Dat heb ik weer eend vol water.

Alles in, over, rond en op de koets.
deuchevootje
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door deuchevootje » vr 21 mar, 2008 20:21

Ik heb regelmatig hetzelfde, komt het regenwater via de aircoklep naar binnen. Ik dacht eerst ook dat het via de ruitewisserasjes kwam, maar na het vervangen van de rubbers bleef het lekken. Bleek dat als je de airco-klep te vast aandraait, zoals ik had gedaan, dat ie dan een beetje krom buigt......dus dan blijft het lekken. En inderdaad, het ontwerp is nou eenmaal niet lekvrij.
2CV6 Club '85------Vandaag is Rood....de kleur van mijn Eendje

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » vr 21 mar, 2008 21:18

Ik moet het afkloppen maar mijn Eend staat dag in dag uit buiten en tot nu toe is ie droog van binnen.
(Heb wel de rubbermat eruit en een een stoffen erin)
En zodra het buiten droog is: aircoklep open en de klapraampjes, dan kan ie lekker doortochten.
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » vr 21 mar, 2008 22:12

mijn motorkapscharnier is kapot, er komt dus aan beide zijden een straaltje water binnen, er moet snel eens aan gelast worden voordat het een ramp wordt. verder lekt de dyane steeds meer door het rubber bovenaan de achterklep. deze is echt helemaal versleten. Nu kan ik er wel aan de buitenkant iets overheen maken, maar dat ziet ook niet uit denk ik. Zijn die rubbers nog te krijgen? ik kan ze namelijk nergens vinden.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 21 mar, 2008 22:34

Niels schreef:mijn motorkapscharnier is kapot, er komt dus aan beide zijden een straaltje water binnen, er moet snel eens aan gelast worden voordat het een ramp wordt. verder lekt de dyane steeds meer door het rubber bovenaan de achterklep. deze is echt helemaal versleten. Nu kan ik er wel aan de buitenkant iets overheen maken, maar dat ziet ook niet uit denk ik. Zijn die rubbers nog te krijgen? ik kan ze namelijk nergens vinden.
dyane vereniging nederland heeft ze (via spog)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Erikjan
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Erikjan » za 22 mar, 2008 00:22

Ik verdenk de ruitenwissers van lekage om dat alleen als ik de ruitenwissers gebruik er water over het dashbord komt. Maar dit is niet het water wat ik nu in de eend had. Dit ging niet meer over een paar druppels. Ik ben er nu achter dat de kit rant achter de cabine van de pickup weg is :s . Die ruitenwisser asjes heb ik vandaag ook vervangen dus ook hoop dat daar geen water meer door komt als ik ze gebruik. Morgen die aansluiting op het chassis dicht maken dan kunnen we weer rijden. Hij is nu wel droog ik heb al een dag en een nacht een elektische kachel in staan.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 22 mar, 2008 10:46

Kit rand weg EJ? hoe hard heb je wel niet gereden :mrgreen:

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » za 22 mar, 2008 17:09

in mijn dyane nog meer water.... zit een gat geroest aan de binnenkant van de wielkast aan de kant van de achterdeur... (rechts overigens, maar dat voor een ander topic) t is al zo groot dat er onderhand een appel door kan, maar me nog nooit opgevallen.....

vraag me alleen af wat ik daar nu goed aan kan doen? nieuw stukje metaal op lassen?

denk dat het in de meivakantie toch maar niet Parijs wordt, maar de dyane lassen....... :(

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 22 mar, 2008 17:50

pak dan het groot aan en sloop je dyane maar helemaal uitelkaar want dan zit er meer roest
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » za 22 mar, 2008 19:04

ja, zal em in de meivakantie eens strippen...... chassis is prima, dat weet ik zeker... maar ja de rest.... de spatborden achter zijn er volgens mij nog nooit af geweest.... ben benieuwd wat ik daar aantref.... verder ziet ie er wel gaaf uit, maar ik moet nu wel snel die gaten bij het motorkap scharnier dicht maken, die zijn al 2 weken open,.....

Plaats reactie