Gemiddelde beroep van een eendenrijder

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.

In welke beroepsgroep ben je actief?

Bouw
14
5%
Politie
41
16%
Politie
41
16%
Horeca/Food
12
5%
Gezondheidszorg/Sociaal
32
13%
Agrarisch
5
2%
Onderwijs
25
10%
Technisch/ICT
65
25%
Toerisme
5
2%
Transport
15
6%
 
Totaal aantal stemmen: 255

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » wo 19 mar, 2008 22:51

annemeee schreef:Ben ik hier nou de enigste persoon die een creatieve opleiding doet? :roll:
ik heb ook een creatieve opleiding gedaan, en ik ben dagelijks creatief bezig!! dus ff goed lezen eerst :wink: :wink:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » wo 19 mar, 2008 22:56

Francois schreef:@ Inezz: Ik zag laatst in Amersfoort een DS break rijden van een glas-in-lood bedrijfje, ken jij die toevallig?
helaas is dat niet mijn DS :cry: :cry: maar ik ken hem/haar niet. komen ze uit amersfoort??? ben benieuwd! :shock:
Ik had m'n Hy eerst bedacht als bedrijfs auto, maar moest toen kiezen welke auto ik ging restaureren. de eend of de HY. is dus de eend geworden, maar daar vervoer(DE) ik ook regelmatig glas mee. anders pak ik gewoon de C15 van m'n pa.
Maar er moet ooit nog een pick up eend komen met een glas bok achterin! khad afgelopen zomer ook nog bijna een HY gekocht met een half gaar dak, zou ik daar wel een pick up van maken, maar helaas....no money!! :cry:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » wo 19 mar, 2008 23:28

annemeee schreef: Haha het gaat lekker hier! sorry voor de mis intrepetatie :oops:
haha geeft niet hoor ;)

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » do 20 mar, 2008 14:05

Jo steffan is dat wat dan, Inustrial Design? Ik was op de open dag geweest (eindhove, dat wel, delft is mischien wel anders), maar leek mij alleen maar knip- en plakwerk eigenlijk. :oops: Ik zag wel veel ontwerpen, maar dat waren allemaal auto's met vleugels, een anti-in-slaap-val-systeem waarbij er water in je gezicht wordt gesproeid etc... :? Maar misschien wel n heel verkeerd beeld gekregen? 8) Wat doe je precies allemaal?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » do 20 mar, 2008 15:15

thomaaas schreef:Jo steffan is dat wat dan, Inustrial Design? Ik was op de open dag geweest (eindhove, dat wel, delft is mischien wel anders), maar leek mij alleen maar knip- en plakwerk eigenlijk. :oops: Ik zag wel veel ontwerpen, maar dat waren allemaal auto's met vleugels, een anti-in-slaap-val-systeem waarbij er water in je gezicht wordt gesproeid etc... :? Maar misschien wel n heel verkeerd beeld gekregen? 8) Wat doe je precies allemaal?
haha klopt! eindhoven neigt een beetje naar kunstacademie.. en is heel erg vrij, en dan krijg je zulke ideeen, zitten wel meer de creatieve mensen misschien..
delft is technischer, Industrial Design Engineering hier
Je krijgt een boel sterkteleer, constructieleer, productietechnologie en wat dan ook aan er bij
En mag wat zinnigere ontwerpen maken ;) dan nog komen er af en toe ontwerpen van mensen voorbij waar van je denkt.. is dat nou nodig
je hebt er ook nog 1 in twente, en die opleiding zit een beetje tussen eindhoven en delft in

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » do 20 mar, 2008 22:13

Steffan schreef:
thomaaas schreef:Jo steffan is dat wat dan, Inustrial Design? Ik was op de open dag geweest (eindhove, dat wel, delft is mischien wel anders), maar leek mij alleen maar knip- en plakwerk eigenlijk. :oops: Ik zag wel veel ontwerpen, maar dat waren allemaal auto's met vleugels, een anti-in-slaap-val-systeem waarbij er water in je gezicht wordt gesproeid etc... :? Maar misschien wel n heel verkeerd beeld gekregen? 8) Wat doe je precies allemaal?
haha klopt! eindhoven neigt een beetje naar kunstacademie.. en is heel erg vrij, en dan krijg je zulke ideeen, zitten wel meer de creatieve mensen misschien..
delft is technischer, Industrial Design Engineering hier
Je krijgt een boel sterkteleer, constructieleer, productietechnologie en wat dan ook aan er bij
En mag wat zinnigere ontwerpen maken ;) dan nog komen er af en toe ontwerpen van mensen voorbij waar van je denkt.. is dat nou nodig
je hebt er ook nog 1 in twente, en die opleiding zit een beetje tussen eindhoven en delft in
Nu vat ik em :D haha, alsnog lijkt het me een leuke opleiding! ook met wat uitdaging neem ik aan.... !

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 21 mar, 2008 23:17

Oh dan lijkt Eindhoven mij wel wat meer... Als k lekker rustig aan me studie kan doen vind k 't drie keer meer prima! Maar misschien ga 'k ook wel werktuigbouwkunde doen, ben er nog niet uit ;) Super bedankt iig!!!! :D :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » za 22 mar, 2008 13:53

@annemee: mooi :D ik vind et ook leuk! goeie keus geweest die stiekem compleet random was omdat dat de enige studie was waar ik ben wezen kijken :lol: inmiddels 3de jaars

@thomas: haha ok, maar als je liever eindhoven hebt dan delft, en twijfelt over werktuigbouwkunde, moet ik nog wel even zeggen dat werktuigbouwkunde nog technischer is, ook dan die in delft, IO is een soort van laffe WB ;)

krijg ik ook vaak genoeg te horen van vrienden die wel WB doen haha noemen ze het een cursus enzo
WB is qua wiskunde enzo een stukkie moeilijker!
maar succes met een studie zoeken! is niet makkelijk

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 23 mar, 2008 11:27

Haha ja idd is helemaal niet makkelijk en t lijkt me allemaal vies veel werk! Heb soms ook wel eens zoiets als laat mij lekker MBO autospuiten doen, of gewoon HBO'tje, kan k tenminste in Amsteram terecht ;) Maar superbedankt voor de info iig!! :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 21 apr, 2008 08:49

ik ga ook weer leren! toch wel 17 jaar geleden dat ik dat gedaan heb. wordt waarschijnlijk duale opleiding aan de haagse hogeschool, 4 dagen werken, 1 dag leren, sph, mager salarisje.

maar kans is ook eerst 2 jaar werken en dan de verkorte opleiding, bij een ander bedrijf.

uiteindelijk doel: dagactiviteitenbegeleider verstandelijk gehandicapten. ik heb "het licht gezien" na een schilderklus van 3 weken in zo'n instelling, kon ik het van dichtbij bekijken allemaal.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

gsm
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: za 1 mar, 2008 13:20

Bericht door gsm » ma 21 apr, 2008 13:53

Good on you :!:

Marina
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 10:29
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Bericht door Marina » wo 23 apr, 2008 19:14

Hoi allemaal,

Ik werk nu al weer ruim een jaar als schilder bij een klein schildersbedrijf. Superleuk!
Heb ook een aardig creatieve opleiding gedaan, Nimeto utrecht, misschien bekend.

www.eimers.nu

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » wo 23 apr, 2008 20:11

@ marina,


ik ken zeker het nimeto, alleen heb ik voor zwolle gekozen, dus het cibap!! ik ben wel in utrecht wezen kijken :shock: , maar ik vond zwolle leuker en gezelliger :P :wink:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Marina
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 19 aug, 2007 10:29
Locatie: 's-Heerenberg
Contacteer:

Bericht door Marina » wo 23 apr, 2008 22:00

Wat grappig, ken t cibap ook. Kheb ook stage gelopen met een meisje van t cibap.
Ik denk ook wel dat t daar iets leuker is dan nimeto. Minder bitchie, haha.

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » wo 23 apr, 2008 22:06

grappig toch??

ist wat, werken bij een schildersbedrijf?? of doe jij de muurschilderingen?? :wink: krijg je ook vaak van die (anti vrouwen) reacties als je aant schilderen bent?? zo van: dat zie je ook niet vaak, een vrouwelijke schilder! of kun je niet beter ff een bakkie koffie gaan halen??
ik heb stage gelopen in het schildersbedrijf en ook nog een extra zomer, maar ik was er snel klaar mee :? ! ik werk nu in barneveld bij een glazenier, en heb een eigen glas in lood bedrijfje. dus t cibap is toch nog ergens goed voor geweest :wink: :wink:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Plaats reactie