Nieuw project voor de wintermaanden met foto's op pag. 2!
Het is een Daihatsu blok, dat inderdaad van Toyota is.backfire schreef:een toyota 3 cilinder neem ik aan. Ach daihatsu is tegenwoordig ook van toyota.
Maar ff wat aan de eend gedaan vandaag. Veel geduld en zoeken en heb t gevonden.... haarscheurtje in een stoterstangbuisje!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Cilinderkopje ligt nu weer bij het revisiebedrijf. Heb zelf ff nieuwe buisjes geregeld dus die zetten ze erin voor me. Dure krengen trouwens... Eentje kwam vanzelf al uit de kop. De andere wilde nog niet, wordt waarschijnlijk boren of honen. In elk geval, dat mogen hun oplossen Als het meezit is ie vanmiddag al klaar en anders wordt het dinsdag. Dus dan is ie helemaal in orde!David Pouw schreef:Zie je nu het is inderdaad iets dufs, daar zoek je toch niet naar!
Afijn dan weet ik nu ook waar ik op moet letten bij monteren van mijn blok.
Veel rijplezier met de eend.
Ennuh..... (oooh off topic) succes met de C1 !!
Enne (offtopic), de C1 kan ook weleens een Aygo worden of Cuore. Daar ben ik nog niet over uit. Maar als ik dan kijk naar het jong gebruikte aanbod dan zal het vast wel C1 worden
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Punky, bedankt! Dat lukt zeker wel met dit weer.
Heb zojuist wel 0.5 liter olie moeten bijvullen. Dat heeft ie verbruikt de eerste 140 a 150 kilometer. Ik schrijf het toe aan de nieuwe motor, het lijkt me logisch omdat alles zich nog moet zetten enzo. Heeft iemand ook die ervaring met een volledig nieuw opgebouwd blok?
Ik zag ook een pluimpje uit de uitlaat komen wanneer ik wat gas bij gaf richting de 80 km/uur.
Klepjes tikken ook wel weer iets, maar dat is logisch.
Heb zojuist wel 0.5 liter olie moeten bijvullen. Dat heeft ie verbruikt de eerste 140 a 150 kilometer. Ik schrijf het toe aan de nieuwe motor, het lijkt me logisch omdat alles zich nog moet zetten enzo. Heeft iemand ook die ervaring met een volledig nieuw opgebouwd blok?
Ik zag ook een pluimpje uit de uitlaat komen wanneer ik wat gas bij gaf richting de 80 km/uur.
Klepjes tikken ook wel weer iets, maar dat is logisch.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Ik heb er nu zo'n 2000km opzitten met een gereviseerd blok, vorige week culassen gespannen en klepjes gesteld... draait als een zonnetje nu! Olie bijvullen is heel normaal, heb ik ook al een paar keer moeten doen. En dat getik verdwijnt naarmate je km's maakt, maar dat rookpluimpje dat heb 'k niet gehad...
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/