kokende accu (spanningsregelaar)
kokende accu (spanningsregelaar)
net deed ik mijn moterkap open na een heel heftige rit hoor ik gesis ik luister naar mijn accu en jahoor koken echt en hard ook hoe los ik dit op
Ik zou in elk geval je accu loskoppelen en niet meer rijden totdat je spanningsregelaar vervangen is.
Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat de accu is gaan koken ten gevolge van een defecte spanningsregelaar. Toen is alles wat electrisch was in die auto doorgebrand, behalve de zekeringen. Die beschermen namelijk alleen maar tegen te hoge stroom.
En eh nee, het was gelukkig geen 2cv.
Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat de accu is gaan koken ten gevolge van een defecte spanningsregelaar. Toen is alles wat electrisch was in die auto doorgebrand, behalve de zekeringen. Die beschermen namelijk alleen maar tegen te hoge stroom.
En eh nee, het was gelukkig geen 2cv.
Laatst gewijzigd door Christian op di 8 jun, 2004 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
C'est la crème de la crème...
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Neem van mij maar aan, dat een accu NIET hoort te sissen.
Als je een mechanische spanningsregelaar hebt, kunnen de contacten even zijn blijven hangen.
Dit is niet alleen het begin van het einde van de regelaar, het kost je binnen afzienbare tijd ook je accu.
Siste je accu werkelijk na een langere rit, en heb je een electronische regelaar, controleer dan even de weerstand op je massakabel. Zowel op de bak , als op je schutbord en uiteraard je min pool van de accu.
Daffy
Als je een mechanische spanningsregelaar hebt, kunnen de contacten even zijn blijven hangen.
Dit is niet alleen het begin van het einde van de regelaar, het kost je binnen afzienbare tijd ook je accu.
Siste je accu werkelijk na een langere rit, en heb je een electronische regelaar, controleer dan even de weerstand op je massakabel. Zowel op de bak , als op je schutbord en uiteraard je min pool van de accu.
Daffy
- Daffy
- Super eendkenner
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Electronische regelaars geven over het algemeen geen problemen.
Je schrijft ,, mijn kabels zitten goed''. Dit is niet belangrijk. Het is belangrijk dat de massakabels geen overgangsweerstand hebben of krijgen.
Maw. als er oxyde (roest) bij de bevestigingen zit, kan dit voot problemen zorgen.
Immers, bij electriciteit betekend warmte meer weerstand.
Word bijvoorbeeld de massabevestiging op de versnellingsbak warm ( en dat wordt hij in de motorruimte), en is er al een overgangsweerstand, dan kan deze wel eens te groot worden.
Gewoon even loshalen en schuren of reinigen met een staalborstel, geeft de meeste zekerheid.
O ja oxyde of roest hoeft in dit geval niet bruin te zijn. Het kan ook groen, wit, geel of zwart zijn.
Daffy
Je schrijft ,, mijn kabels zitten goed''. Dit is niet belangrijk. Het is belangrijk dat de massakabels geen overgangsweerstand hebben of krijgen.
Maw. als er oxyde (roest) bij de bevestigingen zit, kan dit voot problemen zorgen.
Immers, bij electriciteit betekend warmte meer weerstand.
Word bijvoorbeeld de massabevestiging op de versnellingsbak warm ( en dat wordt hij in de motorruimte), en is er al een overgangsweerstand, dan kan deze wel eens te groot worden.
Gewoon even loshalen en schuren of reinigen met een staalborstel, geeft de meeste zekerheid.
O ja oxyde of roest hoeft in dit geval niet bruin te zijn. Het kan ook groen, wit, geel of zwart zijn.
Daffy