Hoeveel kan/mag een eend trekken?
Hoeveel kan/mag een eend trekken?
Hoi,
ik vroeg mij af hoeveel een eend mag trekken. Kan er een motor op de trailer?
Motor is zo een leuk stuk loodijzer van 254kg.
ik vroeg mij af hoeveel een eend mag trekken. Kan er een motor op de trailer?
Motor is zo een leuk stuk loodijzer van 254kg.
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
het moet overigens wel op je kenteken staan vermeld. Vorig jaar heeft iemand van ons clubje een bon gehad omdat er geen trekgewicht op z'n kenteken stond, terwijl ie met een vouwwagen reed..
Bij de wat oudere eenden staat er geen trekgewicht op het kenteken. Dan moet je offiecieel nieuwe papieren aanvragen bij de RDW.
Bij de wat oudere eenden staat er geen trekgewicht op het kenteken. Dan moet je offiecieel nieuwe papieren aanvragen bij de RDW.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
Het zwaarste wat ik heb getrokken was een Land rover. Die heb ik twee keer het industrieterrein moeten rondtrekken voor ie aansprong. Ik kwam wel niet verder dan de eerste versnelling.
en of topic
het zwaarste dat ik met die landrover heb getrokken was 4,5 ton een defecte heftruck. Toen we in de loods aankwamen was een van de vorken weg. Die bleek halverwege midden op de weg te staan Gelukkig was er niemand tegenaan gereden.
en of topic
het zwaarste dat ik met die landrover heb getrokken was 4,5 ton een defecte heftruck. Toen we in de loods aankwamen was een van de vorken weg. Die bleek halverwege midden op de weg te staan Gelukkig was er niemand tegenaan gereden.
diverse Citroens, wat anders.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Hoeveel was die bekeuring?Bjorn schreef:het moet overigens wel op je kenteken staan vermeld. Vorig jaar heeft iemand van ons clubje een bon gehad omdat er geen trekgewicht op z'n kenteken stond, terwijl ie met een vouwwagen reed..
Hoeveel is een ander kentekenbewijs?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
En als je moet remmen ?Ramonami schreef:zwaarste wat ik heb getrokken is mijn andere eend op trailer achter mijn oranje eend, 2e versnelling plankgas 50 kmh
ongeveer 1000 kilo was dat
maar is niet aan te raden
maar het KAN wel
Overigens duwt Criezel (mijn BX 19 TGD Break Service) ook wel eens een heftruck (tonnetje of 5 ? Meer ?) weg. Dat gaat dan met slippende banden, maar als ik de heftruck dan van de handrem af haal, is dat ook weer over.
Afblijven.
- André Post
- Heavy user
Vroeger heb ik eens een paardentrailer achter de Mehari gehad.
Met deze combi kwam ik nog aan de 70km.
Dat was zonder paard, beest hebben we nooit in de trailer gekregen.
Was vast een heel slim paard.
Met deze combi kwam ik nog aan de 70km.
Dat was zonder paard, beest hebben we nooit in de trailer gekregen.
Was vast een heel slim paard.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Heavy user
Het kan alleen gevaarlijk worden als je in een bocht moet remmen. Omdat de eend achter nogal licht is kan ie dan omgeduwd worden. Weet ik uit ervaring, ik moest eens flink remmen bij het indraaien met een andere eend aan de triangel. Ik werd mooi diagonaal over de kruising geschoven en de eend die ik trok stond dus achterste voren naast me. Gelukkig geen verkeer op die kruising en net geen schade aan beide eenden pfffff.
diverse Citroens, wat anders.