Wat rotten die eenden toch
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Wat rotten die eenden toch
sjonge sjonge...........
Vrijdag begonnen met het demonteren van de motor en de vooras.
Er moest es ff goed naar het chassis gekeken worden, en dat was geen overbodige luxe............
http://www.spookeend.nl/wordpress/?p=23#more-23
Deze foto's zijn van vrijdag, en ondertussen zitten de eerste verse stukken er al weer in. Dit chassis is 10 jaar oud nu, en heeft een goede 3,5 ton weg.
(ja, ik reed nogal veel, lol)
Ik zat es te mijmeren wat ik nou es zou gaan doen, een nieuw chassis??
Nee, das zonde, met deze koets, want die is gaar...........
Een andere koets?? nee, das ook zonde met dit chassis.......
Wat heb ik dan eigenlijk nog? 2 goede voordeuren, een redelijke achterklep en een goed blok (bak is ook al aan puin, syncho's) en vier leuke velgen met goede banden en een lekker Cx interieur, de rest van de eend is puin..............
Met mijn pa en Andre en Bart aan het kijken geweest, maar zit er toch wel in dat ik nou tegen de laatste opknap ronde aanzit hoor. Ik heb straks niets meer over om vers metaal aan te bakken, zeg maar.
Als ik meer pix heb, zet ik ze weer in mijn gallerij, ik kan de pix daar nu nog niet uit doorlinken hierheen, moet ik nog even wat voor vezinnen.
Greatnix Spookeend
Laatst gewijzigd door Spookeend op ma 4 feb, 2008 10:19, 3 keer totaal gewijzigd.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ook al aan zitten denken, maar, dit jaar ff geen centjes voor een chassis.Ramon2cv schreef:hee tjerk mijn chassis zit er 12 jaar onder niks geen roest!!!! is dan wel een galva!
waarom geen wissel van het chassis en dan gelijk je koets channelen en alles lekker lassen, zwart rollen en klaar!!!!
En, de koets, staart stukken zijn rot, achterlicht paneel is beetje gaar, binnenzijde achterspatboorden moeten vervangen, bodemplaten zijn aan het end, voorruit frame is pudding, roest onder de 3e zijruitjes..........
Dus, als ik nu ga zagen in deze koets, hou ik denk net genoeg goed metaal over om de channel te maken voor een andere koets, lol.
Het word dan de 3e keer dat ie volledig opnieuw het licht moet gaan zien......
Ik zie wel, de eerste stukken zitten weer in het chassis nu, moeten er nog een paar in, en dat is alleen nog maar waar je kan zien dat het gaar is, dus.........
Wat kan ik nog meer doen om de eend voor mega minimale kosten op straat te houden dan? gaten lassen en hier en daar wat volstoppen met poly omdat daar al niets meer te lassen is, hahahaha.
Och, hij is ondertussen wel afgescreven hoor, tenminste volgens mijn ouders, die het al heel wat vinden dat ie nog steeds rijd na alles wat ik mee gemaakt heb met dit barrel.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Las Expert
- Contacteer:
had tweceve zijn eend ook! en is ook weer hersteltOok al aan zitten denken, maar, dit jaar ff geen centjes voor een chassis.
En, de koets, staart stukken zijn rot, achterlicht paneel is beetje gaar, binnenzijde achterspatboorden moeten vervangen, bodemplaten zijn aan het end, voorruit frame is pudding, roest onder de 3e zijruitjes..........
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Voor de extreme liefhebber kijk hier maar eens naar.
http://www.flickr.com/photos/drumvlado/ ... 223196689/
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
als je zonder emotie naar je eend kijkt is de conclusie duidelijk, weggooien dat ding en andere kopen, veel goedkoper. de mijne kostte vorig jaar ruim 500 euro, met nieuwe apk, met goed chassis en goede koets. de spatborden roesten flink en de lak was totaal verbleekt. had in december 4 nieuwe banden nodig, nu nog eigenlijk nieuw dakje.
als je je chassis gaat vervangen, en een andere koets erop, en een andere versnellingsbakgeef je eigenlijk alleen maar geld uit om je kenteken te houden...
als je je chassis gaat vervangen, en een andere koets erop, en een andere versnellingsbakgeef je eigenlijk alleen maar geld uit om je kenteken te houden...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
Respect voor dit werk. Dat mag gezegd worden.AZL57 schreef:Voor de extreme liefhebber kijk hier maar eens naar.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb ook bij mijn eend gemerkt, na de twente raid wordt hij er niet beter op.
In de versnellingsbak zat meer drek dan olie!
Ook weer een klein plekje op het chassis ondekt, gelukkig geen scheuren of dingen die los laten, maar niet iedereen rijdt zoals spookeend door de drek!
Maar goed, langzamerhand de eend toch maar gaan conserveren...
In de versnellingsbak zat meer drek dan olie!
Ook weer een klein plekje op het chassis ondekt, gelukkig geen scheuren of dingen die los laten, maar niet iedereen rijdt zoals spookeend door de drek!
Maar goed, langzamerhand de eend toch maar gaan conserveren...
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ok, point well taken, hahahahaFlying Duckman schreef:.....................
maaruh, ik ben blij dat ik op mijn manier toch nog voorzichtig heb gedaan met die raid hoor, anders had de anwb het nog druk gekregen met het thuisbrengen van eenden die dag, lol
Ik heb wat tips gekregen, ik ga daar van de week es even verder naar kijken.
Bedankt,
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb voor mijzelf besloten dat ik mijn eend niet meer bloot ga stellen aan te extreme omstandigheden. Het viel me dit jaar toch tegen wat er allemaal niet lekker liep of kapot ging.
Water in de versnellingsbak, erg veel olielekkage van de motor, koppelling die ermee ophield.
Toch wat teveel allemaal. Dus deze eend komt de drek niet meer in (helaas). Maar wie weet wat ik ernaast nog ga krijgen om wel door de drek te baggeren!
Water in de versnellingsbak, erg veel olielekkage van de motor, koppelling die ermee ophield.
Toch wat teveel allemaal. Dus deze eend komt de drek niet meer in (helaas). Maar wie weet wat ik ernaast nog ga krijgen om wel door de drek te baggeren!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Als ik dit zo zit te lezen,erger ik mij een beetje,In de goeie tijd,toen je nog
gewoon een nieuwe eend kon kopen,gingen ze ca.10 jaar mee en dan gingen ze naar de sloop.Laten we wel zijn,de nieuwste is nu toch 19 jaar
Als je dus de eend in ere wil houden,zal je hem dus als een antieke auto
moeten behandelen,Ik ben het zo met iedereen eens dat de eenden in handen zijn van mensen voor wie het auto rijden eigenlijk te duur is.maar wat wil je?Ga eens uitrekenen wat een nieuwe auto kost en wat je
er een jaar later voor terug kan krijgen.Voor dat geld kan je heel wat aan
je hobby besteden.Kan je dat niet?Dan denk ik dat je er mee moet stoppen
en een brommertje moet gaan kopen
gewoon een nieuwe eend kon kopen,gingen ze ca.10 jaar mee en dan gingen ze naar de sloop.Laten we wel zijn,de nieuwste is nu toch 19 jaar
moeten behandelen,Ik ben het zo met iedereen eens dat de eenden in handen zijn van mensen voor wie het auto rijden eigenlijk te duur is.maar wat wil je?Ga eens uitrekenen wat een nieuwe auto kost en wat je
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Zeg, niet om het een of ander, maaruh, ik denk dat ik in mijn goede tijd al heel behoorlijk wat centen in mijn duck heb gestoken, deels om m op de weg te houden, deels om m mooi te houden, en deels gewoon overbodige zooi voor de hobby.Gerard Maas schreef:Als ik dit zo zit te lezen,erger ik mij een beetje,In de goeie tijd,toen je nog
Tuurlijk doe ik er dingen mee die je er niet mee zou moeten willen doen. Maar zoals ik al eens eerder heb gezegd, dat is ook mijn manier van mijn hobby beleven. Dat ik er dan wel es van baal dat mijn eend na "slechts ) 1o jaar mishandelen al weer op is, tja, dat vind ik dan jammer. En omdat nu de omstandigheden anders zijn dan een aantal jaar geleden (herkenbaar?) moet je keuzes maken, helaas.
Zoals de meeste wel weten rijd ik mijn eend niet om goedkoop auto te rijden. Als ik een andere wagen voor de hobby zou hebben zou ik daar helaas ook niet heel veel centjes in kunnen steken. Gewoon omdat het gezin nu eenmaal voor de hobby komt.
Ik vind je nu een beetje kort door de bocht gaan om te zeggen dat mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen maar een brommer moeten gaan rijden. Dat is een steek onder water aan al de mensen die al jaren niet anders doen dan voor heel weinig hun hobby voor 100% beleven.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed