Het Grote Ribbelkap Topic
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
vandaag 2 uurtje kunnen prutsen , alles buiten te doen .
en toen een plens bui ,f*ck.
maar de beugel is af voor de stoelen nu nog ff schilderen en dan kunnen we .
eindelijk aan de kap beginnen hopelijk blijft het morgen droog .
ja michel op de hoek he , span de boel maar af daar hehehe.
hopelijk kunnen we naast elkaar staan dan met de ribbelkapjes yezzz.
en dan mischien afspreken met zijn allen ,
om vooraan een paar uurtjes in het gras aan de bar naast elkaar op een rijtje voor een show en een leuke foto.
the ribbelteam members yeaaa.
ook nog bedankt weer voor die extra foto Jan.
is me nu al iets duidelijker na dat ik het dan ook nog eens op tekening uitgewerkt heb.
want met m'n altzheimer kon ik er niet bij .
maar eerst gewoon ff proberen en kijken .
voor we zulke stappen ondernemen .
en toen een plens bui ,f*ck.
maar de beugel is af voor de stoelen nu nog ff schilderen en dan kunnen we .
eindelijk aan de kap beginnen hopelijk blijft het morgen droog .
ja michel op de hoek he , span de boel maar af daar hehehe.
hopelijk kunnen we naast elkaar staan dan met de ribbelkapjes yezzz.
en dan mischien afspreken met zijn allen ,
om vooraan een paar uurtjes in het gras aan de bar naast elkaar op een rijtje voor een show en een leuke foto.
the ribbelteam members yeaaa.
ook nog bedankt weer voor die extra foto Jan.
is me nu al iets duidelijker na dat ik het dan ook nog eens op tekening uitgewerkt heb.
want met m'n altzheimer kon ik er niet bij .
maar eerst gewoon ff proberen en kijken .
voor we zulke stappen ondernemen .
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
en verder
Zo vandaag al wat kunnen op schieten , de stoeltjes staan er in .
Ribbelkapje al een keer opgeschoven ,sh*t dat ding is te smal zeg .
Mijn scharnier is bijna 2cm langer van de kast .
Dus als de kap scharniert zat dit in de weg .
Dus hebben we beide kanten ff het scharnier van de kast ingekort .
Slijpen die handel , toen bleek ook nog de randjes te veel opgelast en kwamen die tegen de rand .
Hop weer die molen er in .
Weer ff dicht en toen zat ie op het water bakje , ook deze verplaatst .
Dit met herbruikbaar matriaal zijnde met de latjes die op de rubbers zitten van de achterdeuren .
Nog ff zakken en inderdaad daar kwamen we het kapje tegen van de dynamo .
Dit is mooi ingekort gewoon een stukje afgesneden en het kapje zakte dieper .
Toen zag ik als ik de originele buis (van de lichten) wil behouden om achterlangs te laten gaan dat ik een andere dynamo moet .
Kleiner model , gevonden weet aleen niet of ie werkt zin we wel als we moeten draaien .
En toen stonden we voor de lichtbeugel en nu hoe gaan we slijpen of verbouwen .
Eerst heb ik het oogje voor de stang er af gewipt (motorkap steun ).
Toen nog de regelaar voor de lichten en heb ik nog ff 2 sneedjes gegeven voor de buis los te maken maar was het helaas tijd voor m'n training .
Dus ja later verder en dan hop naar het aanpassen van (billen)spatborden.
Dit zag er ook niet al te easy uit leek wel of die veel te hoog stonden
maar goed laterz dus .
foto's staan op hyves : www.front242foru2.hyves.nl/
ben al weer vergeten voor hier te zetten punkyyyyyyyyy
Ribbelkapje al een keer opgeschoven ,sh*t dat ding is te smal zeg .
Mijn scharnier is bijna 2cm langer van de kast .
Dus als de kap scharniert zat dit in de weg .
Dus hebben we beide kanten ff het scharnier van de kast ingekort .
Slijpen die handel , toen bleek ook nog de randjes te veel opgelast en kwamen die tegen de rand .
Hop weer die molen er in .
Weer ff dicht en toen zat ie op het water bakje , ook deze verplaatst .
Dit met herbruikbaar matriaal zijnde met de latjes die op de rubbers zitten van de achterdeuren .
Nog ff zakken en inderdaad daar kwamen we het kapje tegen van de dynamo .
Dit is mooi ingekort gewoon een stukje afgesneden en het kapje zakte dieper .
Toen zag ik als ik de originele buis (van de lichten) wil behouden om achterlangs te laten gaan dat ik een andere dynamo moet .
Kleiner model , gevonden weet aleen niet of ie werkt zin we wel als we moeten draaien .
En toen stonden we voor de lichtbeugel en nu hoe gaan we slijpen of verbouwen .
Eerst heb ik het oogje voor de stang er af gewipt (motorkap steun ).
Toen nog de regelaar voor de lichten en heb ik nog ff 2 sneedjes gegeven voor de buis los te maken maar was het helaas tijd voor m'n training .
Dus ja later verder en dan hop naar het aanpassen van (billen)spatborden.
Dit zag er ook niet al te easy uit leek wel of die veel te hoog stonden
maar goed laterz dus .
foto's staan op hyves : www.front242foru2.hyves.nl/
ben al weer vergeten voor hier te zetten punkyyyyyyyyy
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
poging foto's
de zitjes
dan nu de kap
te groot scharnier aan de kast
die kan niet dicht met de spatborden dus even er af voor te kijken waar alles aanloopt
dit gaat al beter
na aanpassing van het watertankje en kapje alternator
verplaatsing watertankje
dit sluit al veel beter kan al bijna zo dicht met de licht beugel nog steeds orgineel
Edit Jeroen-citroen: fotolinks verwijdert en geknipt en geplakt en geupload
dan nu de kap
te groot scharnier aan de kast
die kan niet dicht met de spatborden dus even er af voor te kijken waar alles aanloopt
dit gaat al beter
na aanpassing van het watertankje en kapje alternator
verplaatsing watertankje
dit sluit al veel beter kan al bijna zo dicht met de licht beugel nog steeds orgineel
Edit Jeroen-citroen: fotolinks verwijdert en geknipt en geplakt en geupload
see you when you see me
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
zo vandaag niet veel tijd gehad maar toch even een uurtje kunnen insteken .
dit zijnde in de lichtbeugel .
pff ik dacht dat ik het wel ff kon oplossen zoals onze pick up boy jan .
brutte pech zeg na het open slijpen van de beugel en omgedraait was dit niet het geval .
dit was helemaal niet mogenlijk.
dus terug in die beugel die lichten en weer dichtgelast en dus dan maar uiteindelijk het moeten doen op z'n punky's way .
was dit ff een tegen slag .
toch ben in nog een poging aan het wagen voor het nog een beetje te kunnen afstellen .
ook komt ie niet mooi aan de zijkant , 1 kan sluit ie mooi langs de kant aan de kast .
andere kan staat ie nog een cm open van onder .
maar hij kan tot beneden dus wel helemaal dicht , al rust hij nog op het alternatorkapje dat ingekort was .
heb me laten vertellen door de eende garage bij ons dat dit ook wat op te lossen was door een alternator te plaatsen van een visa .
HEEYYYYj.
dit zou kunnen door dat het poelie wieltje groter is en kan dus de alternator zelf dieper zakken ?????
nu liggen we helaas stil voor een aantal dagen
wel jammer anders kon ik naar de ccr meting een piepje komen doen
maar ja geduld al raakt die wel een beetje op
en begin je sneller te werken en kijk je naar minder
maar goed next more
dit zijnde in de lichtbeugel .
pff ik dacht dat ik het wel ff kon oplossen zoals onze pick up boy jan .
brutte pech zeg na het open slijpen van de beugel en omgedraait was dit niet het geval .
dit was helemaal niet mogenlijk.
dus terug in die beugel die lichten en weer dichtgelast en dus dan maar uiteindelijk het moeten doen op z'n punky's way .
was dit ff een tegen slag .
toch ben in nog een poging aan het wagen voor het nog een beetje te kunnen afstellen .
ook komt ie niet mooi aan de zijkant , 1 kan sluit ie mooi langs de kant aan de kast .
andere kan staat ie nog een cm open van onder .
maar hij kan tot beneden dus wel helemaal dicht , al rust hij nog op het alternatorkapje dat ingekort was .
heb me laten vertellen door de eende garage bij ons dat dit ook wat op te lossen was door een alternator te plaatsen van een visa .
HEEYYYYj.
dit zou kunnen door dat het poelie wieltje groter is en kan dus de alternator zelf dieper zakken ?????
nu liggen we helaas stil voor een aantal dagen
wel jammer anders kon ik naar de ccr meting een piepje komen doen
maar ja geduld al raakt die wel een beetje op
en begin je sneller te werken en kijk je naar minder
maar goed next more
see you when you see me
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Dat is ff zwaar balen dan.
Waar kwam je vast te zitten met die beugel?
Bij mij komt ie precies achter de olie vulpijp uit.
Misschien is het nog een optie om een kortere vnaar te zoeken.
Ik heb me laten vertellen dat die bestaan.
Dan kan de dynamo ook iets omlaag. Het is wel krap allemaal.
Zelf heb ik aan de bovenkant ook een stuk van de kap die over de dynamo poolie zit af gehaald. Dit zit nu nog met tape dicht geplakt moet ik nog een mooi plaatje voor zagen wat ik er weer in kan lassen. Zal wel even een foto plaatsen dat zegt meer.
Waar sluit hij niet mooi? bij het spatbord of bij de koets?
Bij mij loopt hij rechts ook mooier gelijk aan de koets als links. Maar als alles in 1 kleur is gespoten zie je dat bijna niet meer.
Waar kwam je vast te zitten met die beugel?
Bij mij komt ie precies achter de olie vulpijp uit.
Misschien is het nog een optie om een kortere vnaar te zoeken.
Ik heb me laten vertellen dat die bestaan.
Dan kan de dynamo ook iets omlaag. Het is wel krap allemaal.
Zelf heb ik aan de bovenkant ook een stuk van de kap die over de dynamo poolie zit af gehaald. Dit zit nu nog met tape dicht geplakt moet ik nog een mooi plaatje voor zagen wat ik er weer in kan lassen. Zal wel even een foto plaatsen dat zegt meer.
Waar sluit hij niet mooi? bij het spatbord of bij de koets?
Bij mij loopt hij rechts ook mooier gelijk aan de koets als links. Maar als alles in 1 kleur is gespoten zie je dat bijna niet meer.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
yes balen wel hij loop dus over de dynamo en mijn dynamo staat dus waarschijnlijk wel vrij hoog .
met gevolg dat die beugel met de lichten nog vrij hoog staat loopt ie wel achter de vul buis ja maar oveer de dynamo .
zo komt ie hoog te staan dus en met gevolg .
dat de lichten helemaal naar beneden of dus naar boven staan .
het schoteltje waar het licht op geschroeft staat staat dan onder zo'n hoek dat er niks te regelen valt dan .
ja een kortere snaar kan ik dan nog wel genoeg regelen ?? is nog af te wachten .
zoals een vriend zij die andere dynamo van een visa met groter wiel kan ie ook dieper .
maar zal het wel oplossen nu zoals punbky het gedaan heeft .
ben er al zo aan begonnen dus zal het wel afwerken .
ook kreeg ik te horen dat mijn lichten steun eendje zou zijn van een vierkante lichten .
dus ook weer verder uit elkaar , nadeel denk ik niet mischien uiterlijk.
eerder een voordeeel mijn persoonlijk gedacht daar de ronde lichtjes nu verder uitelkaar staan meer licht versprijd.
verder klopt m'n witte kleur ook niet .
dit zou dus niet het nr zijn dat op het bord staat die ac 88 of am 88 maar ik moest de geschilderde letters hebben .ewt of zo iets .
kop er niet laten bij hangen en verer met de aanpassingen zou ik zelf zeggen .
ja het kapje dynamo moet ik dus ook afslijpen komt tegen de koelvinnen voor .
het sluiten is bij de koets dat het 1 kant wat minder is .
maar hij gaat al dicht tot beneden .
dus het afwerken van de lichtbeugel home made nu volgende week-end .
bobine probleem op lossen .
en dan de spatborden , zien hoe ik die kan gaan regelen want de kap kreeg ik helemaal niet dicht .
hopelijk lukt dit een beetje vlot.
het plaatje uitslijpen onder aan de kast , plaatje uitboren en verplaatsen ,en revetten zoals punky zij vooraan .
denk dat ik al deze optie's ga nodig hebben tezamen .
greetings game on
met gevolg dat die beugel met de lichten nog vrij hoog staat loopt ie wel achter de vul buis ja maar oveer de dynamo .
zo komt ie hoog te staan dus en met gevolg .
dat de lichten helemaal naar beneden of dus naar boven staan .
het schoteltje waar het licht op geschroeft staat staat dan onder zo'n hoek dat er niks te regelen valt dan .
ja een kortere snaar kan ik dan nog wel genoeg regelen ?? is nog af te wachten .
zoals een vriend zij die andere dynamo van een visa met groter wiel kan ie ook dieper .
maar zal het wel oplossen nu zoals punbky het gedaan heeft .
ben er al zo aan begonnen dus zal het wel afwerken .
ook kreeg ik te horen dat mijn lichten steun eendje zou zijn van een vierkante lichten .
dus ook weer verder uit elkaar , nadeel denk ik niet mischien uiterlijk.
eerder een voordeeel mijn persoonlijk gedacht daar de ronde lichtjes nu verder uitelkaar staan meer licht versprijd.
verder klopt m'n witte kleur ook niet .
dit zou dus niet het nr zijn dat op het bord staat die ac 88 of am 88 maar ik moest de geschilderde letters hebben .ewt of zo iets .
kop er niet laten bij hangen en verer met de aanpassingen zou ik zelf zeggen .
ja het kapje dynamo moet ik dus ook afslijpen komt tegen de koelvinnen voor .
het sluiten is bij de koets dat het 1 kant wat minder is .
maar hij gaat al dicht tot beneden .
dus het afwerken van de lichtbeugel home made nu volgende week-end .
bobine probleem op lossen .
en dan de spatborden , zien hoe ik die kan gaan regelen want de kap kreeg ik helemaal niet dicht .
hopelijk lukt dit een beetje vlot.
het plaatje uitslijpen onder aan de kast , plaatje uitboren en verplaatsen ,en revetten zoals punky zij vooraan .
denk dat ik al deze optie's ga nodig hebben tezamen .
greetings game on
see you when you see me
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Die brede lampensteun is ook gebruikt voor de ronde koplampen op later type hoor, dus maakt niet zoveel uit
Ik vind zelf smal trouwens wel mooier 
Enneh, maak je geen zorgen, AC 088 is blanc meije is hetzelfde als EWT
Of dat geschilderd is of een aluminium popplaatje hangt af van hoe oud je eend is
Probeer eerst eens een kortere V-snaar zou 'k zeggen. Hadden de rest van jullie ribbelkapgangsters ook zo'n last met die dynamo trouwens?


Enneh, maak je geen zorgen, AC 088 is blanc meije is hetzelfde als EWT


Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
mag t ook ribbelgirl's zijn??joe_catchou schreef:hoe zit het trouwens met die andere ribbelboy's
die zijn stil gevallen zekers ??
of hopelijk zo hard bezig dat ze geen tijd hebben voor hun story
op het ogenblik

ik heb em weggebracht om hem te laten lassen, dat durfte ik niet zelf aan!! maar ik volg nog steeds t topic hoor


Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!