boutje op de versnellingsbak losdraaien , dan trek je hem er zonder problemen uit. En maak je geen zorgen, bak loopt gelukkig niet leeg!Pelgrim schreef:
Het enige dat ik nog los moet halen is de kmtellerkabel. Kan ik deze zonder dat de versnellingsbak leegloopt daar loshalen of moet ik het acchter de snelheidsmeter zoeken? En hoe kom ik daar dan bij?
Pelgrim's langetermijnproject
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
let er even op dat je het tandwieltje ook meetrekt, als je de teller kabel los haalt (en dat dit bij elkaar blijft
)
ps als je dat topic aanmaakt over staalplaat, maak dan een topic "lastips" oid, waarin men alle vragen en tips mbt lassen kwijt kan. dit wilde ik ook al eens opstarten.

ps als je dat topic aanmaakt over staalplaat, maak dan een topic "lastips" oid, waarin men alle vragen en tips mbt lassen kwijt kan. dit wilde ik ook al eens opstarten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Dat scheef 'dat zien we dan wel weer'. In iedergeval een opluchting dat de kabel er zo uit kan.
En als toevoeging de foto's van wat er gister te voorschijn is gekomen.
Geen ellende bij voorruit of ventilatieklep. Ventilatieklep is wel 'weg'.

Bij het rechter achterruitje valt het ook mee. Alleen oppervlakkig.

Hier wat meer ellende. Zowel aan de bovenkant-binnenzijde als deurzijde-binnenzijde is heel wat ellende te bespeuren. Dit wordt het lastigere plaatwerken. Ik ben benieuwd.

Voorzijde bevestiging buitensluiter. Ik ben heel benieuwd hoe ik die lipjes opnieuw kan maken...

Bijna weg...

Al met al lijkt het toch mee te vallen. Ik begin voor onderschatting te vrezen.
En als toevoeging de foto's van wat er gister te voorschijn is gekomen.
Geen ellende bij voorruit of ventilatieklep. Ventilatieklep is wel 'weg'.

Bij het rechter achterruitje valt het ook mee. Alleen oppervlakkig.

Hier wat meer ellende. Zowel aan de bovenkant-binnenzijde als deurzijde-binnenzijde is heel wat ellende te bespeuren. Dit wordt het lastigere plaatwerken. Ik ben benieuwd.

Voorzijde bevestiging buitensluiter. Ik ben heel benieuwd hoe ik die lipjes opnieuw kan maken...

Bijna weg...

Al met al lijkt het toch mee te vallen. Ik begin voor onderschatting te vrezen.
Ik vind jou ook lelijk! 

De koets is geheel los. De bumpersteunen achter zijn bijna weggerot en ik heb redelijk wat gaatjes in de koets gevonden. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen als alle tectyl van de onderzijde verwijderd is.
Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
Ik vind jou ook lelijk! 

Hoofdremcylinder kun je verwijderen door het remvloeist0freservoir zijdeling om te kantelen (alleen bij de kunststof reservoirs) dit komt dan uit zijn rubbers. Houd er wel iets onder om de remvloeistof op te vangen. Als de twee grote bouten eruit zijn kun je de hoofremcylinder met pedalen al heen en weer kantelend naar de auto in duwen en hem eruit pakken. Wel de stuurbuis kan in de weg zitten. Ook gas en koppelingskabel afhaken.
Voetebak van kunststof? Lijkt me sterk maar..... zal toch zeker niet?Pelgrim schreef:De koets is geheel los. De bumpersteunen achter zijn bijna weggerot en ik heb redelijk wat gaatjes in de koets gevonden. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen als alle tectyl van de onderzijde verwijderd is.
Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ja hoor, kun je gewoon naar je toe trekken. Zitten strak in de rubbetjes dus moet je wel ff wat kracht op uitoefenen. Die reservoirs zijn behoorlijk dik en sloop je echt niet.
Ik zou zeggen, probeer eens wat op te schuren ofzo.Zo kun je zien of het van metaal is of niet. Misschien zit er een soort bschermlaagje op, teytyl achtig iets misschien dat het daarom kunststof lijkt?
Ik zou zeggen, probeer eens wat op te schuren ofzo.Zo kun je zien of het van metaal is of niet. Misschien zit er een soort bschermlaagje op, teytyl achtig iets misschien dat het daarom kunststof lijkt?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Vorige week de koets van het chassis gehaald en de koets op de kop in de garage gezet. Toen bleek dat er toch wel iets meer moet gebeuren zoals velen voorspeld hadden. Wat is er aan de hand?? Nou:
De voetenbak bestaat niet meer...
De bodemplaten zijn het niet waard op te knappen...
De bodemplaat van het reservewiel kan maar beter ook worden vervangen... Nu maar kijken hoe ik dat kan gaan doen.
Is schouwen trouwens verplicht?? Ik heb de bende nu uit elkaar maar nog zonder bij RDW te melden.
De voetenbak bestaat niet meer...
De bodemplaten zijn het niet waard op te knappen...
De bodemplaat van het reservewiel kan maar beter ook worden vervangen... Nu maar kijken hoe ik dat kan gaan doen.
Is schouwen trouwens verplicht?? Ik heb de bende nu uit elkaar maar nog zonder bij RDW te melden.
Ik vind jou ook lelijk! 
