Pelgrim's langetermijnproject

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 669
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:46
Locatie: zuidlaren

Bericht door leo top » di 8 jan, 2008 08:31

Pelgrim schreef:

Het enige dat ik nog los moet halen is de kmtellerkabel. Kan ik deze zonder dat de versnellingsbak leegloopt daar loshalen of moet ik het acchter de snelheidsmeter zoeken? En hoe kom ik daar dan bij?
boutje op de versnellingsbak losdraaien , dan trek je hem er zonder problemen uit. En maak je geen zorgen, bak loopt gelukkig niet leeg!
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 8 jan, 2008 09:16

let er even op dat je het tandwieltje ook meetrekt, als je de teller kabel los haalt (en dat dit bij elkaar blijft :D )

ps als je dat topic aanmaakt over staalplaat, maak dan een topic "lastips" oid, waarin men alle vragen en tips mbt lassen kwijt kan. dit wilde ik ook al eens opstarten.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 8 jan, 2008 12:08

dyane_maniac schreef:let er even op dat je het tandwieltje ook meetrekt, als je de teller kabel los haalt (en dat dit bij elkaar blijft :D )
Waarom? Volgens mij heb ik m keurig teruggedaan in de versnellingsbak (voordat ik m kwijt ben).

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 8 jan, 2008 13:05

ik had begrepen dat er dan kans is dat de kabel er weer lastig in wil omdat het tandwieltje iets scheef valt, maar wie weet is dat onzin.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » di 8 jan, 2008 20:10

Dat scheef 'dat zien we dan wel weer'. In iedergeval een opluchting dat de kabel er zo uit kan.

En als toevoeging de foto's van wat er gister te voorschijn is gekomen.

Geen ellende bij voorruit of ventilatieklep. Ventilatieklep is wel 'weg'.
Afbeelding

Bij het rechter achterruitje valt het ook mee. Alleen oppervlakkig.
Afbeelding

Hier wat meer ellende. Zowel aan de bovenkant-binnenzijde als deurzijde-binnenzijde is heel wat ellende te bespeuren. Dit wordt het lastigere plaatwerken. Ik ben benieuwd.
Afbeelding

Voorzijde bevestiging buitensluiter. Ik ben heel benieuwd hoe ik die lipjes opnieuw kan maken...
Afbeelding

Bijna weg...
Afbeelding

Al met al lijkt het toch mee te vallen. Ik begin voor onderschatting te vrezen.
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 8 jan, 2008 21:49

koets omkeeren !
zien hoe erg de schade is!??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » wo 9 jan, 2008 09:10

Morgen of volgende week maandag zal de koets gekeerd worden en aan de onderzijde van de tectylellende worden verlost. Dan zullen we zien hoe de schade aan de onderzijde is.
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » zo 13 jan, 2008 13:33

De koets is geheel los. De bumpersteunen achter zijn bijna weggerot en ik heb redelijk wat gaatjes in de koets gevonden. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen als alle tectyl van de onderzijde verwijderd is.

Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5191
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 13 jan, 2008 17:30

Hoofdremcylinder kun je verwijderen door het remvloeist0freservoir zijdeling om te kantelen (alleen bij de kunststof reservoirs) dit komt dan uit zijn rubbers. Houd er wel iets onder om de remvloeistof op te vangen. Als de twee grote bouten eruit zijn kun je de hoofremcylinder met pedalen al heen en weer kantelend naar de auto in duwen en hem eruit pakken. Wel de stuurbuis kan in de weg zitten. Ook gas en koppelingskabel afhaken.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 13 jan, 2008 19:39

Pelgrim schreef:De koets is geheel los. De bumpersteunen achter zijn bijna weggerot en ik heb redelijk wat gaatjes in de koets gevonden. Ben benieuwd hoeveel er nog bijkomen als alle tectyl van de onderzijde verwijderd is.

Het enige waar ik nog mee loop te klieren is het loskrijgen van de hoofdremcylinder van de pedalen. De kap die aan de motorzijde op de koets zit, zit bij mij ook grotendeels gekit. Waarschijnlijk omdat de voetenbak (naar het lijkt) van kunstof is. Kan dat?
Voetebak van kunststof? Lijkt me sterk maar..... zal toch zeker niet?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » zo 13 jan, 2008 21:27

Kun je die kunstofreservoirs zomaar 'kantelen' zonder dat ze kapot gaan?

De voetenbak klinkt als kunststof. En voelt stroef, vandaar dat ik dat denk.
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 13 jan, 2008 21:41

Ja hoor, kun je gewoon naar je toe trekken. Zitten strak in de rubbetjes dus moet je wel ff wat kracht op uitoefenen. Die reservoirs zijn behoorlijk dik en sloop je echt niet.

Ik zou zeggen, probeer eens wat op te schuren ofzo.Zo kun je zien of het van metaal is of niet. Misschien zit er een soort bschermlaagje op, teytyl achtig iets misschien dat het daarom kunststof lijkt?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5191
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 14 jan, 2008 21:05

Misschien zit anti-dreun spul op die voetenbak geplakt.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 14 jan, 2008 21:15

Of hij is al eens "goed gerepareerd"met polyester :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Pelgrim
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 09:34
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door Pelgrim » ma 11 feb, 2008 21:18

Vorige week de koets van het chassis gehaald en de koets op de kop in de garage gezet. Toen bleek dat er toch wel iets meer moet gebeuren zoals velen voorspeld hadden. Wat is er aan de hand?? Nou:
De voetenbak bestaat niet meer...
De bodemplaten zijn het niet waard op te knappen...
De bodemplaat van het reservewiel kan maar beter ook worden vervangen... Nu maar kijken hoe ik dat kan gaan doen.

Is schouwen trouwens verplicht?? Ik heb de bende nu uit elkaar maar nog zonder bij RDW te melden.
Ik vind jou ook lelijk! :twisted:

Plaats reactie