draagarmen schoonmaken enz...
draagarmen schoonmaken enz...
Beste eendrijders,
ik ben dus bezig met het restaureren van m'n eendje (zie restauratie topic) en nu ben ik dus toe aan de draagarmen. nou wil ik alles goed schoonmaken en weer opnieuw in de lak zetten, maar tot hoever kan ik gaan zonder dat ik teveel loshaal????
ik wil ze dus niet reviseren maar gewoon goed schoon maken en dan antiroestbehandeling en dan verven. de achterdraagarm gaat redelijk, maar de draagarm voorop met het stuurhuis daar zit echt vanalles op...wat kan ik wel en niet losmaken??
groetjes inez
ik ben dus bezig met het restaureren van m'n eendje (zie restauratie topic) en nu ben ik dus toe aan de draagarmen. nou wil ik alles goed schoonmaken en weer opnieuw in de lak zetten, maar tot hoever kan ik gaan zonder dat ik teveel loshaal????
ik wil ze dus niet reviseren maar gewoon goed schoon maken en dan antiroestbehandeling en dan verven. de achterdraagarm gaat redelijk, maar de draagarm voorop met het stuurhuis daar zit echt vanalles op...wat kan ik wel en niet losmaken??
groetjes inez
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
Hoi Inezz,
Ik heb de draagarmen (incl assen) van het chassis losgemaakt, daarna alle oude tectyl en bitumenlagen er met een plamuurmes afgestoken.
Toen pas met de staalborstel op de boormachine alles waar ik bijkon komen blank geschuurd. Sommigen gebruiken benzine of andere middelen om de oude tectyllagen te verwijderen. Een roterende borstel op de haakse slijper schijnt ook goed te gaan. (Haakse slijper was niet zo'n succes meen ik? )
Om op je vraag terug te komen, ik heb niets gedemonteerd van de draagarmen of de assen. Overal omheen en tussendoor gewerkt.
Succes want het is een "vervelend" karwei.
Ik heb de draagarmen (incl assen) van het chassis losgemaakt, daarna alle oude tectyl en bitumenlagen er met een plamuurmes afgestoken.
Toen pas met de staalborstel op de boormachine alles waar ik bijkon komen blank geschuurd. Sommigen gebruiken benzine of andere middelen om de oude tectyllagen te verwijderen. Een roterende borstel op de haakse slijper schijnt ook goed te gaan. (Haakse slijper was niet zo'n succes meen ik? )
Om op je vraag terug te komen, ik heb niets gedemonteerd van de draagarmen of de assen. Overal omheen en tussendoor gewerkt.
Succes want het is een "vervelend" karwei.
okay, kijk daar kan ik wat mee
ik heb nl jaren met deze draagarmen op m'n eend gereden zonder problemen. dan ga ik zodra m'n vinger uit het verband is gewoon lekker rustig alles schoonkrabben enz.....
en die haakse slijper die laat ik zo lang mogelijk op de plank liggen
Bedankt weer, scheelt me een hoop extra sleutelwerk!!
ik heb nl jaren met deze draagarmen op m'n eend gereden zonder problemen. dan ga ik zodra m'n vinger uit het verband is gewoon lekker rustig alles schoonkrabben enz.....
en die haakse slijper die laat ik zo lang mogelijk op de plank liggen
Bedankt weer, scheelt me een hoop extra sleutelwerk!!
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
Wees gerust, dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de troep die zich in al die jaren in en op verzameld is. Ik ben tot op het blanke metaal doorgegaan omdat hier en daar roestvorming onder de lak was gekomen.Inezz schreef:
scheelt me een hoop extra sleutelwerk!!
Daarna met RX5 en RX10 afgewerkt. Dat zit er nu een goed jaar op dus daar is nog niet veel over te zeggen.
Waarmee wil jij het gaan afwerken?
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Heheeuj ben ook net met t zelfde bezig Ik heb lagers eruit, zou ook fusee's eruit halen maar omdat die nog heel goed waren (dat wist ik, maar ze zijn ook al heel oud) en omdat als je ze vervangt, het nooit meer zo goed vastzit als origineel (dat wist ik niet) kon ik ze beter laten zitten. Ik krab nu het ergste eraf, geen lagers erin en remankerplaten etc eraf, daarna gewoon laten stralen Moet alleen nog ff kijken waar, want hier bijhet staalbedrijf stralen ze vooral boten en daar gebruiken ze volgens mij behoorlijk zwaar spul voor Lijkt me niet handig
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Even off-topic:
Gaat deze hele tekst over je fusees? Zo ja: Hoezo krijg je nieuwe fusees nooit meer zo vast als origineel? En gaat het dan slechts over de fusees of over de afdekkapjes of zo?thomaaas schreef:...zou ook fusee's eruit halen maar omdat die nog heel goed waren (dat wist ik, maar ze zijn ook al heel oud) en omdat als je ze vervangt, het nooit meer zo goed vastzit als origineel (dat wist ik niet) kon ik ze beter laten zitten...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
De fussees krijg je wel weer vast, maar het dopje bovenop, dat zit vastgeklonken, dat krijg je nooit weer zo goed vast als het origineel. 't advies van mn eendenboer was: als het nog goed is, vooral laten zitten
De lagers etc heb ik er wel allemaal af gehaald
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Oké, dan vat ik 't. Ik snapte even niet hoe jij nieuwe fusees niet zo vast kreeg als de oude.. Die dopjes, dat is even stevig beuken en dan nog sluiten ze idd vaak nog niet meer 100% af. Dit levert een paar leuke 'wokkels' vet op bij het smeren van de fusees, maar lijkt mij geen reden om je fusees niet te vervangen..
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Wat ik heb begrepen is dat de nieuwe pennen een slechtere kwaliteit zijn dan de oude.
Laat de oude gewoon zitten zolang ze goed zijn en smeer ze vaak met een goede kwaliteit vet.
Ik heb nog nooit fusee pennen verwisselt.
Laat de oude gewoon zitten zolang ze goed zijn en smeer ze vaak met een goede kwaliteit vet.
Ik heb nog nooit fusee pennen verwisselt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.