restauratie '82 2CV6 JD-02-XF
Kan allemaal. Ik heb eens een PO-voorbumper laten stralen bij een bedrijf in Landgraaf. Dat ding kwam terug met de carterbeschermings plaat van 2mm dik binnenste buiten gebogen. Wat die gedaan hadden weet ik ook niet. Waarschijnlijk het spul in een straalmachine geflikkerd en daarna gaan lunchen. ??? Die zien me dus nooit meer.
diverse Citroens, wat anders.
Bougie was echt net van de olie, smeerde het zo met mijn vinger eraf. Kan ook wel kloppen aangezien het blok ook via de labyrintafdichting lekt en de druk veel te hoog is.
@AZL: thanks, kan de naam van dat bedrijf ff niet vinden maar had hen inderdaad op het oog.
Dat verstand op 0 spreekt me trouwens ook wel aan
Vinden jullie verzinken wel zinnig?
@AZL: thanks, kan de naam van dat bedrijf ff niet vinden maar had hen inderdaad op het oog.
heb je ook helemaal gelijk in, eerst maar eens koets eraf halen zaterdag en kijken waar we het over hebben.lang leve de lamellenschijf
Dat verstand op 0 spreekt me trouwens ook wel aan

Vinden jullie verzinken wel zinnig?
-
- Regelmatige poster
over het wel of niet verzinken van de koets zijn de meningen nogal verdeeld... Mijn mening is dat er teveel beweging in de koets zit, en de zinklaag op de meest kritische plaatsen scheurt..(zelf gezien) en/of naden nog steeds open zijn, en je dus nog steeds een penetrerend beschermingsmiddel moet gebruiken.
Je kunt beter de koets van binnen en buiten zorgvuldig behandelen en de nodige gaatjes tbv de afweatering, beluchting en behandeling aanbrengen.
Je kunt beter de koets van binnen en buiten zorgvuldig behandelen en de nodige gaatjes tbv de afweatering, beluchting en behandeling aanbrengen.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
-
- Regelmatige poster
De laag kan scheuren, maar de bescherming blijft.Bjorn schreef:over het wel of niet verzinken van de koets zijn de meningen nogal verdeeld... Mijn mening is dat er teveel beweging in de koets zit, en de zinklaag op de meest kritische plaatsen scheurt..(zelf gezien) en/of naden nog steeds open zijn, en je dus nog steeds een penetrerend beschermingsmiddel moet gebruiken.
http://www.buyten.nl/pages/05_ThvzPC.htm
Dit is even de snelste verklaring die ik kon vinden. Ben je geinteresseerd hierin kan ik het wel even in de juiste termen opzoeken.
onder het mom "er bestaan geen domme vragen zeker niet op een forum" het volgende:siemen schreef:voor het verzinken:
gaten in de bodemplaten boren 9MM
in de kofferbak
kokerbalken!
alles goed door boren! met 9mm doe je dit niet kan je dorpel wel ontploffen!
snap de gaten in de kokerbalken wel (dan komt het zink spul er ook in) maar waarom gaten in de bodemplaten en kofferbak dat is toch gewoon enkel plaat werk? of bedoel je met kofferbak die "balk" onder de achter bank?
en dan ook de voetenbak toch?
of zijn die 9mm gaten heel ergens anders voor bij het verzinken?
En dat ontploffen…dat gebeurt tijdens het verzink proces?!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Moderator
Als je de kabelboom uitlegt op de plek waar hij moet komen, zie je bij de meeste kabels al aan de lengtes wat er bij hoort. Het is nl. niet zo dat ze overal veel speelruimte hebben overgelaten.
(Dit zal enorm op de kosten bespaard hebben denk ik: heel veel eendjes x heel veel kleine stukjes kabel die niet gemonteerd hoeven te worden = heel veel geld uigespaard
)
(Dit zal enorm op de kosten bespaard hebben denk ik: heel veel eendjes x heel veel kleine stukjes kabel die niet gemonteerd hoeven te worden = heel veel geld uigespaard

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
@Gillis: Yep merkte wel dat hij beter doortrok met dat K&N-filter. Zoals bij al deze aanpassingen: verwacht geen giga-vooruitgang, maar hij trok wel een stuk beter door. Ik had dat gedaan omdat er het originele luchtfilterhuis kapot was en dit eigenlijk goedkoper was om te maken (en leuker!).
Gisteren nog aardig doorgeklust, alleen niet heel veel spannende dingen te melden voor nu, erg lang zitten klooien om de handrem los te krijgen (zaten geen splitpennen maar soort van kromgeknepen spijkers in de joint), de benzinetank eronder uit te halen en idem voor het stuur. Verder nog wat kleine dingetjes (carb, uitlaat, kentekenplaten
).
A propos stuur: om het helemaal los te maken onderaan (op het rondsel?), daar kun je bijna geen slag maken met een sleutel en met een dop kom ik er niet tussen. Zijn daar nog handigheidjes voor?
Gisteren nog aardig doorgeklust, alleen niet heel veel spannende dingen te melden voor nu, erg lang zitten klooien om de handrem los te krijgen (zaten geen splitpennen maar soort van kromgeknepen spijkers in de joint), de benzinetank eronder uit te halen en idem voor het stuur. Verder nog wat kleine dingetjes (carb, uitlaat, kentekenplaten

A propos stuur: om het helemaal los te maken onderaan (op het rondsel?), daar kun je bijna geen slag maken met een sleutel en met een dop kom ik er niet tussen. Zijn daar nog handigheidjes voor?