lasapparaat bij de Aldi

Stel hier je vragen over lassen.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 25 sep, 2007 13:13

Lelijke Eend schreef:Ik wil ooit, als ik het geld kan missen (al m'n geld wordt nu in m'n Eend gepompt) een Lincoln Electric hebben. en leuk klein machientje dat op 230V werkt en last als een droom ! Echter, het prijskaartje is een nachtmerrie (+/- 1500 pleuro).
ik ben erg fan van de cebora bravo 155. is iets van 600 euro compleet met 10liter fles (is al 175euro) dan nog een goeie laskap die automatisch werkt. het kost wat, maar met lassen echt noodzakelijk.

voor gewoon gereedschap kun je nog wel zeggen ik neem goedkoop en als het dan stuk gaat dan vervang ik het, maar met een goedkoop lasapparaat is het gewoon echt zwaar K werken.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 25 sep, 2007 13:20

victor schreef:even een andere vraag.. ook over lassen natuurlijk

als ik aan mijn chassis las met een mig-mag apparaat.. mag ik van de RDW de lasnaden vlak(er) slijpen ?

mvg
victor
ik zou niet weten waarom niet. soms vinden ze het niet fijjn als je nadenkit gebruikt omdat ze dan niet kunnen zien of het goed gelast is. maar als je niet hoeft te herkeuren en laswerk daarvoor moest verrichten. zou ik het netjes vlak maken daarna nog even met een lamellen schijf erover. en eventueel naden kit, maar dat gebruik ik het liefst zo mijn mogelijk en alleen in naden.

De las netjes vlak slijpen is ook behoudt van je las!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 5 apr, 2008 10:12

ja sommige slijpen hun las niet plat.
wat je ziet is soms raare lassen en holte's en veel gasinsluiting.
dit gaat roesten als een gek.
dit was goed te zien bij tweceve zijn eend
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie