60 ans de la 2CV,Dunkerque
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De Franse nationale schijnt - en dat heb ik zowel van NL'ers als
B'en gehoord - een leuk en gezellig evenement te zijn met voldoende
eten en drinken.
Dit jaar is het wel heel dicht bij B en NL - dus gáán zou ik zeggen.
Jesper
B'en gehoord - een leuk en gezellig evenement te zijn met voldoende
eten en drinken.
Dit jaar is het wel heel dicht bij B en NL - dus gáán zou ik zeggen.
Jesper
Laatst gewijzigd door Jesper op do 3 apr, 2008 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Veelvuldig poster
Het is idd geweldig,groots opgezet wat vergelijkbaar is met een wereldmeeting. Gezellige feesttent met live muziek. Eén dag kun je rondje terrein om van diverse Franse regionale producten te proeven. Erg goeie onderdelen markt,dus wie nog een uniek oud onderdeel zoekt,komt daar vast wat tegen. Afgelopen jaar bijzonderveel oud spul gezien namelijk. Samen met de meeting in Sevenum is dit er zeer zeker ook één die niet gemist mag worden
- speedcowboy
- Gebruiker
-
- Beginner
- Contacteer:
2v rijders.Green-Duckman schreef:ben sterk aant twijfelen! maar wil wel heel graag!
Ik kom al een tijdje op de Franse meetings. Wat de meeste helaas niet weten. De Franse meetings zijn altijd vrij uitgebreid veelal inclusief eten live muziek en op een knollen veld met al het nodige sanitair. Er is veel te doen. Het werkt net als in Nederland behalve dat men meer op de zelfde lijn is met elkaar. Iedereen helpt elkaar om de meeting tot een succes te maken. Als met met 80 auto,s komt dan zijn er minimaal 60 auto,s die allemaal wat doen. Hoe meer handen elkaar helpen hoe beter de meeting. De ene is kok de ander regelt de tent de ander de band enz. Men eet vaak met elkaar uit de pot van de kok. En dat eten is echt heel erg goed. Varkens aan het spit enz. ( Per lokale club weer anders)
Deze stichting http://asso2cvclubsfrance.org/ regelt dat alle clubs. Met elkaar een grote meeting organiseren. Het maakt niet uit wie je bent wat je doet of uit welk land je komt. In Nederland wil men dat ook voor elkaar krijgen.
De jaarlijkse grote meeting in Frankrijk wordt georganiseerd door een lokale Franse club. Ieder jaar regelt een andere lokale club de meeting. Ieder jaar is hij ergens anders in Frankrijk. De http://asso2cvclubsfrance.org/ regelt dat alles goed verloopt en is verantwoordelijk. Het is geen wereld meeting maar zie het meer als een groot feest waar alle clubs met elkaar samenwerken. Waarom de Nederlandse clubs en er heel weinig Nederlanders aanwezig zijn is voor mij geheel een raadsel.
In Frankrijk lukt het al ruim 16 jaar lang om minimaal 2000 Citroens bij elkaar te krijgen. Het ene jaar zijn het er 1500 het ander jaar meer dan 4000. Het is er altijd druk en er is echt heel veel te doen. De Fransen zijn zeer vriendelijk. De eerste keer dat ik zelf ging waren er maar 6 Citroens uit Nederland. Wij waren met drie auto,s. Eentje komt daar al jaren omdat hij daar half woont. Twee auto,s extra en die kende wij ook. Ik heb het vermoeden dat je een stuk grond aanvragen voor je eigen club. Er is dus veel mogelijk. Ik heb daar ook Belgische clubs en ook de Engelse clubs gezien.
De organisatie.
Ik heb mij verbaast hoe alles geregeld was. Zonder stress en heel erg netjes. Nu leeft het Citroen virus, onze 2cv meer in Frankrijk dan waar dan ook. Er worden meer meetings georganiseerd in Frankrijk dan in Nederland. Alles is nog lekker basic en de kosten zijn laag.
Kortom kom met ze allen naar een leuke basic meeting waar veel mag en kan. Slapen kan maar wel met............. Er zijn ook rustige veldjes.
Wil je meer weten stuur gerust een mailtje naar mij. Ik heb nog een paar contacten met de asso2cvclubs.
ccm-team@orange.nl
Groeten
Duck
-
- Beginner
- Contacteer:
[quote="Rolling duck"][quote="Green-Duckman"]ben sterk aant twijfelen! maar wil
Hallo 2cv rijders
Dat vergat ik nog. Er komen heel veel oude eenden. van voor 1952 zelfs. Het eerste type en ook veel ribbelkapjes 2e serie 3e serie. Echt alle types, De Hy clubs zijn er ook.
Het is echt de moeite waard om te gaan. Er is ook een onderdelen markt ook voor de oude types.
Rolling Duck
Hallo 2cv rijders
Dat vergat ik nog. Er komen heel veel oude eenden. van voor 1952 zelfs. Het eerste type en ook veel ribbelkapjes 2e serie 3e serie. Echt alle types, De Hy clubs zijn er ook.
Het is echt de moeite waard om te gaan. Er is ook een onderdelen markt ook voor de oude types.
Rolling Duck
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik zal er ook weer zijn. Ik kom er al enige jaren en het is net een wereldmeeting....alleen dan net iest leuker vind ik. Om een indruk te krijgen kun je wat foto's van voorgaande jaren bekijken via deze link;
http://62.95.94.132/gallery/2cv-Les-nationales-France
http://62.95.94.132/gallery/2cv-Les-nationales-France
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Beginner
- Contacteer:
is altijd mooi weer als je met een Citroen onderweg bent.
Ook al zou het weer minder zijn Dan is er zoveel te zien. Je denk aan de zon.
Weer of geen weer Het is daar zoals Martijn al schreef. Het is net een wereldmeeting maar net iets beter, Een echte meeting zoals het moet zijn. Er komt van alles. Ook de speedboot eenden. Een 2cv koets met een 2cv motor waar men een compressor op knutselt en 80 Pk op de schroef. Een 2cv in planee.
Ook de leuke 2cv bouwsels zijn er. Ik ga niet alles verklappen er is nog veel meer. .
Ook al zou het weer minder zijn Dan is er zoveel te zien. Je denk aan de zon.
Weer of geen weer Het is daar zoals Martijn al schreef. Het is net een wereldmeeting maar net iets beter, Een echte meeting zoals het moet zijn. Er komt van alles. Ook de speedboot eenden. Een 2cv koets met een 2cv motor waar men een compressor op knutselt en 80 Pk op de schroef. Een 2cv in planee.
Ook de leuke 2cv bouwsels zijn er. Ik ga niet alles verklappen er is nog veel meer. .