Onderbreker voor ontsteking

Plaats reactie
TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Onderbreker voor ontsteking

Bericht door TDEP » za 16 feb, 2008 17:53

Hallo, ik heb een vraagje, ik krijg geen ontsteking en schakel alles goed, nu denk ik dat het probleem bij m'n onderbreker ligt, weet iemand hoe je deze moet uitmeten? kdenk haast dat het de condensator is die niet meer werkt naar behoren

alvast bedankt

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5131
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 16 feb, 2008 19:01

Dat kan. Ook mogelijk is dat de veer van de onderbreker er niet recht in zit en het huis raakt dan doet ie het dus ook niet. Andere mogelijkheid het stekkertje zit niet op zijn contact maar tussen het contact en het kunststof isolatie deel geklemd. Het lijkt goed te zitten maar dat werkt ook niet. Heb ik ook al eens klaargespeeld ;-)
Verder kan het schroefje van de kontaktpunten niet correct zitten en de behuizing raken. En om het aller simpelste ook maar even te noemen, heeft de kabel geen breuk?
Succes
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2086
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 16 feb, 2008 19:09

het meten is niet zo moeilijk. neem de - van de bobine los. Haal de polen van de accu los. Meet met een multimeter op de stand ohm hoe veel weerstand er is tussen het frame van de auto en min draad van de bobine. Draai aan de ventilator en als het goed is meet je als je langzaam gaat draaien om de beurt 0 ohm en oneindig hoog. Dan weet je ieg of de puntjes open en dicht gaan.

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » zo 17 feb, 2008 22:49

dat heb ik al allemaal gedaan, alle draden zijn ok maar als ik mijn onderbreker uitmeet meet ik dat hij bijna een halve toer open is als ik draai :shock: normaal gaat hij toch maar eventjes open

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5131
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 feb, 2008 18:23

Normaal gaat ie inderdaad maar even open. Is het asje van de onderbrekerarm misschien verbogen? Of zwabbert de nok? Raken de gewichtjes hiervan tegelijk de aanslagen als je de nok met de hand verdraaid?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 18 feb, 2008 18:40

Staan de punten wel goed afgesteld?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » wo 20 feb, 2008 17:42

ja, normaal klopt het allemaal, ik kan er nog kop noch staart aan krijgen, heel vreemd

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5131
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 20 feb, 2008 20:09

Ligt je ontsekingshuis goed aan tegen het blok?
diverse Citroens, wat anders.

TDEP
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 jan, 2008 12:07
Locatie: Merkem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door TDEP » do 21 feb, 2008 17:44

ja dat hangt er ook goed aan, ik begrijp er echt niets van, kdenk maar eens om mijn blokje binnen te brengen bij de garage

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5131
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 21 feb, 2008 22:12

De nok zit toch niet los? Dwz dat ie kan ronddraaien op zijn ondergrond, dat heb ik ook al eens bij iemand gezien, bij die auto was de menemer van de nokkenas losgekomen.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie