Laadstroom lampje / meter

Plaats reactie
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Laadstroom lampje / meter

Bericht door Spookeend » wo 27 feb, 2008 21:23

In mijn oude (uitgebrande) dash had ik een lampje. Als de laadstroom werd onderbroken, ging het lampje aan (dus, contact aan, geen stroom van dynamo, lampje aan) Nu heb ik dat club dash erin, met clubkabel boom. Leuk, maar dat dash moet er uit, ik kan er niet aan wennen, lol.
Maar, dit dash heeft geen lampje, maar een zon metertje. Werkt dat hetzelfde?

Met andere woorden, draadjes oversteken en klaar?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 feb, 2008 21:57

Ik ben ff de draad kwijt (woordgrapje), maar welk dash heeft nu meter? Ik bedoel, ik heb een club en die van mij heeft wel een rood lampje, maar dat is van de druksensor. Dan heb ik nog laadstroommeter, maar volgens mij is dat gewoon kwestie van tussen een plus en een min in leggen.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 27 feb, 2008 22:21

ok, ff nieuwe draadjes leggen.

Ik had een speciaal special dash. Mijn gewone special dash had een lampje voor laadstroom. Dus, contact, geen laadstroom, lampje aan. Motor loopt, v-snaar rolt, stroom naar accu, lampje uit. Fan stuk, v-snaar gebroken, lampje aan STOPPEN!!!!!!

Nu, heb ik een club dash, met die kabelboom er ook in, special boom was beetje bbqed.

Maar dat club dash heeft een metertje voor laadstroom controle, kan ik daar gewoon mijn lampje op aansluiten of zit dat anders??

Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker, lol

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 27 feb, 2008 22:29

de meter is gewoon een voltmeter, als je de draadboom hebt van een club dan is het als volgt:

van de draadboom komt een paarse draad, deze splitst zich op in een witte draad. 1 gaat naar de benzinemeter en de ander naar de voltmeter. van de voltmeter gaat een groene draad welke verder gaat in een bruine. De bruine gaat naar de massa.

Plaats reactie