Koude lucht in luchtfilter stoppen

Alles over visa-conversies.
Gesloten
morbin
Beginner
Beginner

Koude lucht in luchtfilter stoppen

Bericht door morbin » ma 5 mei, 2003 23:47

Als ik alles goed begrepen heb gaan je prestaties van de( visa ) motor er goed op vooruit als je koude lucht je lucht filter in geleid.
Ik heb een eende filter op de Vi sa carb gemonteerd.
Scheelt het echt veel als je zoiets maakt en vooral wie heeft dit al eerder geprobeerd? En scheelt het veel?
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » di 6 mei, 2003 14:22

Ik heb op citromobile een sportluchtfilter gekocht, dit pas op het rubber eendeknietje. (vd bergh, dacht ik, ophemert)
Hiermee ga je veel sneller dan met het standaard luchtfilter welke eigenlijk te klein is voor de visa

morbin
Beginner
Beginner

Bericht door morbin » di 6 mei, 2003 23:04

peter schreef:Ik heb op citromobile een sportluchtfilter gekocht, dit pas op het rubber eendeknietje. (vd bergh, dacht ik, ophemert)
Hiermee ga je veel sneller dan met het standaard luchtfilter welke eigenlijk te klein is voor de visa
Wat koste je dat?

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » do 8 mei, 2003 12:22

40 euro, met aansluit buis 45. Veel geld, maar je hoeft nooit meer een filter te kopen en het ziet er erg gaaf uit

morbin
Beginner
Beginner

Bericht door morbin » zo 11 mei, 2003 23:10

peter schreef:Ik heb op citromobile een sportluchtfilter gekocht, dit pas op het rubber eendeknietje. (vd bergh, dacht ik, ophemert)
Heb je het sport luchtfilter al gemonteerd? Dan ben ik benieuwd of het veel scheelt.

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » ma 12 mei, 2003 11:20

ik had al een sportluchtfilter, echter deze was iets te klein.
In vergelijking met een eend filter scheelt het best wel een hoop, zeker qua geluid.
Mensen kijken tegenwoordig om als ik volgas ga... (zeker onder een tunnel)

morbin
Beginner
Beginner

Bericht door morbin » di 13 mei, 2003 15:46

peter schreef:ik had al een sportluchtfilter, echter deze was iets te klein.
In vergelijking met een eend filter scheelt het best wel een hoop, zeker qua geluid.
Heb je misschien nog een telefoon nummer of adres van die firma. Ik ga er ook maar eentje bestellen!

morbin
Beginner
Beginner

Bericht door morbin » di 13 mei, 2003 19:08

morbin schreef:
peter schreef:ik had al een sportluchtfilter, echter deze was iets te klein.
Heb je misschien nog een telefoon nummer of adres van die firma. Ik ga er ook maar eentje bestellen!
Heb je dan trouwens nog wel een aansluitmogelijkheid voor de slang die vanaf de olie vul pijp naar je luchtfilter loopt?

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » do 15 mei, 2003 12:37

Even op internet kijken bij vd bergh import (dacht ik).

En met die slang kom je bij een groot probleem. Je kan een klein filtertje kopen ipv de slang, maar dit mag niet voor de apk.
Ik heb een stuk pvc pijp 80 genomen, en via een gat de slang er in gestoken, op de carburateur, aan de andere kant het luchtfilter.

Ik ben nu alleen bezig om een olieafscheider te maken zodat niet alle olie van de carterventialtie in de carburateur terechtkomt.

morbin
Beginner
Beginner

Bericht door morbin » ma 19 mei, 2003 23:54

peter schreef:Even op internet kijken bij vd bergh import (dacht ik).

En met die slang kom je bij een groot probleem. Je kan een klein filtertje kopen ipv de slang, maar dit mag niet voor de apk.
Ik heb een stuk pvc pijp 80 genomen, en via een gat de slang er in gestoken, op de carburateur, aan de andere kant het luchtfilter.

Ik ben nu alleen bezig om een olieafscheider te maken zodat niet alle olie van de carterventialtie in de carburateur terechtkomt.
. Hij rijdt nu al erg lekker, heb alleen het idee dat hij net dat beetje mist. Bij wat hogere toeren verdwijnt dat wel trouwens. Denk je dat dit minder zou zijn met het visa filter erop (op een of andere manier)

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » wo 21 mei, 2003 12:29

als je het niet per-se voor het vermogen doet, doe het dan voor het geluid.

Ik reed het weekend door zo'n lange ouderwetse tunnel onder een spoor (een rijbaan breed en 3 meter hoog) en dan even het gas helemaal in. Zo kicken. Zeker als er iemand achter of voor je rijdt.

morbin
Beginner
Beginner

Bericht door morbin » do 22 mei, 2003 17:01

peter schreef:als je het niet per-se voor het vermogen doet, doe het dan voor het geluid.

Ik reed het weekend door zo'n lange ouderwetse tunnel onder een spoor (een rijbaan breed en 3 meter hoog) en dan even het gas helemaal in. Zo kicken. Zeker als er iemand achter of voor je rijdt.
Dat lijkt me erg leuk, maar zie toch een beetje op tegen die slang van mijn olie vul pijp die ergens naar toe moet.

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » vr 23 mei, 2003 10:06

je kan ook gewoon een klein filtertje op de olievulpijp zetten (ook te koop bij v/d bergh) alleen heb je risico dat je ietsje olie over je mooi schone motorblok krijgt en dat je carterventilatiedampen onder de motorkap krijgt. Over dat laatste zal ik me niet zo zorgen maken, het tocht toch genoeg door, maar het mag niet van de APK (even weer het eendfilter er op zetten)

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » vr 23 mei, 2003 18:00

Zou je niet een soort zwanehalsbochtje met een schroefpotje eronder tussen de olievulpijp en het 'ontluchtfilter' kunnen zetten zodat de dampen door het filter kunnen en de neergeslagen olie in het potje loopt?

B.

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » za 24 mei, 2003 13:15

bullit,
ik heb zelf zo'n olieafscheider gebouwd, de olie werd prima opgevangen.(heele kleine druppeltjes)
Maar de carterdruk werd door de extra weerstand net iets te hoog. Dus toch maar weer niet.

Gesloten