stationair goed daarna smoren van motor
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
de eend heeft er zin in...athans we zijn weer iets verder:
Nieuwe contactpunten erop plus nieuwe condensator veranderde niets.
Stationair bleef hij ook al niet echt goed lopen. Na het vervangen van een nieuwe benzineslang was ook dat weer verholpen. Deze trok waarschijnlijk net wat valse lucht mee.
Alleen de motor liep nog niet helemaal goed. Geen trekkracht.
Na even te hebben gelopen bleek dat de linker kant totaal koud bleef en dus niet ontstak.
Bougieprobleem dus. Gekke was ik trok de kabel van de lopende kant af en begon de voorheen niet werkende cilinder mooi mee te doen.
Kortom vanavond weer setje nieuwe bougies en dan moet ze weer draaien als vanouds:)
Nieuwe contactpunten erop plus nieuwe condensator veranderde niets.
Stationair bleef hij ook al niet echt goed lopen. Na het vervangen van een nieuwe benzineslang was ook dat weer verholpen. Deze trok waarschijnlijk net wat valse lucht mee.
Alleen de motor liep nog niet helemaal goed. Geen trekkracht.
Na even te hebben gelopen bleek dat de linker kant totaal koud bleef en dus niet ontstak.
Bougieprobleem dus. Gekke was ik trok de kabel van de lopende kant af en begon de voorheen niet werkende cilinder mooi mee te doen.
Kortom vanavond weer setje nieuwe bougies en dan moet ze weer draaien als vanouds:)
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Zo de nieuwe bougies zitten erin maar nog steeds zelfde probleem
lijkt wel of de eend niet meer van zijn plaats af wil.
Enige wat nog zou kunnen is de accu dan wel massa.
Kortom dat wordt nieuwe accu halen en goede massa maken.
Als dat het niet is kan je mij wel in de kerstboom schieten.
wordt weer vervolgd;)
lijkt wel of de eend niet meer van zijn plaats af wil.
Enige wat nog zou kunnen is de accu dan wel massa.
Kortom dat wordt nieuwe accu halen en goede massa maken.
Als dat het niet is kan je mij wel in de kerstboom schieten.
wordt weer vervolgd;)
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
was ik dinsdag naar mij werk gereden helemaal nix aan de hand. Op de terugweg reed ik toch nog maar weer ff door de polder. plofferdeplofplofplof. Kreeg m maar net op 50 kmpu. Goed pakkingen had ik al liggen dus ff een wd40-bad en vanmorgen begonnen. alles ging makkelijk los, en de pakkingen waren zo vervangen. Toch alles open maar ff kleppen stellen komik bij de bougie aan de bestuurderskant. ja de boosdoener dus, was losgetrild en een beetje aan het smelten gegaan, schroefdraad verrot.
nu laat ik daar morgen wat aan doen , maar ziter nu toch heel hard aan te denken om zelf maar een blokkie op te gaan knappen.
groet Gheert
nu laat ik daar morgen wat aan doen , maar ziter nu toch heel hard aan te denken om zelf maar een blokkie op te gaan knappen.
groet Gheert
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ìk zit nu 3 bldz. te lezen over ploffen en knallen,maar nergens over waar.
want knallen in de uitlaat zit in de ontsteking en knallen in het luchtfilter
zit in een te kort aan benzine of valse lucht.En als er een spruitstukpakking tussenuit komt,neem van mij maar aan dat de koppen
niet in line staan
want knallen in de uitlaat zit in de ontsteking en knallen in het luchtfilter
zit in een te kort aan benzine of valse lucht.En als er een spruitstukpakking tussenuit komt,neem van mij maar aan dat de koppen
niet in line staan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
allo allo,
echt alles geprobeerd. Kennis van citroen garage gaf me de tip om beide kanten na te meten van de contactpunten.
Als er verschillen in waren dan kon het de onstekingsnok zijn of een kromme nokas. Na vervangen van nok bleef zelfde verschijnsel.
De kromme as is dus de oorzaak van het hele euvel
echt alles geprobeerd. Kennis van citroen garage gaf me de tip om beide kanten na te meten van de contactpunten.
Als er verschillen in waren dan kon het de onstekingsnok zijn of een kromme nokas. Na vervangen van nok bleef zelfde verschijnsel.
De kromme as is dus de oorzaak van het hele euvel
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bij twee verschillende blokkies? wat vreemd
Hoe was je massa etc dan? Brandstofleiding? luchtfilter heb je vervangen hé, grote beurt las k immers. Probeer anders ff een 123 ozzo........ kijken o t probleem in ontsteking afstellen licht dan, bedoel ik. Gewoon ff en lenen, niet n nieuwe kope
Hoe was je massa etc dan? Brandstofleiding? luchtfilter heb je vervangen hé, grote beurt las k immers. Probeer anders ff een 123 ozzo........ kijken o t probleem in ontsteking afstellen licht dan, bedoel ik. Gewoon ff en lenen, niet n nieuwe kope
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg