting 12.5 volt laadstroom.
Wat ook vaak kan, en zeker het geval kan zijn bij wel starten maar niet pas willen aanslaan als de sleutel losgelaten wordt, is een slechte massa. De kabel van de accu naar de bak (waar ook de startmotor op zit) is vaak wat roestig, vet en vuil. Vaak scheelt het enorm om die aansluiting even schoon te maken.
En, wat geeft de accu aan spanning als je meet, na een nachtje stil staan, en keldert het dramatisch als je bv je licht aan zet?
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed