Startproblemen alléén wanneer het echt koud is!
-
- Veelvuldig poster
WAUW !! binen 2 keer duwen!! ( persoonlijk recordt??)Daarna binnen twee keer duwen startte de eend!
ik begrijp wat je bedoelt mischien ff met de flex erover?!?!Ook kwam ik er achter dat mijn slinger, het palletje waarmee je de slinger vastzet te breed is om door het gaatje te komen ... (beetje moeilijk uit te leggen...)
2cv Fre@k
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Helaas had ik hier geen kruik, ... maar de warme handdoek in een zak werkte prima! :)
Binnenkort de kruik maar eens van moeders meenemen om t eendje te starten!
Zelfs binnen twee keer, ... ja ik zie het mezelf typen.. Maar gelukkig als die warm is, of is geweest, is het 'tikken draaien'!
Binnenkort de kruik maar eens van moeders meenemen om t eendje te starten!
Zelfs binnen twee keer, ... ja ik zie het mezelf typen.. Maar gelukkig als die warm is, of is geweest, is het 'tikken draaien'!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Gebruiker
Na een week te hebben stilgestaan en met zware vrieskou tot -12 graden deze nacht in Belgisch Limburg wil de motor niet starten. De accu is niet leeg want je hoort hem de startmotor rondraaien maar hij slaat niet aan. Nu is hij verzopen natuurlijk, heb hem proberen lost te slingeren. Ik zou graag proberen met startkabels, probleem is wel dat ik die dan moet aansluiten op een audi A6 diesel. Kan dat? Of ga ik mijn geit kapotmaken dan?
Sempre o dois cavalos
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Contacteer:
Die audi is wrs. ook 12 volt, zou geen probleem moeten zijn. Hoef je helemaal geen stroomverbruikers in aan te zetten. Gewoon even stationair laten lopen voor je de eend weer probeert te starten, om je eigen accu weer wat op te laden en dan een kwartier rijden met de eend zonder radio, lampen of achterruitverwarming aan.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb de oplossing voor de echte koude starters! Als de motor niet start wanneer het echt koud is (rond het vriespunt), wat ik afgelopen week dus had, is het raadzaam om de bougies tot .70/.75 te stellen. Deze tip kreeg ik van een oude 2cv-monteuze (Wat is de vrouwelijke vorm van monteur??). Het is tegenwoordig weer starten-lopen, ook met deze kou!
Rens
Rens
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bij mij stonden ze ruimer (0.75+) en ik heb ze nu tot 0.65-0.70 (nog ietsje minder idd) gezet én de kleppen gesteld met resultaat: starten lopen!
Alleen is nu het probleem groter geworden: de fan is gebroken en de oliekoeler dient vervangen te worden. Daarvoor staat die nu bij de garage.. Daarover meer op mn log, ...
Rens
Alleen is nu het probleem groter geworden: de fan is gebroken en de oliekoeler dient vervangen te worden. Daarvoor staat die nu bij de garage.. Daarover meer op mn log, ...
Rens
-
- Beginner
-
- Moderator
Bij echt niet starten helpt zelfs een spuitbus deo, remmenreiniger (of iets anders brandbaars uit een spuitbus wat weinig residu achterlaat) als noodoplossing. Even in je luchtfilter spuiten en starten-lopen. Je motor slopen doet het niet, heel goed zal het ook niet zijn. Vandaar: noodoplossing.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams