Onderbreker voor ontsteking
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Onderbreker voor ontsteking
Hallo, ik heb een vraagje, ik krijg geen ontsteking en schakel alles goed, nu denk ik dat het probleem bij m'n onderbreker ligt, weet iemand hoe je deze moet uitmeten? kdenk haast dat het de condensator is die niet meer werkt naar behoren
alvast bedankt
alvast bedankt
Dat kan. Ook mogelijk is dat de veer van de onderbreker er niet recht in zit en het huis raakt dan doet ie het dus ook niet. Andere mogelijkheid het stekkertje zit niet op zijn contact maar tussen het contact en het kunststof isolatie deel geklemd. Het lijkt goed te zitten maar dat werkt ook niet. Heb ik ook al eens klaargespeeld
Verder kan het schroefje van de kontaktpunten niet correct zitten en de behuizing raken. En om het aller simpelste ook maar even te noemen, heeft de kabel geen breuk?
Succes
Verder kan het schroefje van de kontaktpunten niet correct zitten en de behuizing raken. En om het aller simpelste ook maar even te noemen, heeft de kabel geen breuk?
Succes
diverse Citroens, wat anders.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
het meten is niet zo moeilijk. neem de - van de bobine los. Haal de polen van de accu los. Meet met een multimeter op de stand ohm hoe veel weerstand er is tussen het frame van de auto en min draad van de bobine. Draai aan de ventilator en als het goed is meet je als je langzaam gaat draaien om de beurt 0 ohm en oneindig hoog. Dan weet je ieg of de puntjes open en dicht gaan.
- André Post
- Heavy user