Even voorstellen en het verhaal van de..... (update!)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » wo 19 mar, 2008 10:37

Revi schreef:Welkom!

Friesland lijkt me geweldig, min heit komt er vandaan maar spreekt nooit Fries. Mijn Beppe wel (Ljouwerd).

Lijkt me heerlijk die rust in Friesland ... erger me hier elke dag aan de sukkels op de weg.
Je komt ze ook hier in Friesland tegen, die sukkels maar ik denk minder erg dan in een groter gebied. Alleen hier heb je weer meer last van trekkers enz.
(ik heb stiekem ook al proefritjes gemaakt in de auto van mijn ouders op van die stille tussendoor weggetjes :D echt ideaal, geen kip op de weg!)
En het is hier heel bijzonder als er een politie wagen rondrijdt hahaha dan kijkt iedereen gelijk uit het raam. :shock:

haha :P

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Re: Even voorstellen en het verhaal van de DS en de Deux Che

Bericht door 2cvfreak » wo 19 mar, 2008 15:12

als eerste welkom op het forum
annemeee schreef: Ik ben van jongs af aan eigenlijk altijd al gek geweest op een Deux Chevaux (Klinkt zo lekker chique :D ) Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom het een lelijke eend word genoemd? zo lelijk vind ik de eend niet!


er is ooit een journalist geweest die citroen in het algemeen mooi vond maar toe de 2cv kwam vond hij het een ontsentend lelijke auto en heeft als vergelijking het sprookje van "het lelijke eendje" gebruikt om dat hij de rest wel mooi vond en die 1e niet en die eene was het lelijke eendje/de 2cv! en dat hebben een heleboel mensen over genomen.

en dat was het verhaal van de naam van het lelijke eendje, en ze redden lang en gelukig :wink:

(heb ik laatst toevelig ergens gelezen de engelse uitdrukking tin snail (ijzeren slak) komt ook van een journalist die hem maar onzetent langzaam vond in alle opzichten (optrekken, doortrekken, top snelheid))
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Re: Even voorstellen en het verhaal van de DS en de Deux Che

Bericht door Steffan » wo 19 mar, 2008 16:31

2cvfreak schreef:er is ooit een journalist geweest die citroen in het algemeen mooi vond maar toe de 2cv kwam vond hij het een ontsentend lelijke auto en heeft als vergelijking het sprookje van "het lelijke eendje" gebruikt om dat hij de rest wel mooi vond en die 1e niet en die eene was het lelijke eendje/de 2cv! en dat hebben een heleboel mensen over genomen.

en dat was het verhaal van de naam van het lelijke eendje, en ze redden lang en gelukig :wink:
Ik voeg nog even toe, als dat mag ;), dat het logo van citroen vroeger een zwaan was, vandaar dat de link naar het sprookje van het lelijke eendje snel gemaakt was.
Hij noemde hem het lelijke eendje van citroen

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 19 mar, 2008 16:46

Eigenlijk Steffan... werd er gezegt dat de zwaan een lelijk eendje had gekregen ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » wo 19 mar, 2008 16:58

haha ook best joh

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » wo 19 mar, 2008 17:01

annemeee schreef:
Frank-2cv schreef:
annemeee schreef:filmpje van onze DS

http://www.youtube.com/watch?v=g6gsYcZO7LI

voor de nieuwsgierigen!
Geweldige DS!!! Ik zou daar mee gaan rijden wanneer je rijbewijs hebt :lol:
Echt super jammer dat we "haar" hebben verkocht, ik heb er dagen aan zitten te poetsen weet ik nog wel :D vandaar dat ie zo glimt 8)
Wat voor type DS is het? :D ff tussen al de eendenverhalen door! :wink:

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 19 mar, 2008 17:18

Frank-2cv schreef:Wat voor type DS is het? :D
Die vraag had ik nooit van jou verwacht! :roll: :D

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » wo 19 mar, 2008 17:43

Frank-2cv schreef:
annemeee schreef:
Frank-2cv schreef: Geweldige DS!!! Ik zou daar mee gaan rijden wanneer je rijbewijs hebt :lol:
Echt super jammer dat we "haar" hebben verkocht, ik heb er dagen aan zitten te poetsen weet ik nog wel :D vandaar dat ie zo glimt 8)
Wat voor type DS is het? :D ff tussen al de eendenverhalen door! :wink:
Ik heb even na gezocht,
Een DS Berline (derde neus) uit 1974

Wel grappig eigenlijk, we hebben de DS geruild voor een schilderij van mijn pa haha :D
(Mijn vader is kunstenaar)

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » wo 19 mar, 2008 20:50

SamClukkers schreef:
Frank-2cv schreef:Wat voor type DS is het? :D
Die vraag had ik nooit van jou verwacht! :roll: :D
Sam van de derde neus DS, daar weet ik dus weinig van! :D

Aannemeee: je pa heeft geen spijt dat ie z'n DS heeft geruild voor z'n eigen gemaakt schilderij?! :wink: Of was het een schilderij van z'n eigen DS :D

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » wo 19 mar, 2008 20:53

nee wij hebben de DS gekregen inruil voor een schilderij. Dus wij kregen de DS en die man een schilderij van mij pa :lol: anders zou het wel zonde zijn :P

En de derde neus betekent hoe de vorm van de "neus" is van de DS, de voorkant dus. Je hebt verschillende varaianten, tenminste dat zei mijn pa :P

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » wo 19 mar, 2008 20:57

haha goede manier op een auto te kopen :P
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Frank-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Bericht door Frank-2cv » wo 19 mar, 2008 21:08

annemeee schreef:nee wij hebben de DS gekregen inruil voor een schilderij. Dus wij kregen de DS en die man een schilderij van mij pa :lol: anders zou het wel zonde zijn :P

En de derde neus betekent hoe de vorm van de "neus" is van de DS, de voorkant dus. Je hebt verschillende varaianten, tenminste dat zei mijn pa :P
:oops: verkeerd begrepen! Zeer goeie deal :D!! Ik weet dat het een derde neus is verder weet ik weinig van dat soort type. Ik vroeg me af of het een Dsuper5 of wat dan ook was. Ik hou me vooral bezig met de eerste type DSsen.

sellavie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 14 apr, 2006 21:21

Bericht door sellavie » wo 19 mar, 2008 21:20

ik ga ook maar eens met een van m'n schilderijen naar de citroen dealer, wie weet kom ik wel met een c5 thuis :D :D

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 19 mar, 2008 21:40

Heheeey! Je spreek geen fries maar ben je wel n friezin? Of ook nie? Nja boeit ook niet, ben ook geen echten een
Ga vooral kope joh, eend is echt wel veilig zat, wij leven ook nog en zeker in Friesland is t verkeer echt lekker rustig!!! Wordt je temmiste niet zo opgefokt door t andere verkeer.
nou op de rotonde joure :shock: :wink:

maar jubbega is heel uitgebreid joh allemaal landwegen!
ik rij dagelijs naar hoornsterzwaag ( ligt naast jubbega) en dat is heerlijk rustig!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » wo 19 mar, 2008 22:35

siemen schreef:
Heheeey! Je spreek geen fries maar ben je wel n friezin? Of ook nie? Nja boeit ook niet, ben ook geen echten een
Ga vooral kope joh, eend is echt wel veilig zat, wij leven ook nog en zeker in Friesland is t verkeer echt lekker rustig!!! Wordt je temmiste niet zo opgefokt door t andere verkeer.
nou op de rotonde joure :shock: :wink:

maar jubbega is heel uitgebreid joh allemaal landwegen!
ik rij dagelijs naar hoornsterzwaag ( ligt naast jubbega) en dat is heerlijk rustig!
Hoornsterzwaag is idd dichtbij (woon achter de schoterlandse weg, Jubbega-Schurega)

Plaats reactie